Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Switchblade Romance / Haute Tension / High Tension (2003)

Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
InläggPostat: tor jun 16, 2005 13:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Den engelska dubben är riktigt bra! Så det är inget problem alls. Å andra sidan ifall filmen skulle vara amerikansk och komma till Frankrike så fransmännen dubbat den till franska.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2005 13:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jun 13, 2005 10:34Inlägg: 233Ort: Gnarp
Enligt Bloody disgusting är den bara delvis dubbad:

Citera:
You need to know about the “hybrid” dubbing. Lions Gate went out of their ways to try and make it more acceptable for the hard core fans like you and me- they actually made sense of the dubbing. When the lead is talking to her friend Alex and her family she speaks in English, but when she talks to herself she speaks French. It’s slightly (ok maybe VERY) distracting in the first 20-30 minutes, but once the **** hits the fan- you never look back and don’t even notice.

Skumt...

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2005 13:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
HardCore skrev:
Enligt Bloody disgusting är den bara delvis dubbad:

Citera:
You need to know about the “hybrid” dubbing. Lions Gate went out of their ways to try and make it more acceptable for the hard core fans like you and me- they actually made sense of the dubbing. When the lead is talking to her friend Alex and her family she speaks in English, but when she talks to herself she speaks French. It’s slightly (ok maybe VERY) distracting in the first 20-30 minutes, but once the **** hits the fan- you never look back and don’t even notice.

Skumt...

Det låter skumt.
Den engelska dubb jag sett är allt på engelska.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 23, 2005 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 15:03 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Någon som köpt R1 utgåvan? Är lite sugen på den utgåvan trots att jag har den Svenska. Har även hört att det ska finnas en Koreansk 2-disc utgåva. Någon som har koll på hur R1 och den Koreanska utgåvan står sig mot den Svenska?

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 15:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
förstår inte varför ni ska se den på engelska, det är ju en Fransk film för bövelen :evil: :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 15:41 Svara med citat
Både den Amerikanska och Koreanska utgåvan har både den dubbade versionen och original versionen med Franskt tal.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Frnskt tal o engelsk text vill man ju ha, vilken utgåva ha det? SKA GÄRNA VA SJUKT MYCKET EXTRAMATERIAL O KOOLA BOXAR OCKSÅ!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 15:57 Svara med citat
Den Koreanska utgåvan har bl.a. Franska Dolby Digital 5.1 och Franska DTS 5.1 som ljudspår. Engelsk text finns. 2.35:1 och Anamorfisk.

Extramaterialet är som jag vet:

Behind the scene
Interview
Meeting with Glanetto De Rossi (make-up/Special effect)
Photo gallery
Biography

Den Amerikanska utgåvan har bl.a. Franska Dolby Digital 5.1 och Engelska Dolby Digital 5.1 som ljudspår. Engelsk text. 2.35:1 och Anamorfisk.

Extramaterialet är som jag vet:

Includes both English Dubbed and original French Language versions.
Director/writer commentary with Alexandre Aja and co-writer Grégory Levasseur.
Director and lead actress select-scene commentary with Aja and star Cécile De France.
Three featurettes on the making of the film
Trailers

Bild på den Koreanska utgåvan finns här!

Bild på den Amerikanska utgåvan har jag ingen just nu, men det är väl bara att kolla in typ Amazon eller liknande.

Senast redigerad av SLL tis okt 11, 2005 15:58, redigerad totalt 2 gånger.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 15:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41755&subsite=movies&&ref=
denna har jag. tycker den går fin fint. den har dubbning vilket jag inte förstår att man vill ha men det finns ju det franska orginalljudet också...
ingen engelsk text tyvär men svensk iallafall.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 16:00 Svara med citat
Om man bara vill ha filmen så duger den, är man intresserad av lite intressant extramaterial så är ju INTE den Svenska utgåvan att föredra.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
nej där är ju inget extra =P men shit. så jävla bra är filmen inte heller så jag behöver en bättre utgåva.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 12, 2005 07:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
EddieGein skrev:
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41755&subsite=movies&&ref=
denna har jag. tycker den går fin fint. den har dubbning vilket jag inte förstår att man vill ha men det finns ju det franska orginalljudet också...
ingen engelsk text tyvär men svensk iallafall.

Filmen är ju fransk så det är ju självklart att man ska se den på franska... men svensk text är väl ändå att föredra framför engelsk?

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 12, 2005 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Nja man tar ju hellre en version med engelsk text o extra material än en med svensk text o ingenting...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 12, 2005 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
ärligt talat nu !
hur många gånger ser du extramaterialet på en film ??

själv blir det inte så värst ofta.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 12, 2005 22:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:
ärligt talat nu !
hur många gånger ser du extramaterialet på en film ??

själv blir det inte så värst ofta.

Sant! Men man missar ju säkert en hel del...men har man andra förpliktelser än att bara se på film så...

Man ska inte bortse från extramaterialets betydelse för en utgåva, men det är ändå filmen och dess kvalité som borde räknas högst; tyvärr likställs ofta filmens betyg och audio/video med extramaterialet, så att en utgåva som är kass med mycket extramaterial nästan kan värderas högre än en högkvalitativ "bare-bones" utan extras. :shock:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 12, 2005 22:48 Svara med citat
visa ord från en vis man :D

du har helt rätt, det är klart att det är så.
själv det enda extramaterial som jag ser är det på Blue Undergrounds släpp för det känns som att det är gjort med hjärtat och är helt riktat på filmen och tittaren, med andra ord inget trams som det är på många andra filmer i dag som släpps om som special versioner så är det enda två trailers och en 5 minuters bakom kulisserna film :shock:

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 09:11 Svara med citat
jag kollar allt extramatrial. ibland mer än en gång :P
tycker det är svinkul men vafan... extramatrial kostar ju också och det är inte alla filmer jag vill betala för att se extrat.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 22, 2008 06:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Bättre sent än aldrig men nu har även jag sett den 8)

Den var riktigt bra men jag fattade inte slutet, [size=9]Var det tjejen som var mördaren eller var hon bara dum i huvudet ? :lol: [/size]

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 22, 2008 07:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 26, 2004 07:18Inlägg: 357Ort: österlen
alternativ 1 är dett rätta..

kan passa på att rekomendera shrooms..den påminner lite gran om HT inte lika bra men ändå en riktig skön film

InläggPostat: tis apr 22, 2008 22:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8382Ort: Borås, Sweden
Jag ser absolut inga liknelser mellan HT och Shrooms. Tyckte att Shrooms var rätt kass också för den delen.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 23, 2008 08:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 26, 2004 07:18Inlägg: 357Ort: österlen
Ähhh ingen liknelse..kom igen nu det är juh hur likt som helst,historierna är juh nästan identiska på de viktigaste ställena i plot twisten :shock:

tog bort din quotning/lk

InläggPostat: ons apr 23, 2008 08:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Switchblade Romance är en riktigt bra film, men på tok för lik Koontz roman Intensity.

InläggPostat: ons apr 23, 2008 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
På tal om Shrooms - ÄLSKAR postern...taglinen är också lite kul :wink:

Bild

Men den är sevärd alltså? Eller? :)

Haute Tension var ju suverän! Fransmännen kan verkligen göra film. Den franska delen av samlingen har växt sig större genom åren om man säger som så....! :D

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 23, 2008 10:33 Svara med citat
Om du gillar bra film så tycker jag du ska se den :D

den är väldigt bra filmad och efekterna är snygga..historien är superb och slutet är ett av de bästa jag set..hamnar på andra plats efter the mist

ja tackar vet jag fransk film..

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 18 av 19
460 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori