Författare |
Meddelande |
|
Inglorious Bastard
|
Postat: tor dec 23, 2004 06:37 |
|
|
New York Ripper Blev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
|
Jahapp, då har jag beställt denna... Har irriterat mig på min "fullscreenare" ett tag nu och äntligen tog jag mig i kragen och klickade på köpknappen.
För den lär fungera ännu bättre i sin OAR, och förhoppningsvis så har SS hittat en print utan större repor och smuts. (Ja, den kan inte vara i värre skick än min dvd-classics utgåva iaf).
Återkommer när jag fått ner den i lådan!
_________________ E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
Papillon
|
Postat: tor dec 23, 2004 12:04 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
|
vet inte om något sagt det tidigare i tråden men jag orkar inte kolla genom allt...
Erik ska iallafall ta in den på:
http://www.darkdisc.com/index.php?view=upcoming_detail&id=261
och där står även Citera: Shriek Show har nu släppt den i bästa utgåvan hittills! så det är nog den man ska satsa på...
är den en skön rulle? jag funderar starkt på att köpa den om där är fint extramatrial.
|
|
|
Papillon
|
Postat: tor dec 23, 2004 12:04 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
|
vet inte om något sagt det tidigare i tråden men jag orkar inte kolla genom allt...
Erik ska iallafall ta in den på:
http://www.darkdisc.com/index.php?view=upcoming_detail&id=261
och där står även Citera: Shriek Show har nu släppt den i bästa utgåvan hittills! så det är nog den man ska satsa på...
är den en skön rulle? jag funderar starkt på att köpa den om där är fint extramatrial.
|
|
|
Peter Neal
|
Postat: tor dec 23, 2004 15:39 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
|
jag har SS dvdn. top notch.
|
|
|
Schnaas
|
Postat: tor dec 23, 2004 16:47 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
|
Vart finns dne billigats?
|
|
|
Peter Neal
|
Postat: tor dec 23, 2004 16:53 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
|
skulle tippa på dvdpacific. eller ebay. köpte min ny och inplastad på ebay för ca 100kr inklusive frakt.
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: tor dec 23, 2004 17:35 |
|
|
|
Gav 105 spänn inkl frakt från pacific. Om dom nu godkänner köpet, har försenings-sparbanken!
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
BeyondTheDarkness
|
Postat: tor dec 23, 2004 18:34 |
|
|
|
fan, ss utgåvan måste ja ha!
|
|
|
Schnaas
|
Postat: fre dec 24, 2004 20:15 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
|
De Rossi skrev: Gav 105 spänn inkl frakt från pacific. Om dom nu godkänner köpet, har försenings-sparbanken! 
jag har dock nordea,
|
|
|
gokudo
|
Postat: lör dec 25, 2004 09:57 |
|
|
Shinjuku Drifter Blev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
|
Världens tråkigaste cannibal-rulle. 3/10 får den i betyg efter att jag har sett den för tredje gången. DVD:n såld.
|
|
|
mamoulian
|
Postat: lör dec 25, 2004 18:55 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
|
gokudo skrev: Världens tråkigaste cannibal-rulle. 3/10 får den i betyg efter att jag har sett den för tredje gången. DVD:n såld.
Tycker väl själv att kannibalrullar lätt kan bli tråkiga eftersom de ofta verkar följa så strikta ramar: kannibalism, könsstympning, "gratuitous sex", djurvåld etc. varvat med mer eller mindre djungel...
... eller är jag helt fel ute? Har bara sett 3 eller 4 renodlade atropofagi-filmer (CH, Ferox, Eaten Alive ... )
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: lör dec 25, 2004 19:10 |
|
|
|
mamoulian skrev: gokudo skrev: Världens tråkigaste cannibal-rulle. 3/10 får den i betyg efter att jag har sett den för tredje gången. DVD:n såld. Tycker väl själv att kannibalrullar lätt kan bli tråkiga eftersom de ofta verkar följa så strikta ramar: kannibalism, könsstympning, "gratuitous sex", djurvåld etc. varvat med mer eller mindre djungel... ... eller är jag helt fel ute? Har bara sett 3 eller 4 renodlade atropofagi-filmer (CH, Ferox, Eaten Alive ... )
Jag gillar genren, men nog finns det en del sömnpiller men jag gillade Man From Deep River väldigt mkt!
Ska nog köpa upp några kannibalrullar som jag saknar snart...
Kannibalism är kul!
|
|
|
mamoulian
|
Postat: lör dec 25, 2004 20:18 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
|
Cannibal Holocaust  , Cannibal Ferox  , Eaten Alive  , Mountain of the Cannibal God  , Primitives  , Amazonia  , Zombie Holocaust  , Devil Hunter
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: lör dec 25, 2004 20:22 |
|
|
|
mamoulian skrev: Cannibal Holocaust  , Cannibal Ferox  , Eaten Alive  , Mountain of the Cannibal God  , Primitives  , Amazonia  , Zombie Holocaust  , Devil Hunter 
Jungle Holocaust och Man From Deep River rekomenderas varmt!
Är inte så mkt för alla dessa hybrider, men både Cannibal Apocalypse och Zombie Holocaust är juh riktigt charmiga och underbara!
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre jul 31, 2020 22:17 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2125
|
Tror att det är detta släpp jag har ett ex av:  Min personliga åsikt dock är att den riktiga kannibalfilmen tog sin början med Deodatos Jungle Holocaust, medan DRS (Deep River Savages) här är en våldsam äventyrsfilm, med inslag av kannibalism.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
|