Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Spansk horror

Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
InläggPostat: tis nov 17, 2009 23:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Det är den versionen jag sett, från Chilling Classics, som
jag förresten enbart köpte, för nå't år se'n, för o få se
Messiah of Evil igen. :lol:

Undvik den versionen! Bara skit.. :cry:
Fan, va' jag avskyr svartvita filmer, förresten.
(Psycho är ett undantag o Night of the Living Dead
har jag i en färgversion). :evil:

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 18, 2009 03:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Då avstår jag nog ifrån att se den. :lol:
Finns en del kul i den där boxen ändå.
Har själv inte direkt några problem med svartvita filmer, dock ser jag inte gärna en omgjord version i svartvitt där originalet är i färg.

Såg nyss Horror Rises from the Tomb. Lämnar ett omdöme imorgon, är för trött nu.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 18, 2009 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Horror Rises from the Tomb
Bild

Första Naschy-filmen jag ser är en sleazig, blodig och gotisk skräckis, som ändå inte riktigt lever upp till förväntningarna. Bitvis känns det som om man tittar på, om möjligt, en dummare variant av Scooby Doo (plus massor av naket och våld då förstås). Atmosfären är väldigt trevlig och det verkligen skriker "goth" om filmen. Men skådespelet är uselt och dialogen riktigt korkad. Att versionen jag såg var dubbad gjorde inte saken bättre. Trots bristerna har filmen sina stunder och är bitvis jävligt underhållande. Ska väl ta o skaffa mig The Hanging Woman och Werewolf Shadow, vilka verkar vara snäppet bättre. 7-/10

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 21, 2009 10:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Las Ratas No Duermen de Noche (1976)

Hjärnopererad brottsling Paul Naschy stryper och våldtar kvinnor i den här skräpiga eurocinemixen av gangsterfilm och horror.

3-

Bild

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 21, 2009 21:02 Svara med citat
Curse of the Devil
Bild

Den sjunde filmen med Paul Naschy som karaktären Waldemar Daninsky. Filmen blir inte särskilt spännande någon gång. Visst, atmosfären är hyfsat tät och sleaze finns det gott om, samt en och en annan gore-scen, men filmen känns ändå rätt tråkig. Gillade Horror Rises from the Tomb lite mer. 5/10

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 10, 2009 10:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
The Vengeance Of The Mummy (1973)

Paul Naschys vehicle vilken lägger mer fokus på en klassisk skräck än kladd och exploitation.

Naschy i hans typiska dubbelroll och rätt underhållande!

3+

Bild

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 22, 2009 11:56 Svara med citat
Första recension för Hunchback of the Morgue har dykt upp... http://10kbullets.com/reviews/h/hunchba ... he-morgue/

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 22, 2009 13:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Hunchback är en av dom första filmerna jag ska fixa, nästa år, efter en tids paus från beställningar. Har sett den o tycker den är kanon! \m/

Hanging Woman är oxå en av dom. Gillar dock inte titeln.
Föredrar hellre titeln "Return of the Zombies". Hursomhelst,
mycket skön rulle, oxå denna! :ymparty:

O Jorge Graus Blood Castle har jag oxå siktet inställt på.
Synd bara att det är en "påklädd" version..

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 25, 2009 16:15 Svara med citat
The Curse Of The Beast (1975)

Karlarnas karl Paul Naschy (R.I.P.) åker till Tibet för att leta efter de legendariska Yetis. Han går helt vilse i bergen och träffar på halvnakna kannibalistiska vampyrbrudar, lömska tatarer, tyrannisk Khan, en elak häxa, en buddhistisk prästmunk och först och främst den luggige Yeti.

Mannen kutar yvigt runt i hans varulv-make-up, rensar ut bland tatarerna, räddar damer i nöd, blir kär, fajtas med Yeti samt han försöker häva sin förbannelse.

Ett mycket fint spanskt Naschy-mys med allt nödvändigt snusk och snask!

4

Bild

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 25, 2009 16:20 Svara med citat
Helt klart en av dom bästa i Waldemar Daninsky-sviten. :ymparty:
(Har dock ej sett alla än)

Nu har man ju sett den fullt oklippt, men jag minns den
svenska hyrversionen man såg..jösses vad trimmad den var. :cry:

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 25, 2009 16:40 Svara med citat
Den spanska dvd:n som cirkulerar på nätet är klippt (eller rättare sagt alla nakenscener saknas !)

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 26, 2009 00:01 Svara med citat
Den har jag turligt nog inte sett. :ymparty:

För nog fan var det naket i den versionen jag såg, vill jag minnas.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2009 11:17 Svara med citat
Lycantropus: The Moonlight Murders (1996)

Paul Naschy spelar Waldermar Daninsky för 12:e gången men tyvärr tillhör denna till den allra sämsta i serien.

Naschy verkar sova igenom hela filmen och avsaknaden av genrefetischer… gore och naket, gör hela saken inte bättre.
Dessutom känns hans make up rätt plastisk med fula gullysande ögon.

2-

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2009 15:07 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tor maj 07, 2009 16:08Inlägg: 283Ort: Stockholm
Den är gjord 20 år efter t.ex Curse Of The Beast... nån gång tröttnar väl även Naschy på att spela Daninsky.

InläggPostat: tis dec 29, 2009 15:14 Svara med citat
Han avled tyvärr den 1 dec. i år. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2009 16:21 Svara med citat
Silence skrev:
Den är gjord 20 år efter t.ex Curse Of The Beast... nån gång tröttnar väl även Naschy på att spela Daninsky.

...eller nästan 30 år efter hans första entré med Nights of the Werewolf. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 02, 2010 11:27 Svara med citat
La Noche del Ejecutor (1992)

Ett gäng ligister åker runt och ställer till med elände. En vacker dag besöker de Paul Naschys hus, våldtar och mördar hans fru och dotter och skär av tungan på stackars Paul.
Vår nalle-puh överlever och kör ett hårt Kalle Bronson vigilantetåg.

En av dem bästa, mer trashiga och blodiga filmer i terrorgenren och en given favorit. Paul e da man!

4-

Bild

Senast redigerad av gokudo lör jan 02, 2010 11:52, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 02, 2010 11:40 Svara med citat
Naschy krossar. 8)

Själv har man följande filmer framför sig:

The Mummy's Revenge
People Who Own the Dark
Dracula's Great Love
Howl of the Devil
The Crimes of Petiot
Inquisition
Devil's Possessed

\m/

O den riktigt smutsiga Apocalipsis sexual. :D

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 02, 2010 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Paul Naschy må vara död men el Hombre Lobo lever vidare i serieform.
Citera:
Fangoria Graphix, the comic book, graphic novel and literary side of Fangoria Entertainment, is proud to announce the upcoming release of a series of graphic novels created by the legendary Spanish horror star Paul Naschy (NIGHT OF THE WEREWOLF, HORROR RISES FROM THE TOMB)!

WEREWOLF is a brand new, fully painted series of graphic novels based on his popular HOMBRE LOBO film series and its title character, the eternally cursed Waldemar Daninsky. The first three volumes are subtitled THE RETURN OF THE WEREWOLF, THE ORIGIN OF THE CURSE and THE SILVER KATANA.

The series was created and written by Paul, and features gore-geous painted artwork by the amazing Javier Trujillo. It will be available in both English and Spanish language editions.

Bild
http://www.fangoria.com/fangoria-entert ... aschy.html
Verkar klart intressant. \:D/

InläggPostat: lör jan 02, 2010 14:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12199Ort: Skåneland
Allt med Paul Naschy är trevligt :)

InläggPostat: mån jan 04, 2010 14:31 Svara med citat
Absolut. :ymparty:

Lutar nog åt att jag plockar Dracula's Great Love härnäst. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 17, 2010 02:57 Svara med citat
Min samling (köp-DVD)
av
Spansk (o spansk-fransk) skräck o.d.
(mer el. mindre helfranskt inom parentes):

Oasis of the Zombies
La tumba de los muertos vivientes (spanska orig. versionen av Oasis of the Zombies)
Exorcism
Exorcismo
Cannibal Terror
Devil Hunter
Cannibals aka White Cannibal Queen
Bloody Moon
(Night of Death!)
(Revenge of the Living Dead Girls)
(The Living Dead Girl)
Horror Rises from the Tomb
The Dracula Saga
Devil’s Kiss
Female Vampire
(Demoniacs)
(Shiver of the Vampires)
(Fascination)
(Lips of Blood)
Night of the Werewolf
Werewolf Shadow
Panic Beats
(Night of the Hunted)
Vampires’ Night Orgy
Pieces
A Virgin Among the Living Dead
Macumba sexual
(Zombie Lake)
Vengeance of the Zombies
Mansion of the Living Dead
Tombs of the Blind Dead
Return of the Evil Dead
Ghost Galleon
Night of the Seagulls
Living Dead at Manchester Morgue
(7 Women for Satan)
(Don’t Deliver Us from Evil)
Black Candles
Satan’s Blood
Curse of the Devil
(Grapes of Death)

Jo, jag har dom spanska
o franska filmerna i en o
samma samling. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 23, 2010 10:36 Svara med citat
Curse Of The Devil (1973)

Paul Naschy spelar för sjunde gången Waldemar Daninsky. Han jagar på hans mark i Karpaterna, kärar sig i en blondin, förvandlas till varulv genom en förbannelse och attackerar och dödar lokal befolkning.
De trettio första minuterna är ganska sjysta, sedan gör filmen en vändning och omvandlas till ett trist melodrama.

Med blod, gore, naket och arga bybor.

2+

Bild

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 23, 2010 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12199Ort: Skåneland
Jag och Rudnert knäckte två Paul Naschy filmer igår som var Curse of the Devil och La Venganza De La Momia (The Vengeance of the Mummy). :ymparty:

InläggPostat: tis jan 26, 2010 14:15 Svara med citat
El retorno del Hombre-Lobo (1981)

Paul Naschy spelar återigen Waldemar Daninsky och dessutom regisserar han själv denna pärla.

Hombre-Lobo ställs den här gången mot den genomonda Elisabeth Bathory och hennes blodtörstiga vampyrpigor.
Vår antihjälte blir kär i en tös, dräper ett antal oskyldiga offer och visar sina utmärkta expressionistiska skickligheter i förvandlingsscenerna.

En förbaskat mysig gotskräck. They don't make them like this anymore!

4

Bild

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 12 av 14
331 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori