Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mother of Tears / La Terza madre (2007)

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
InläggPostat: ons jan 23, 2008 10:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jolli skrev:
Men den måste väl då finnas med italiensk tal med? När den gick på bio i Italien så var den väl ändå inte dubbad! :)

"The Italian version has few people dubbing themself. Asia does, daria Nicolodi, valeria cavalli, and perhaps a few minor characters. however, the English version is almost all on set sound. Some of it was post dubbed, and only a few very minor characters don't have their own voices at all." - nån jeppe på dvdmaniacs forumet

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 23, 2008 11:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Bazzoni skrev:
vaddå? finns den inte ute ännu? har alla här som sett den laddat hem den alltså? jisses.
Antagligen ja eftersom den inte finns att köpa. Hurså?

InläggPostat: ons jan 23, 2008 15:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8382Ort: Borås, Sweden
Peter Neal skrev:
jolli skrev:
Men den måste väl då finnas med italiensk tal med? När den gick på bio i Italien så var den väl ändå inte dubbad! :)

"The Italian version has few people dubbing themself. Asia does, daria Nicolodi, valeria cavalli, and perhaps a few minor characters. however, the English version is almost all on set sound. Some of it was post dubbed, and only a few very minor characters don't have their own voices at all." - nån jeppe på dvdmaniacs forumet

Ah, tack. Då vet jag! :) Då vill jag se den engelska versionen.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 25, 2008 10:43 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 26, 2006 13:28Inlägg: 211
Jag har inte hängt med men när kan jag köpa den på DVD?

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 12, 2008 19:28 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Nu har även jag sett filmen och herre jäklar vilken bra film. Riktigt nasty på sina ställen men framförallt bra när det kommer till handling, skådespelare, musiken, ljudeffekter, foto och så vidare. En värdig avslutning på trilogin och ett kraftprov av Dario som visar att han fortfarande kan göra riktigt bra film.

Nu längtar jag till April då den brittiska utgåvan av filmen på DVD släpps.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 12, 2008 21:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
28/04 enligt play.com. Ser verkligen fram emot detta!

InläggPostat: tor mar 13, 2008 00:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Säger detsamma!

InläggPostat: tis mar 18, 2008 21:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
finns redan på Xploited... import från Ryssland http://xploitedcinema.com/catalog/mothe ... 13630.html

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 19, 2008 15:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons okt 29, 2003 00:32Inlägg: 54Ort: Norge, Bodø
Den Russiske versjonen er sagt til og være cropped.

Senast redigerad av RoB ons mar 19, 2008 22:55, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 19, 2008 16:16 Svara med citat
Väntar hellre på den brittiska utgåvan, förutsatt att den blir bra med andra ord.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 20, 2008 14:25 Svara med citat
Citera:
Further Details:
Optimum Home Entertainment has announced the release of Mother of Tears for the 21st of April. The disc will feature an anamorphic widescreen (2.35:1) transfer and Dolby Digital 5.1 audio, but no bonus material is included. Here's the artwork.

Bild

Källa: DVDActive

Webhallen har den till förhandsbokning för er som vill handla från en svensk butik.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 20, 2008 15:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
snålt utan bonus matreal, men det kan jag leva med. köper ev en till utgåva om jag gillar filmen!

InläggPostat: fre apr 18, 2008 10:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Såg denna för en vecka sedan och blev klart missnöjd :(

Efter Sleepless och även Card Player trodde jag ärligt talat Argento var på rätt bana igen, men detta var en pil åt helt fel håll.

Oväntat mycket slafs i filmen, men storyn var bara för platt. Argento-känslan med ljus/kamera/lek kändes väldigt tunn. Sedan att Asia inte kan agera gör inte så mycket. Nicoldi's insatts kändes nästan skrattretande. Spöket? Kom igen Dario, du kan bättre än såhär!

InläggPostat: fre apr 18, 2008 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
The Prize Fighter Inferno skrev:
snålt utan bonus matreal, men det kan jag leva med. köper ev en till utgåva om jag gillar filmen!

Optimum är tyvärr helt inställda på att bara göra riktigt billiga släpp, verkar det som. Nån text brukar det exempelvis aldrig finnas, vilket är kass när man måste se på filmerna med ljudet nerskruvat medan ungarna sover. :(

InläggPostat: lör apr 26, 2008 17:21 Svara med citat
Såg den igår och är besviken. Löjlig historia, fast väldigt snygg att titta på. Kändes stundtals som om Argento idiotförklarde tittaren. Gillade The Card Player mer än detta. Mother of Tears är Argentos fjärde sämsta film. Tyvärr! Ändå är jag väldigt intresserad av att se hur Giallo blir..

InläggPostat: lör apr 26, 2008 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Tycker att denna filmen blivit underskattad nu, de flesta som sett den verkar ha varit besvikna. I alla fall tyckte jag att den var riktigt bra, precis på det sättet som en Argento-film från 2000-talet ska vara. När jag såg den så visste jag helt klart att den kommer att göra många besvikna eftersom de verkade vänta sig en ny Suspiria. Helt klart min favorit av Argentos 2000-talsfilmer :D

InläggPostat: sön apr 27, 2008 09:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Mellan åren 1975 och 1988 regisserade Argento sex filmer -- de absolut bästa i sin repertoar! Så jag väntade mig inte en film av sådan klass... jag fick en i Syndrome/Trauma/Sleepless-klassen ... Alltså en film i den magnituden (inte likadan, men likvärdig; sämre på vissa sätt och bättre på andra)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 27, 2008 12:21 Svara med citat
Nej, jag förväntade mig inte en ny Suspiria eller Inferno, jag förväntade mig en bra film. Och Mother of Tears är långt ifrån en bra film.
MoT är Argentos sämsta film under 2000-talet (tv filmerna medräknade).

InläggPostat: ons maj 14, 2008 10:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 18, 2006 09:57Inlägg: 2953Ort: Stockholm

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 12, 2020 21:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 387
Var skoningslös i min bedömning, när jag såg den här för många, många år se'n,
men ska ge den en andra chans inom kort. Har den på ett ex av följande utgåva:

Bild

Ja, jag känner att jag mycket hellre vill se denna i repris o därmed ge den
en ny chans än att jag vill se nya versionen av Suspiria, från 2018, vilket
jag aldrig kommer göra. ALDRIG!!! :-t Punkt.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 8 av 8
195 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori