Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mother of Tears / La Terza madre (2007)

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: ons sep 12, 2007 12:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Agh! :x

InläggPostat: ons sep 12, 2007 14:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Självklart ska man ha sin egen uppfattning, men den här recensionen hjälper iaf mig att sänka förväntningarna betydligt - vilket nog bara är bra på alla sätt:

http://www.horrorview.com/Reviews/M/Mother_of_Tears.htm

Sen börjar jag nog bli gammal men allt snack om att Argento inte gjort nåt bra sedan Inferno, Phenomena eller Opera går inte hem hos mig, även om jag tycker att de flesta filmerna han gjort är undermåliga (och då menar jag under hela hans karriär) i mitt avbockningshäfte. Jag har insett att jag tycker att Stendhal syndrome är hans näst bästa film i karriären. Det tog fan tid för mig att bilda den uppfattningen dock.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 12, 2007 15:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det är ju detta som oftast är problemet nuförtiden med nya Argento-filmer: Det kan aldrig bli tillräckligt bra när man jämför med resten av hans karriären. Å andra sidan kunde man ju knappast klaga på en sån snubbe som Mattei som aldrig gjorde nåt riktigt bra överhuvudtaget: Lite svårt att säga att nästa Mattei-mästerverk uteblev den här gången... 8)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 13, 2007 14:34 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Tror på filmen och den kommer säkert att passa mig. Givetvis ska man inte gå för mycket efter andra personers recensioner men visst ser det lovande ut.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 13, 2007 17:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Jag tror oxå på filmen, fullt ut! Sen kan man ju heller inte tro att den gamla Suspiria skulle upprepas... eller att Argento skulle gjort en riktig giallo a la 70-talet... Tror många fortfarande gnisslar tänder för att man inte har fått styra sin gamle mästare dithän man helst vill... :wink:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 14, 2007 13:50 Svara med citat
Det verkar vara rätt vanligt nuförtiden att man har på tok för höga förväntningar på t.ex. en regissör, skådespelare eller artist och tror att allt nytt ska vara som på den gamla goda tiden.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 19, 2007 13:54 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 02, 2007 11:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
filmen verkar ha floppat helt i Italien och spelat in mindre pengar än Il Cartaio. Bådar inte gott.

InläggPostat: sön dec 02, 2007 14:13 Svara med citat
Men italienarna har ju knappast nån filmsmak kvar längre efter årtionden av mästare och mästerverk, eller? ... Och just att man i Italia inte är speciellt förtjusta i dottern Asia borde väl oxå sätta sin prägel på huruvuda folket är trötta på pappa Argento själv... Sån kritik skulle inte röra mig i ryggen (och gör det inte heller, ju :wink:)

Dessutom funkade det ju inte så bra i Amerika på 90-talet, nu blir det kanske bättre för honom där i och med MoH och att han kanske inte går hem längre i hemlandet och mindre i Europa?! Jag menar: Karuseller och gunghästar, guys! :D

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 04, 2007 15:44 Svara med citat
Det ska bli intressant att se hur den går på bio i USA. Hade gärna sett en biorelease av filmen även här men får väl så snällt vänta på att det ska komma en riktigt fin och vass och oklippt utgåva av filmen på DVD istället. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 04, 2007 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Har någon en en aning om vilket land som först kommer att släppa denna filmen på dvd och i så fall när?
Vad jag läst och hört ser detta ut att bli Argentos bästa film sen Opera :D

InläggPostat: tis dec 04, 2007 16:35 Svara med citat
Inte en aning. Italienarna kanske släpper den först?

Den brittiska utgåvan kommer släppas av Optimum Releasing runt februari/mars nästa år av vad jag läst på darkdreams.org

Citera:
mot in the uk
Alan Jones writes:

"Nick, optimum films will release mother of tears in the uk, probably around February/March. They only have the dvd rights, but I'm talking to them about mounting a theatrical trilogy event in london with Dario present I'll speak to him in Rome next week when I'm there for the Italian premiere and see if I can firm this up."

posted on 23 Oct 2007 by Nick

I Usa är det Myrid/Weinstein som lagt beslag på rättigheterna enligt ShockTillYouDrop.Com

Citera:
Source: Myriad PicturesSeptember 18, 2007

Myriad Pictures and The Weinstein Company are uniting to handle the North American distribution for Dario Argento's Mother of Tears.

Contrary to previous reports coming out of the Toronto International Film Festival where "Tear" was recently screened and widely accepted, Anchor Bay is not involved.

Instead, Myriad Pictures will take on the role as Mother of Tears' North American theatrical distributor. TWC, meanwhile, will use their exclusive relationship with Genius Products to issue the third film in Argento's "Three Mothers" trilogy on DVD.

In a statement issued by Myriad, Kirk D'Amico, President and CEO, said, "This time, it was about the passion that Harvey, Barry Gordon and the TWC team had for the film that got the deal closed. We look forward to Myriad handling the theatrical release alongside their expertise and experience on the DVD and rest of media side."

Myriad intends to release the film theatrically in the U.S. and Canada sometime after the beginning of the new year.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 08, 2007 08:16 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Antar att ni redan sett detta, det är foton från en scen som de sedemera gjorde om (den finns alltså inte med i den version som släppts).

En liten spoilervarning kan vara aktuell:

http://www.fangoria.com/news_article.php?id=5553

/Daydreamer

InläggPostat: mån dec 10, 2007 17:28 Svara med citat
Faktiskt inte. Intressant läsning och jäkligt läckra bilder. 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 30, 2007 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg

InläggPostat: sön dec 30, 2007 15:28 Svara med citat
Man väntar sig en toppfilm, men kan inte acceptera att Argento ändrat still och att det omöjligt kunde bli en Suspiria eller Inferno i vilket fall; det är en omöjlig situation...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 02, 2008 12:32 Svara med citat
Tycker att detta var Argentos bästa sen Opera. Men titeln passade inte riktigt tycker jag, Suspiria, Inferno och Mother of tears, det hänger inte riktigt ihop. Eftersom dom två första filmernas titlar är enskilda lättuttalade latinska ord så borde även den tredje filmens titel vara det. Men den amerikanska titeln Exhumed är ännu värre dock, får det ju att låta som någon nollbudgetzombiesplatterfilm.

InläggPostat: ons jan 02, 2008 15:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Då var det dags för Argentos sista entré i hans Motherstrilogi och jag blev verkligen impat av denna. Inget riktigt mästerverk här men Dario levererar en film som jag uppfattar som hans greatest hits. Dem som känner till Argentos tidigare filmer, kommer att märka många similaritys i La Madre. Mest blev jag tagen av hans tre minuters lång singel-take när Asia går in i Mater Lachrymarums hus. Mer gore och naket än i hans tidigare filmer, men det är ju en standard kliché i dagens filmindustri.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 22, 2008 20:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8382Ort: Borås, Sweden
Orkar inte läsa igenom hela tråden efter ett svar, men pratar de Italienska i Mother of Tears?

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 22, 2008 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Ja, det gör dom, fast den är dubbad tror jag.

InläggPostat: tis jan 22, 2008 21:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8382Ort: Borås, Sweden
Men den måste väl då finnas med italiensk tal med? När den gick på bio i Italien så var den väl ändå inte dubbad! :)

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 22, 2008 21:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
med risk för att tjata. men var kan man köpa den? :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 22, 2008 22:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Den lär väl komma till försäljning snart käre Bazze :wink:

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 22, 2008 22:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
vaddå? finns den inte ute ännu? har alla här som sett den laddat hem den alltså? jisses.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 22, 2008 22:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Inte vad jag vet iaf, men jag har inte 100% koll.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 8
195 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori