Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mother of Tears / La Terza madre (2007)

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: ons jun 06, 2007 20:27 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
ser intressant ut, men den där sista bilden,.... tja jag vet inte... :lol:

/Daydreamer

InläggPostat: ons jun 06, 2007 21:41 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 26, 2006 13:28Inlägg: 211
Bazze jag tyckte din ide om Rom iallafall var gansk bra :)

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 06, 2007 21:41 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 26, 2006 13:28Inlägg: 211
...för övrigt ser jag fram emot filmen :P

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 07, 2007 12:13 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Första och andra bilden såg ju bra ut. Av det jag sett från filmen så verkar det helt klart som att Dario har rätt i när han påstår att detta är det blodigaste och våldsammaste filmen han hittills har gjort.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 07, 2007 17:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag är inte så brydd i om den är det blodigaste och brutalaste som han har gjort, jag seristället en komplex film som tar vid där Suspiria och Inferno slutade och att filmen griper tag i mig och att man dras in i fantasivärlden helt och hållet... Vilket jag har svårt att tro efter dom bilderna! :|

InläggPostat: tor jun 07, 2007 17:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Tror knappast att det hade varit möjligt att göra en liknande film som Suspiria eller Inferno... likväl som det inte går att göra en ny Profondo eller Uccello! Tror att i stort sätt allt Argento gör blir det bästa... om hans själ och hjärta är med i det! Är så fallet tror jag exempelvis att han skulle kunna göra några av världens bästa splatter/gore/stalkers eller bizarro/macabro osv... precis som han gjort några av de bästa gialli/horror/art Känn på den ni, klentrogna!:D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 07, 2007 20:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Omöjligt att göra bedömningar utifrån bilder, posters, uttalanden etc. Jag blir nöjd om filmen blir underhållande och snygg. Argento får gärna dra gasen i botten för att komma ifrån den lite tråkiga Inferno.

(mamoulian: I agree! :))

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 08, 2007 08:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Bilderna känns mer som Phenomena än som en uppföljare till Världshistoriens kanske vackraste och skönaste film... Men det är min åsikt, det finns juh folk här som säkert tycker annorlunda. :wink:

InläggPostat: fre jun 08, 2007 08:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag står fast vid min övertygelse om att gubben kommer att ta i så han kräks med våld och jäkelskap. Så pass övertygad så jag köpte Inferno igen för bättre än så blir det inte :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 08, 2007 09:31 Svara med citat
Den stora frågan är väl inte hur mkt inälvor som kan stänka omkring och hur mkt blod som kan flyta och skvittra utan snarare om han kan återskapa den estetik och känsla som finns i Suspiria (Och i viss mån i den snygga men urtrista Inferno).

Jag anser att Suspiria är fulländad efter en sentida repris, och har svårt att tro att han ens kommer i närheten av det mästerverket... Men missförstå mig rätt, jag kommer att jubla över varenda blodsdroppe och varenda häftig vinkel och ljussättning, men jag har övergett förhoppningen att han ska överträffa/tangera Suspiria. Det är helt enkelt en svunnen tid som man får drömma tillbaks till då och då tack vare dvd och vhs och liknande hjälpmedel...

Hur som helst, onödigt att spekulera i egentligen, vi får hålla oss ett tag till helt enkelt. Och bråka om hurvida den är bra/dålig/fantastisk/värdelös/för tam/för blodig etc etc. :wink:

InläggPostat: fre jun 08, 2007 10:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det känns ju väldigt tetigt när just Argento ska göra film nuförtiden; man ser ju gärna hur han "tappat stinget" och "säljer sin själ" när filmerna kanske inte håller samma stil eller klass längre... Medan en medelmåtta från början (sorry, Mattei oops:) alltid rosats för att hållit sina halvmesyrer genom åren, filmer som varken varit bättre eller sämre än den förra...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 08, 2007 11:01 Svara med citat
Förresten så liknar sista bilden något jag sett från den trevliga filmen Aswang... Kanske blir det en kombination av den filmen, Phenomena och Cradle of Fear :lol: (Argento piskar Chandon på hans egna ruttna hemmaplan :wink:)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 08, 2007 11:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Men jag fattar inte - handlar den här filmen alltså om en ondskefull häxa som äter färsk binnikemask :?: :shock: :lol:
Det luktar kvalitetsupplevelse lång väg. 8)

InläggPostat: fre jun 08, 2007 12:28 Svara med citat
Inglorious Bastard skrev:
Jag är inte så brydd i om den är det blodigaste och brutalaste som han har gjort, jag seristället en komplex film som tar vid där Suspiria och Inferno slutade och att filmen griper tag i mig och att man dras in i fantasivärlden helt och hållet... Vilket jag har svårt att tro efter dom bilderna! :|

Jag bryr mig inte så mycket om det heller, jag bara konstaterade att Dario verkade ha rätt i sitt eget uttalande. ;) :D

Jag vill ha en film med mycket stämning, miljöer är viktigt samt ett suggestivt soundtrack. Lägg sedan till en bra handling samt bra skådespelare och han har kommit en bra bit på vägen

Dock tror jag han kommer få svårt att överträffa både Suspiria och Inferno, fast å andra sidan har han kanske aldrig strävat efter det.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 09, 2007 11:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Officiella Cannes trailern tjuvfilmad :D :
http://www.bloody-disgusting.com/news/9063

InläggPostat: lör jun 09, 2007 11:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
hm. var ju mest text det där. omöjligt att dra nån slutsats alls. :(

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 09, 2007 11:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Den här filmen kommer bli toppen, det tvekar jag inte en sekund på :D

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 09, 2007 19:47 Svara med citat
Jag är klart positiv till detta! :D Annars kan man ju bestämma sig för att den är sunkig och sjunka ner i dyn om man vill det...:wink: Helt fritt att knäcka sig själv i förväg bara för att man intalar sig: "ingen giallo":( eller ingen gammal fin stämning :cry: :razz:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 10, 2007 08:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
En sak som jag fann intressant i all text var att Inferno förekom i den :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 17, 2007 03:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Är väll ingen större fan av Argento och tycker inte han gjort något bra sedan Opera, men ser faktiskt fram emot denna nya rulle.
Speciellt då han nu avslutar vad han påbörjade 1976-77

InläggPostat: fre jul 20, 2007 14:51 Svara med citat
===

Trailern i bättre upplösning än tidigare

===

Första? officiella internationella postern.

Bild

===

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 21, 2007 07:19 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Fin affisch.... :D

/Daydreamer

InläggPostat: lör jul 21, 2007 13:10 Svara med citat
Jupp, både den och trailern var fin fina. Tror aldrig att jag har sett fram emot en av Argentos filmer så här mycket. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 09, 2007 22:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 12, 2007 10:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Verkar bli underbar! Men detta skrämmer mig:

Plus, on few shots, the CGI effects are a little distracting especially with the Dino De Laurentiis-like final shot. Also, while it is great to see Daria Nicolodi back in an Argento film, her character and the ghostly CGI effect which she is sadly trapped in, overstays its welcome in a “Jar Jar Binks” sort of way.

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 8
195 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori