Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mutation Filmerna

InläggPostat: lör okt 18, 2003 17:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
Första ska tydligen vara oop nu ...Nån som vet hur det är med 2..3 ??

InläggPostat: sön okt 19, 2003 06:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Kan tänka mig att 2:an som är släppt av CMV kommer att bli oop, om den inte redan har blivit det. Däremot så finns ju 2:an också släppt av Roses eget bolag SOI Film och den verkar det finnas gott om ex. av. 3:an är också släppt utav SOI Film, så det är säkert ingen fara med den på ett tag.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 19, 2003 10:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
Håller CMV på att ge upp ell ? tänkte om man ska snabba sig å göra en beställning :-) Är det stor skillnad mellan CMV å SOI utgåvor ?? :D

InläggPostat: sön okt 19, 2003 14:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Nej, det är väl så att CMVs utgåvor är lite mer exklusiva, dvs snyggare förpackning och ofta limiterade. Nu så släpper Rose förmodligen sina kommande filmer på SOI Film istället för att sälja iväg rättigheterna till andra bolag. Vet inte riktigt vilken utgåva utav 2:an som är bäst. Jag har bara sett SOI Films och den helt okej samt ganska billig (kostar endast 119:- på American Laser).
http://www.americanlaser.se/dvd/Film.asp?FilmId=154673&

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 19, 2003 14:34 Svara med citat
*nickar* joo har för mig att även Andreas schnaas kommer att släppa sin egna filmer å inte sälja ut dom ?? ell har jag blandat ihop de me nån annan 8)

InläggPostat: sön okt 19, 2003 14:40 Svara med citat
Elohim skrev:
*nickar* joo har för mig att även Andreas schnaas kommer att släppa sin egna filmer å inte sälja ut dom ?? ell har jag blandat ihop de me nån annan 8)

Stämmer bra. Han tröttnade på att en massa bolag köpte upp rättigheterna till hans filmer och sedan är helt ointresserade att ge ut dom.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 21, 2003 18:02 Svara med citat
Hur är mutation 2,3 ...Samma klass som 1 ?? ....Funderar på att beställa 2,3:an till veckan :wink:

InläggPostat: tis okt 21, 2003 18:59 Svara med citat
Har inte kollat på 3:an än, men den står i hyllan. 2:an är bra, men inte lika bra som 1:an. Rose, Pape, Ittenbach samt muskelberget Amerkamp är hårda och underhållande som vanligt.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 21, 2003 19:00 Svara med citat
Heh kanske är lika bra å slå till på 2:an å 3:an iaf så man har alla 3 :-) Vore juh synd om dom vart oop å man inte han köpa dom :shock:

InläggPostat: tis okt 21, 2003 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Någon som kan berätta mer om vad dom här filmerna handlar om. När det gäller tysk film så känner jag bara till Schnaas, Butgeriet och ýtterst lite om Ittenbach. Så vad är den här Rose för en snubbe och vad handlar filmer om?

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 21, 2003 22:08 Svara med citat
År 1944 försöker tyska vetenskapsmän utveckla ett preparat (K7B) för att bygga supersoldater, men något blir fel när soldaterna blir blodtörstiga zombies. Alla bevis förstörs och händelsen glöms tills 1999 då en religiös fanatiker får tag i K7B och sprider det i Braunschweig...

Typ nå sånt handlar första filmen om ....Dom resterande 2 ska visst fortsätta på samma tema ...Tyvärr var det bara tyskt tal å ingen sub så jag hängde inte riktigt med i storyn hela tiden inte nu för att det spelade så stor roll :D Tyckte den var helt klart sevärd iaf

InläggPostat: tis okt 21, 2003 22:54 Svara med citat
Timo Rose är den främsta utmanaren till de tre tyska giganterna; Schnaas, Ittenbach samt Buttgereit. Förutom Mutation Trilogin, så ligger han också bakom Midnight's Calling samt Space Wolf. Underhållande filmer fyllda med action och splatter. Ittenbach samt Schnaas brukar dyka upp lite då och då i små roller i Roses filmer. Filmerna är ganska blodiga även om varken mängden blod eller kvalitén på effekterna inte kommer upp i samma standard som det bästa som Schnaas och Ittenbach gjort. Ittenbach har förövrigt gjort effekterna i ett par utav Roses filmer. Rose är också mannen bakom labeln SOI Film som brukar släppa no budget splatter på dvd.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 24, 2003 12:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Låter intressant, ska försöka kolla upp Timo Roses filmer. Såg att Absurd hade dom i sitt sortiment. Såg även några andra intresanta tyska lågbudget filmer där, tex exempel Hunting creatures.

Trevligt att vara tillbaka på splatterboard igen förresten, blev lite orolig när den var nere ett par dagar. Vore ju trist om den blev nerlagd, inte var dag man finner ett forum för splatter/gore filmer, på svenska.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 24, 2003 13:53 Svara med citat
Fredrik skrev:
Låter intressant, ska försöka kolla upp Timo Roses filmer. Såg att Absurd hade dom i sitt sortiment. Såg även några andra intresanta tyska lågbudget filmer där, tex exempel Hunting creatures.

Trevligt att vara tillbaka på splatterboard igen förresten, blev lite orolig när den var nere ett par dagar. Vore ju trist om den blev nerlagd, inte var dag man finner ett forum för splatter/gore filmer, på svenska.

Hunting Creatures är ganska okej den med. http://www.americanlaser.se brukar ha en del billiga SOI Film utgåvor t ex Mutation 2, Hunting Creatures, Bad Karma.

Trist att hosten var nere några dagar, har inte fått reda på varför. Ett nytt forum är på väg med större bandbredd, hoppas att det kan vara upp så fort som möjligt. :D

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 24, 2003 17:15 Svara med citat
PUNGent STENch skrev:
Hunting Creatures är ganska okej den med. http://www.americanlaser.se brukar ha en del billiga SOI Film utgåvor t ex Mutation 2, Hunting Creatures, Bad Karma.

Trist att hosten var nere några dagar, har inte fått reda på varför. Ett nytt forum är på väg med större bandbredd, hoppas att det kan vara upp så fort som möjligt. :D

Kollade in americanlaser. Det var ju billiga filmer, trodde ja inte.
Bad karma har jag hört talas om, det är väl Alex Chandon som har gjort dem. Han som gjorde Cradle of fear.

Vad menar du med nytt forum, ska det här forumet förbättras eller kommer det ett helt annat nytt forum som inte har nåt att göra med Splatterboard?

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2003 13:38 Svara med citat
Fredrik skrev:
Vad menar du med nytt forum, ska det här forumet förbättras eller kommer det ett helt annat nytt forum som inte har nåt att göra med Splatterboard?

Det blev en flytt av det befintliga. 8)

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2003 17:22 Svara med citat
jag märkte det :)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
17 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori