Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mother of Tears / La Terza madre (2007)

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
InläggPostat: lör jul 29, 2006 03:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Har inte varit här på länge nu så det finns säkert en tråd om denna film redan. Verkar vara den gamle Argentos nya rulle. Max von Sydow i en av rollerna, Simonetti gör musik och allt verkar vara som det ska. Biopremiär 2007! http://www.imdb.com/title/tt0804507/

Vågar man hoppas på en film i samma klass som Sleepless??

InläggPostat: lör jul 29, 2006 09:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Nja men hoppas kan man ju alltid med alla tummar man har.
Vad fan, Max von sydow med i en Argento film igen! :D

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 29, 2006 10:33 Svara med citat
Giallo skrev:
Har inte varit här på länge nu så det finns säkert en tråd om denna film redan. Verkar vara den gamle Argentos nya rulle. Max von Sydow i en av rollerna, Simonetti gör musik och allt verkar vara som det ska. Biopremiär 2007! http://www.imdb.com/title/tt0804507/

Med tanke på hur illa Sleepless håller så när när man sett om den så hoppas jag verkligen inte att den håller samma klass som den.

InläggPostat: lör jul 29, 2006 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
hoppas den håller samma klass som dom andra i trilogin

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 29, 2006 12:34 Svara med citat
Olle skrev:
hoppas den håller samma klass som dom andra i trilogin

Ja, där har vi en korrekt förhoppning :)

InläggPostat: lör jul 29, 2006 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Giallo skrev:

Asia Argento ska spela huvudrollen i den, är det tänkt.

Det här är lätt den film jag ser mest fram emot under nästa år.

InläggPostat: lör jul 29, 2006 20:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Intressant ska det bli iaf...
Det ska bli kul att se om gubben fortfarande kan skrämmas och frambringa visuell magi även i denna digitala tid.

InläggPostat: lör jul 29, 2006 21:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Den kommer bli bra. Den MÅSTE bli bra! 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 29, 2006 21:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Den blir bra, den blir bra, den blir bra... (kallsvett), den blir... :shock:

InläggPostat: sön jul 30, 2006 19:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Aha, då finns det en framtid iallafall... :shock: :D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 03, 2006 15:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
http://www.darkdreams.org/dd_forum/show ... php?t=9098

14 sidor med spekulationer, fakta och lite gammalt hederligt skvaller typ... :wink:

Loggade in för första gången på ett år typ, så jag har lite att läsa igenom så att jag är up to date! :)

InläggPostat: tor aug 03, 2006 15:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Fy fan vad jag ser fram emot denna!, efter massa halvsunkiga deckare som Card player och Do you like hitchcock så är det dags för ännu ett mästerverk!

InläggPostat: tis aug 08, 2006 18:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Fy fan vad jag längtar! Har dock inte sett sleepless ännu men har OST och anser det vara bland de bästa! Sista filmen i trilogin alltså. ska man förvänta sig en härlig final? Bättre än Four flies till djur-trilogin?

Edit: Tack Haiylund!

Senast redigerad av Turboguard tis aug 08, 2006 18:06, redigerad totalt 2 gånger.

InläggPostat: tis aug 08, 2006 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Four Flies är den tredje delen av den s.k. djurtrilogin.

InläggPostat: tis aug 08, 2006 19:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Det är klart att man hoppas att Herr Argento får till det den här gången. Å andra sidan så är det ju inget jag vågar räkna med. Det enda hyfsade jag tycker att han har gjort de senaste 20 åren är Jennifer. Ett rätt ordinärt tv-avsnitt. Det finns säkert många som inte håller med, men jag tycker att hans filmer efter Opera har varit tämligen trista och ointressanta.

Synd att han inte kan gå loss på ett bra manus nån gång. Han borde verkligen samarbeta med nån manusförfattare som har en bra historia att berätta.

InläggPostat: tis aug 08, 2006 20:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Grisen skrev:
Det är klart att man hoppas att Herr Argento får till det den här gången. Å andra sidan så är det ju inget jag vågar räkna med. Det enda hyfsade jag tycker att han har gjort de senaste 20 åren är Jennifer. Ett rätt ordinärt tv-avsnitt. Det finns säkert många som inte håller med, men jag tycker att hans filmer efter Opera har varit tämligen trista och ointressanta.

Synd att han inte kan gå loss på ett bra manus nån gång. Han borde verkligen samarbeta med nån manusförfattare som har en bra historia att berätta.

Jag tycker också "Jenifer" var bra, en av de bättre i hela "Masters of Horror" serien. Jag tycker Dario hållt måttet länge, "Cardplayer" är väl den enda jag kan tänka mig som är dålig, "Ti piace Hitchcook" är ju t.o.m. bra, riktigt underhållande även fast det inte är skräck!

InläggPostat: tor okt 12, 2006 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
" And it’s easily going to be one of his bloodiest movies; there are scenes that are just ridiculously gruesome."
http://fangoria.com/news_article.php?id=2932
(Udo, Daria och Asia!!! :D )

InläggPostat: tor okt 12, 2006 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Aha, då är ju manuset klart åtminstone... Bara att sätta igång att filma! :wink:

För det var väl just manusskrivandet inför Inferno som höll på att knäcka Dario då för 26 år sen...?

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 12, 2006 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Det här måste bli bra! Det verkar ju otroligt lovande hittills!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 12, 2006 19:09 Svara med citat
Mm, håller med det här verkar lovande, visa vart skåpet ska stå nu Mäster Dario! :)

InläggPostat: tor okt 12, 2006 20:24 Svara med citat
Excellent... Mumma, finemang! KLetade ner tangentbordet här i upphetsningen. :oops:

Jag tror nog att Dario kommer att leverera ett mästerverk, jag skulle bli förvånad om det blir en snabbt bortglömd fadäs.

InläggPostat: tor okt 12, 2006 21:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Nice, efterlängtat! Gillar sentida Argento mer än vissa tidigare, faktiskt.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 12, 2006 22:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Hedulven skrev:
Gillar sentida Argento mer än vissa tidigare, faktiskt.

Stillsamt vansinne. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 12, 2006 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Bazzoni skrev:
Hedulven skrev:
Gillar sentida Argento mer än vissa tidigare, faktiskt.

Stillsamt vansinne. :lol:

Kanhända 8) Men Opera & Inferno hör inte till favoriterna, föredrar då Trauma, Do you like Hitchcock, Jenifer och Sleepless.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 12, 2006 22:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
mamoulian skrev:
För det var väl just manusskrivandet inför Inferno som höll på att knäcka Dario då för 26 år sen...?

Jepp. Det blev också hans magnum opus den filmen :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 8
195 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori