Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Lista över norsk skräckfilm

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: sön jun 11, 2006 21:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis jan 17, 2006 14:29Inlägg: 415
Tänkte på listan över svensk skräckfilm, kan vi inte göra en liknande över norsk film ?

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 11, 2006 21:42 Svara med citat
Naboer är väl gränsfall. Men den bör tilltala genrefans. Sedan har vi 22. Besat ska vara en norsk-dansk produktion. Bread and circus kanske. Villmark givetvis. Men jag är mest nyfiken på De Dödes Tjern från 1958.

InläggPostat: sön jun 11, 2006 21:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis jan 17, 2006 14:29Inlägg: 415
Jag såg länken till de dödas tjärn på villmark´s imdb sida och måste säga att den verkar otroligt intressant, Om någon vet vart man kan köpa den är jag väldigt tacksam för info.

::edit::

Det finns föresten ingen norsk filmsida eller norsk skräcksida ?

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 11, 2006 23:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Horrorcore skrev:
Det finns föresten ingen norsk filmsida eller norsk skräcksida ?

Det finns ett helt gäng med Norrmän här på forumet, dom kanske kan hjälpa dig. :)

InläggPostat: mån jun 12, 2006 00:30 Svara med citat
Jo det var det jag hade för mig.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 12, 2006 16:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
http://www.skrekkfilm.com tror jag är störst bland norrmännen.

InläggPostat: mån jun 12, 2006 17:01 Svara med citat
Tack ondsaft.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 17, 2006 18:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
fredzilla skrev:
Naboer är väl gränsfall. Men den bör tilltala genrefans. Sedan har vi 22. Besat ska vara en norsk-dansk produktion. Bread and circus kanske. Villmark givetvis. Men jag är mest nyfiken på De Dödes Tjern från 1958.

De Dødes Tjern er veldig bra, iallefall etter norske standarder. Greier faktisk til tider å være creepy. Bread & Circus er tidenes makkverk. Naboer var grei.
De Dødes Tjern skal komme på dvd i serien "Norske Klassikere", men det ser ut til å ta sin tid.

Goreland er en annen norsk skrekside.

(skamløs egenreklame, I know)

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 23, 2007 14:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg

InläggPostat: sön sep 23, 2007 19:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
"Slakta dem alla" är väl norsk också?

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 23, 2007 23:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Bread and Circus är Slakta dem Alla. Det är samma film.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 24, 2007 00:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Villmark var bra. Rätt kul att det är mycket svenskar inom norsk film också.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 24, 2007 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Sätter fast den här tråden, precis som den svenska tråden.

InläggPostat: mån sep 24, 2007 19:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Daninsky skrev:
Bread and Circus är Slakta dem Alla. Det är samma film.

Där ser man! Tyckte väl att det va lite skumt att det fanns två norska splatterfilmer med vaginor på omslaget :P

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 24, 2007 22:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Ja, hehe, det hade varit lite konstigt. Har förövrigt bara sett den en gång på fyllan, borde se den igen då jag inte kommer ihåg mycket.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 16, 2007 09:21 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis okt 16, 2007 08:19Inlägg: 3Ort: Norge
Klokker i måneskinn bør være med. Samme folkene som laget De dødes tjern. http://imdb.com/title/tt0214860/

Besat bør dog strykes ettersom den ikke regnes som noen norsk film. Er kun noen penger med i bildet, mens folka både bak og foran kamera er dansk og ikke et norsk ord er med i filmen.

Av kommende norske skrekkfilmer har vi 5 grøss som kommer i november, Rovdyr som kummer i februar og Børre som kommer til someren eller senere en gang.

InläggPostat: tis okt 16, 2007 18:05 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 22, 2006 20:05Inlägg: 178Ort: Östersund
Någon som vet om det finns någon norsk skräckfilm som har koppling till norsk blackmetal?

Bye, Bye !
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 16, 2007 20:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis okt 16, 2007 08:19Inlägg: 3Ort: Norge
Kortfilmen Butcher Bob har det til en viss grad. Det vil si at Frediablo, kjent fra diverse norske band pluss Necrophagia, spiller i den og har laget musikk til den.
Filmen er lagt med som ekstramateriale på Wurdulak sin DVD.

Ellers er det dårlig med koblinger til black metal i Norske filmer.

10. Qoute
Använd inte funktionen quoute i samband med svar på det senast skrivna inlägget, om det inte finns ett väsentligt skäl att göra detta.

InläggPostat: lör dec 22, 2007 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons okt 29, 2003 00:32Inlägg: 54Ort: Norge, Bodø
Det ser ut som at De dødes tjern kommer på dvd til neste år i følge release.no. http://www.release.no/artikkel.asp?ID=2084

"Noe av dette kommer neste år, lover Nordisk Film"

Hustruer-filmene
Det store spillet
De dødes tjern
Alle tiders kupp
Deilig er fjorden
Den forsvundne pølsemaker
Gjest Baardsen
Støv på hjernen
Sønner av Norge-filmene

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 10, 2008 14:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Glöm inte bort den blodiga och helt ok filmen Rovdyr. Mycket snygga gore effekter och rätt blodiga mord. Sköna TCM vibbar.

InläggPostat: tis aug 05, 2008 04:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Jag måste nog klämma till med en tv-miniserie här, den sköna Blindpassasjer som visades i svensk tv 1978 och som jag tror att en del i min ålder kommer ihåg. Handlingen är lite som Alien blandat med The thing, där ett rymdskepp på väg hem till jorden konstaterar att en av besättningsmedlemmarna blivit mördad och ersatt med en kopia. Problemet är bara att de inte vet vem...

I dagens ljus så är specialeffekterna inte så heta, det känns lite som ett gammalt avsnitt av Dr Who, men manuset är bra och musiken riktigt skön. Rekommenderas. Finns på dvd i norge.

http://www.imdb.com/title/tt0078576/

InläggPostat: fre jan 09, 2009 21:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis okt 04, 2005 14:24Inlägg: 85Ort: Lapphelvetet
Vad jag förstår är även Död Snö /Dead Snow norsk? Verkar mycket lovande med nazi zombies.

InläggPostat: fre jan 09, 2009 21:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Kan bara hålla med! :) Har för mig det finns en tråd om den...?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 09, 2009 21:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis okt 04, 2005 14:24Inlägg: 85Ort: Lapphelvetet
Har letat efter den tråden... men jag sökte väl för dåligt. Försöker igen.

edit:Ah! Här var den ju!

InläggPostat: ons jan 14, 2009 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Nån som sett Fritt vilt aka Kallt byte? Hittade den på en DVD-runda inne i stan och lockades av omslaget så nån som anser att den är värd att lägga mina surt förvärvade slantar på?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
102 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori