Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  House with the Windows That Laugh (1976)

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: ons jan 28, 2004 14:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
Har läst en hel del recensioner om den här filmen som jag har beställt och den har fått riktigt bra betyg ...Någon här som sett den ?

Stefano, a painter, travels to a village to restore a painting of Saint Sebastian being tortured. After a short while in the village Stefano begins realizing that something isn't right. He soon learns that the painter was a madman who tried desperately to capture the last moments of death on canvas. With the help of the madman's 2 sisters, who captured and tortured the models, the painter was able to create his morbid paintings. A truly amazing film that has been much sought after for years. Stars Lino Caplicchio, Francesca Marciano and Gianni Cavuna.

InläggPostat: ons jan 28, 2004 14:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
En av de bästa och gåtfulla gialli som har gjorts. Rekommenderas starkt!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 28, 2004 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
Ahh låter juh väldigt bra :D

Bara hoppas dagarna går fort så filmerna kommer snart 8)

InläggPostat: ons jan 28, 2004 15:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 28, 2004 15:42 Svara med citat
Vill se den nu :D

Bra recension vän av ordning :-)

InläggPostat: ons jan 28, 2004 15:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
mycket bra film, rekommenderas varmt!

det har ältats ganska mycket hurvida detta är en giallo eller ej (kan tyckas totalt ointressant men är man nörd så är man). den brukar aldrig vara med i giallo-guider i tidningar, böcker etc utan verkar mest vara känd som en utomordentligt bra italiensk horror film. men i samband med att den kom ut på dvd blev den stämplad som giallo i diverse nätbutiker etc så det är nog mest därifrån det lever kvar. persnoligen så tycker jag inte att den har så mycket med giallo-filmerna att göra alls, den saknar alla dom typiska elementen etc (men å andra sidan finns det många andra filmer som också gör det som ändå är kända som giallos: lizard in a womans skin, short night of the glass dolls, the pyjama girl case etc).

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 28, 2004 15:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 26, 2004 11:07Inlägg: 75Ort: Ulricehamn
Dom har sækert inte sett den och satt den under giallo genren bara før titeln =)

InläggPostat: ons jan 28, 2004 16:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Sevärd film som verkligen lyckas med att vara spännande.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 29, 2004 10:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Vän av ordning skrev:

Tack för den recensionen. :x Nu måste jag skaffa den filmen också.
Man blir galen på dena sida. Speciellt när så många hyllar en film man egentligen inte har råd med. Känns som att skilsmässan lurar runt hörnet.
Jag har tappat kontrollen. :cry:

:wink: Fast jag har tur som har en fru som gillar dessa lika mycket som mig.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 29, 2004 11:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
Vad har Pupi Avati gjort utöver denna och Zeder?

InläggPostat: tor jan 29, 2004 12:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Inte så mycket skräck verkar det som..mest komedier och draman.. Sveriges television visade en av hans filmer (Best Man?) för nån vecka sedan..Tänkte se den enbart pga att det var Avati som gjort den,men glömde bort det....

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 04, 2004 20:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
En av de bästa giallos jag sett. Tyvärr har jag bara sett den på en vhs. Får ta och lägga pengar på dvd-utgåvan!

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 10, 2004 00:28 Svara med citat
Tyckte att den var mycket bra :D

Helt klart nöd över att ha den i min äga

Ännu en film med mycket bra stämning å fint soundtrack :D

Ligger helt klart i topp :)

InläggPostat: tis feb 10, 2004 21:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Dvd-utgåvan ska vara skitbra!?

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 10, 2004 21:12 Svara med citat
Jorå..Är då helt klart nöjd med bild å ljud...dock inte kollat in extramaterial men de ska bla vara 2 dokumentärer dock ej med engelsk sub/dubb

InläggPostat: lör feb 28, 2004 21:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån dec 15, 2003 00:38Inlägg: 9Ort: Nyköping,Silent Mountain
vart beställde du den ?

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 29, 2004 16:35 Svara med citat

InläggPostat: fre mar 12, 2004 22:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån dec 15, 2003 00:38Inlägg: 9Ort: Nyköping,Silent Mountain
okay

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 15, 2004 07:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Får se den till veckan... Väntar med spänning. Hört mycket positivt om den...

InläggPostat: mån mar 15, 2004 18:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Såg den nyss, och jag gillade den skarpt! En mystisk giallo (om man nu kan kalla den för giallo, det råder väl delade meningar om det...) och inte alltför mycket blod, men vacker och stämningsfull och med den hel del redherrings och ett underbart skruvat slut.

4/5 på min skala! :D

InläggPostat: tis mar 16, 2004 07:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Vill se den ännu mer nu...

InläggPostat: tis mar 16, 2004 08:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
KÖP.... KÖP.... KÖP... :twisted: :wink: :lol:

InläggPostat: tis mar 16, 2004 08:34 Svara med citat
Taskmört.... MÅSTE HA....... AAARRRRGGGHHH

InläggPostat: tis mar 16, 2004 10:56 Svara med citat
Förbannat snygg film, och dessutom är den släppt av 20th Century Fox i Italien. Den första eurohorror jag sett som är släppt på ett "större" bolag. :wink:

InläggPostat: tis mar 16, 2004 10:58 Svara med citat
Det tar sig... Snart släpper väl SF alla Argento filmer i en superduper delux ultima gore verson. Alla filmer är klippta minst tio min... En klassiker....

Köket hinner aldrig slockna...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
110 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori