Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Switchblade Romance / Haute Tension / High Tension (2003)

Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
InläggPostat: tis nov 16, 2004 23:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
De Rossi skrev:
Den är bra! och billig...

Ja som fan på båda!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
SF har väl släppt en utgåva också. Nu ska jag erkänna att jag inte har läst igenom trådens alla 17 sidor så jag vet inte om nån redan tagit upp detta.
Är SF's oklippt? Den är inte med på DVDCOMPARE och jag orkar inte kolla på andra ställen + att jag sitter på "jobbet" och bör inte gå in på skräckfilmssidor för det ger dåliga vibbar.

Jag gillar inte slashers. Men detta är mer än bara vanlig slasher, va? Är det rent av så att den ligger närmare giallogenren än slashergenren?
Finns det nån mer slasherogillare här, som har sett filmen och som kan uttala sig?

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
Mens skrev:
Är SF's oklippt? Den är inte med på DVDCOMPARE och jag orkar inte kolla på andra ställen + att jag sitter på "jobbet" och bör inte gå in på skräckfilmssidor för det ger dåliga vibbar.

Jag gillar inte slashers. Men detta är mer än bara vanlig slasher, va? Är det rent av så att den ligger närmare giallogenren än slashergenren?
Finns det nån mer slasherogillare här, som har sett filmen och som kan uttala sig?

uhm, läs tråden... 8)

att avfärda det här som en slasherfilm är att göra saker och ting väldigt lätt för sig, men någon tycker säkert annorluda. jag är totalt ointresserad av slashers och tycker att den här filmen har lika mycket att göra med den genren som vilken annan film som helst där folk blir mördade ungefär.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Tvinga ungdommen till att anstränga sig på detta viset, va?
Men, men. Sagt och gjort, och nu vet jag att den är väldigt oklippt.
Bör man äga den?

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Mens skrev:
Bör man äga den?

Japp det tycker jag, det är en riktig höjdare!

InläggPostat: mån maj 30, 2005 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Den bør eies ja. Beste film på mange år

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Allt som sägs här är sant..! och SFs utgåva är ett jävla måste.....

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Mens skrev:
Bör man äga den?

Det är en simpel dock så genomtänkt story som bjuder på 100% underhållning. Blodigt, snyggt filmad samt lysande skådespel.
Ett givet köp!

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 21:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
har bara en ful klippt utgåva av Haute tension. Måste ta och uppdatera när jag får chans

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 07:28 Svara med citat
Jag litar på er, ni vet nog vad ni talar om och jag slänger med filmen i nästa Discshop-beställning.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 07:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8382Ort: Borås, Sweden
Mens skrev:
Jag litar på er, ni vet nog vad ni talar om och jag slänger med filmen i nästa Discshop-beställning.

Det gör du rätt i!

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 11:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Alexander skrev:
har bara en ful klippt utgåva av Haute tension. Måste ta och uppdatera när jag får chans

Förför har du köpt en ful och dålig utgåva när det finns en svensk billig och bra utgåva?

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 12:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Adam Gäfvert skrev:
Alexander skrev:

Förför har du köpt en ful och dålig utgåva när det finns en svensk billig och bra utgåva?

Han kunde kanske inte vänta på den Svenska utgåva utan köpte den klippta Koreanska? (En vild gissning som jag inte har något som helst belägg för...):

InläggPostat: tis maj 31, 2005 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Adam Gäfvert skrev:
Alexander skrev:

Tog ju ett bra tag för filmen att komma ut på svensk köp släpp.
Men vad vet jag.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 12:19 Svara med citat
SDC skrev:
Adam Gäfvert skrev:
Alexander skrev:

Tog ju ett bra tag för filmen att komma ut på svensk köp släpp.
Men vad vet jag.

Efter Frankrike och Korea kom väl det svenska släppet?

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 15:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Adam Gäfvert skrev:
Alexander skrev:

för att jag inte tänkte efter då jag hittade den koreanska utgåvan för 50 spänn i en liten butik. Hade inte vart noggran med och kolla klipp o så. Men man blev frestad av endast 50 spänn.

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 01, 2005 06:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån maj 09, 2005 08:12Inlägg: 379Ort: De Smålänska Skogarna ( Nässjö )
Det borde vara lag på att äga den filmen! Den är så jävla bra och även att det finns ett twist slut så går det att se den många gånger om. 10/10

I´ve come here to kick ass and chew bubblegum , and i am all out of bubblegum!

RUTGER HAUER RULES !!

Fulci is God!!

Fuck the system , cause the system sucks!!! - "Hypocrisy"
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 01, 2005 06:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Splitintwo skrev:
Det borde vara lag på att äga den filmen! Den är så jävla bra och även att det finns ett twist slut så går det att se den många gånger om. 10/10

Låt oss säga att den är ett måste i en respektabel filmsamling, annars kommer kultpolisen och ställer till det för en...

Har faktiskt den franska utgåvan och fattade ganska mycket ändå...

Och Rutger ÄR faktiskt bäst! :)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 03, 2005 07:37 Svara med citat
Grym film, trist twist.
Är det inte så att Alex i början ser sig själv i den situation det slutar med, fast då med Marie? (springer genom skogen, stöter på en bil som åker av vägen, hon hoppar fram och slår på rutan) Jag vet inte varför men kanske Marie och Alex också är samma person.
Isåfall blir jag ännu tröttare på tidernas ledsammaste slut.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 03, 2005 07:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Personligen så tycker jag att twisten funkar, har man sett nog många gialli så bekymrar man sig inte över ett "oväntat" slut.

Se filmen för vad den är och analysera inte sönder slutet... :wink:

InläggPostat: fre jun 03, 2005 13:04 Svara med citat
Mens skrev:
Grym film, trist twist.
Är det inte så att Alex i början ser sig själv i den situation det slutar med, fast då med Marie? (springer genom skogen, stöter på en bil som åker av vägen, hon hoppar fram och slår på rutan) Jag vet inte varför men kanske Marie och Alex också är samma person.
Isåfall blir jag ännu tröttare på tidernas ledsammaste slut.

jag har läst nåt på IMDB( kan innehålla lite SPOILERS) och ser det ungefär såhär: Marie är paranoid. Mördaren är hennes "onda jag" som mördar familjen och kidnappar Alex. Maries "goda sida" bli kvar inne i huset och försöker sedan rädda Alex. Och så vidare.

Dock kan jag inte riktigt förklara varför mördaren bli kallad för Jim på bensinmacken

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 03, 2005 16:42 Svara med citat
Alexander skrev:
Dock kan jag inte riktigt förklara varför mördaren bli kallad för Jim på bensinmacken

SPOILER: Allt är ju fantasier så det spelar väl inte så stor roll.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 03, 2005 17:43 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
SPOILER: Allt är ju fantasier så det spelar väl inte så stor roll.

ja, det kan du ju ha rätt i

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 15, 2005 16:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Filmen går tydligen rätt bra på bio i USA. Riktigt kul att jänkarna uppskattar lite kvalitetsfilm, även om jag tror att det är den dubbade varianten de får se.

För övrigt så är filmen bland det bästa jag sett på senare år!

InläggPostat: ons jun 15, 2005 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det är den dubbade. Trailern är på engelska. Jänkarna tycker inte om att höra något annat språk än sitt eget... Tro mej, jag vet....

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 17 av 19
460 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori