Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Gula tråden (Giallo)

Gå till sida Föregående  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77  Nästa
InläggPostat: mån jul 29, 2013 22:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor apr 10, 2008 21:23Inlägg: 385
Väldigt märkligt att Koch släppt den på detta vis, de är ju annars så pålitliga.

Extra frustrerande är att det är den mest intressanta filmen i boxen "The weapon, the hour, the motive" som saknar engelskt stöd, samt att det verkar komma minst ytterligare en samlingsbox och man vill ju gärna ha bägge då. Kan dock tänka mig att försäljningssiffrorna inte blivit som förväntat med denna så vi får väl se om det blir en uppföljare.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 30, 2013 08:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
Va!? Seriöst? Varför gör Koch på det här sättet? Tur att jag inte beställt den.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 08, 2013 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Denna va min Prio 1 när jag va i Berlin och första butik jag va i så rusade jag fram för att köpa den.

Reagerade på priset, tror det va 34,99 euro eller 39,99 euro.

Men tänkte skit samma då jag ÄLSKAR giallo mer än något annat.

Men då jag varit i Tyskland määäääängder med gånger så tänkte jag att jag måste ändå kolla upp om den är engelsk vänlig eftersom allt INTE är det i Tyskland.

Snacka om att jag blev LEDSEN när den inte va det, men samtidigt väldigt GLAD för att jag inte bränt pengar på den.

Kul om det kommer en BOX till, hoppas den innehåller mera giallo som inte redan finns.

Ska snacka med Koch gubbarna på Weekend of Horror och frågar vad FAN de håller på med. :evil:

Släppa finfina filmer som INTE finns utgivna innan och INTE ha dom engelskvänliga borde vara TOTALFÖRBJUDET. :mrgreen:

InläggPostat: tor aug 08, 2013 14:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
Ja dom breddar ju inte marknaden iaf. Då den antagligen i princip bara kommer att köpas av tyskar. Får hoppas för deras skull att de har många fans i Tyskland.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 12, 2013 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Är givetvis en licensfråga. Dom har inte fått loss licensen för engelskt tal eller text. Brukar vara riktigt snårigt med licens på dom här gamla rullarna. Orginalpapper som sällan specar vad som gäller utanför biograf. Så nya papper måste förhandlas fram vilket resulterar i ytterliggare kostnader. :/

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 16, 2013 21:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Någon som vet vilka titlar som är tänkta i box 2 och hurvida de är engelsvänliga eller inte?

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 07, 2014 13:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1277Ort: Borås
Har två giallos i "att se-högen" f.n; Strip nude for your killer samt Case of the scorpions tail.

Vilken bör jag välja att se först? Är kanske bägge två bra filmer så det spelar ingen roll vilken jag väljer? :lol:

InläggPostat: mån jul 07, 2014 14:11 Svara med citat
Jag skulle väja The Case of the Scorpion´s Tail. En av mina favoriter. NoShame släppet är riktigt fint.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 07, 2014 18:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1277Ort: Borås
Det är ett tyskt hardbox släpp så vi får väl se hur det är med kvaliteten :P

InläggPostat: tis jul 08, 2014 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Case of the scorpions tail är mycket bra.

Jag har både den tyska bokboxen och NoShame släppet. :ymparty:

InläggPostat: lör jul 12, 2014 18:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor apr 10, 2008 21:23Inlägg: 385
Tyska bokbox-versionen duger fint, om man inte har NoShame-släppet till hands. Har sett filmen via bägge, och senast såg jag den via bokboxen som av förklarliga skäl ger en mer rå vintage-känsla, vilket jag enbart uppskattar kring denna typ av film.. så länge de är i rätt format och oklippta.

Samtidigt så kommer jag inte tveka en sekund när dessa filmer (typ det som NoShame gav ut och liknande) ges ut på Blu-ray.. det kommer att hända förr eller senare. Raro USA ger redan ut en massa grejer som var svinobskyra förr.. hurra för dom!

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 12, 2014 20:08 Svara med citat
Måste bara höja ordet kring "The weapon, the hour, the motive" (den film i Koch Medias giallobox som saknade textning) då jag på senare dagar upptäckt hur jävla fantastisk den är. Obehaglig, välspelad och bra skriven. Inte den klassiska typen av giallofilm, men tur är väl det kan jag tycka.

Började förra året plöja giallo-filmer för att sammanställa ett slags uppslag, och internt gör jag och min kompis våra rankningar av filmerna. Jag har haft tre filmer som ohotade top-3 förut. Men "The weapon, the hour, the motive" har förmodligen knyckt förstaplatsen (!). Den är en av två filmer som jag gett betyget 9/10, vilket är det högsta jag gett hittills av runt 85 filmer.

I botten flyter Fernando di Leos "Slaughter hotel" på 2 pinnar, usel som film men med trevliga skönheter och Klaus Kinski som bara går med händerna i fickorna och tillför noll till storyn. Storyn är vansinnigt absurd, för att inte snacka om mördaren och mordmotivet.

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 12, 2014 21:34 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Intressant. Finns det någon engelskvänlig utgåva att tillgå?

InläggPostat: sön dec 14, 2014 18:22 Svara med citat
Dessvärre inte, Slaktarn.

Finns dock fansubbad på CG.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 27, 2014 00:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Har ni koll på att Love And Death In The Garden Of The Gods finns på tysk DVD-utgåva på bolaget Filmart. Den har engelsk text även om det inte framgår på omslaget.

Bild

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 09, 2015 13:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Har ett helt gäng i bokhyllan som jag måste se och några fler på "Att köpa"-listan. Har ändå börjat plöja igenom hela den här tråden för att hitta ännu fler att se. 75 sidor tar dock lite tid att läsa igenom, huh! :D

InläggPostat: sön feb 22, 2015 20:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Vilka har du kvar i hyllan att se?

Jag såg nyss.

Bild

Gisses. Jag hade hört bra om den, men det här hade jag aldrig väntat mig. Vet inte om jag innan var svältfödd på giallo, var ett tag sedan jag såg nåt från genren överhuvudtaget faktiskt. Helsike så bra den var!

Den innehöll allt som jag föredrar att se i genren; intressant och fartfylld story med många misstänkta karaktärer och många svängar i handlingen, svarta handskar och hatt på mördaren, stilettkniv som mordvapen och naturligtvis ett gäng vackra kvinnor (i smakfullt sexiga scener).

Detta blev min fjärde giallo från Sergio Martino (strålande regissör) och min andra med Anita Strindberg (vilken kvinna!). The Case of the Scorpion's Tail knivar sig in på min topp 3 lista endast slagen av Deep Red och What have you done to Solange?

Senast redigerad av Blasse tis feb 24, 2015 09:02, redigerad totalt 1 gång.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2015 01:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Blasse: Av de jag äger så har jag inte sett Seven bloodstained orchids, The strange vice of mrs. Wardh, Puzzle, Macabre(?) och säkert någon fler. Tyvärr är det ju så pass mycket man vill hitta på (och även titta på!) så man får ta och prioritera tiden lite. Ska även passa på att ta repriser på det mesta, framförallt de få jag inte tyckte om vid en första titt, såsom Short night of the glass dolls.

*edit*
I mitt tidigare inlägg skrev jag att jag hade ett helt gäng att se, jag måste nog ha tänkt på alla som jag är sugen på att se om också :)

InläggPostat: tis feb 24, 2015 09:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Bra rullar, särskilt The Strange Vice...och Puzzle.

Short Night är lite udda, men jag rådiggade idén. Har inte sett den på många år så vet inte hur den håller idag, men då var den bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2015 15:27 Svara med citat
Tjena grabbar!!

Jag har hittat en 4-5 giallo titlar till att sälja.

Ni kommer imorgon vid middag få var sitt PM med de gamla och nya titlarna. :)

Blasse: Kul att du diggade The Case of the Scorpion's Tail så mycket. :ymparty:

Klockren favvo film för min del med och Anita Strindberg är en fröjd för ögat även om hon inte når Edwige klass. :x

InläggPostat: ons feb 25, 2015 12:26 Svara med citat
Härligt Argento, blir att svänga förbi här direkt efter jobbet då :D

Inte många som rå sig på Edwige :x

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 25, 2015 13:18 Svara med citat
Kanon. :ymparty:

Nä, verkligen inte.

NR 1 från förr är utan tvekan Edwige.

Nr 1 från nutiden är utan tvekan Jennifer Connelly, hon skulle jag lätt kapa en tå eller finger för. :mrgreen:

Båda finfina brunetter med kalas tuttar. :x

InläggPostat: sön mar 29, 2015 08:59 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Kanon. :ymparty:
Nr 1 från nutiden är utan tvekan Jennifer Connelly, hon skulle jag lätt kapa en tå eller finger för. :mrgreen:

Båda finfina brunetter med kalas tuttar. :x

Tänk på blodtrycket gamla man :wink:

Såg Who saw her die? i går. Sjyst rulle! :ymparty: Köpte gialloboxen av Jolli med Who saw her die? Short night of.. , Bloodstained shadow och Case of the bloody iris.

InläggPostat: tor apr 02, 2015 09:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
Nu är det så att jag inte har sett så mycket Giallo :( Vilket är riktigt tråkigt. Som om ni skulle väljda 5 st måste ses Giallo, vilka skulle det vara?

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 02, 2015 12:49 Svara med citat
Här är några måsten. Kanske känns lite fantasilöst med så många Argento, men han är kung:

Deep Red
The Case of the Scorpion´s Tail
Bird with the Crystal Plumage
Cat o´nine Tails
Who saw her die?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 75 av 77
1904 inlägg