Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Cannibal Holocaust

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Nästa
InläggPostat: sön okt 19, 2003 16:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Lika bra att posta detta, om någon har missat det. En fransk 2-disc ska släppas 01-02-2004. Förhoppningsvis innehåller den de sekunderna som saknas i den italienska dvdn samt ECs remastrade utgåva. Fransmännen brukar vara duktiga på att släppa kompletta versioner.

Specs finns här.
http://www.devildead.com/indexdbtop.php3?FilmsID=98&langage=0

Känns som Grindhouse R1 bara är en myt som aldrig kommer, så om den franska utgåvan är bra så blir den ett givet köp för mig. :D

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 21, 2003 09:05 Svara med citat
Åh! kan dom inte inkludera det som finns med på den italienska discen + slänga på engelsk text också! (men vad ska vi förvänta oss, det är ju fransmän som är extremt hatiska till det engelska språket :D)

InläggPostat: sön okt 26, 2003 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Äntligen släpps den oklippt på dvd. Visst är den säkert uttjatade av alla vid det här laget, men jag diggar den fortfarande starkt!

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 26, 2003 18:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Schnaas skrev:
Äntligen släpps den oklippt på dvd. Visst är den säkert uttjatade av alla vid det här laget, men jag diggar den fortfarande starkt!

Men är inte EC släppet oklippt

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 26, 2003 19:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Fredrik skrev:
Men är inte EC släppet oklippt

Den första utgåvan som är OOP är oklippt, men denna film förtjänar en kanonutgåva. :D

Läs mer här om några av de olika versionerna.
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php?fid=1709

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 27, 2003 11:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Jag undrar om inte filmen ska vara i 1.66:1 ändå. :?:
Skit samma, är nöjd med min Laserdisc.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 27, 2003 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor okt 16, 2003 18:09Inlägg: 7
Tror kanskje det er på tide å skaffe seg denne på DVD...

InläggPostat: ons nov 05, 2003 17:53 Svara med citat
Någon som har hunnit att kolla på ECs nya Ultrabit utgåva? Någon som vet om road to hell sekvensen är intakt? Verkar helt klart intressant om den är helt oklippt.

http://www.absurd-online.dk/shop/productinfo.asp?id=950
http://www.americanlaser.se/dvd/Film.asp?FilmId=165639&

"All-New completely remastered, from original 35mm negatives, 2-disc PAL edition.

Totally uncut version of this classic Cannibal Movie by Ruggero Deodato

Scenes not seen in other releases:

1: Scene showing an an execution is missing
2: Scene showing an executed, hooded prisoner is missing
3: Scene showing executed prisoners being loaded on a truck

To optimize the digital picture quality, the highest possible bit rate has been used to author the film for DVD which requires a large amount of disc space.
For this reason the extra features have been placed on a separate disc. (EC-Entertainment titles produced according to these principles will be labelled ULTRABIT)

Presented in a Special limited 2-disc edition of only 4000 numbered copies with slipcase.

In addition to stunning picture quality: this is the longest edition of the film ever released on DVD or Laserdisc. includes 3 cuts missing from recent Italian DVD release.

Info:
100% uncut

Disc 1:
Newly remastered (picture and soundtrack)
16x9 Anamorphic Widescreen presentation

Disc 2:
Fully scored still and artwork gallery
2 Interviews with Ruggero Deodato
3 Theatrical Trailers

Booklet with photos and Ruggero Deodato Filmography and Biography

(The extras are basically the same as older EC-Entertainment editions, but the still gallery has been extended, there’s an additional 3rd trailer and Ruggero Deodato at Eurofeast is 6 minutes longer than before)"

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 05, 2003 18:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Beställt!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2003 21:11 Svara med citat
Har kollat på Ultrabit nu, enligt min spelare så är den 91.52 min, medans Deluxe Collector's Edition är 91.44 min. När det gäller Road to Hell sekvensen så tycker jag att den verkar vara några sekunder längre än Deluxe Collector's Edition, men jag har inte jämfört så jätte noga. Förpackningen är ett grönt pappfodral, samt ett keepcase fodral som ser likadan ut som Deluxe Collector's Edition förutom att keepcasen är transparant istället för svart samt att lite specs på baksidan är ändrade.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2003 21:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Har oxå beställt den, har bara den riktigt gamla EC-utgåvan sen innan.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Har kollat igenom Road To Hell och den är okllippt. Dessutom förbaskade bra bild. Den bästa utgåvan hittills. Min keepcase är svart; har nummer 25 0f 4000.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 07, 2003 15:52 Svara med citat
gokudo skrev:
Har kollat igenom Road To Hell och den är okllippt. Dessutom förbaskade bra bild. Den bästa utgåvan hittills. Min keepcase är svart; har nummer 25 0f 4000.

Håller med bilden var strålande. Skumt att keepcasen har olika färg. :? Jag fick nummer 24/4000 på min.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 10, 2003 14:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån nov 10, 2003 14:54Inlägg: 15
Ville bara bräcka er med mitt nummer som blev 20 av 4000 :D

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 10, 2003 15:15 Svara med citat
mEnt skrev:
Ville bara bräcka er med mitt nummer som blev 20 av 4000 :D

Det var som tusan. Var keepcasen svart eller transparant?

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 10, 2003 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Hm, jag måste nog göra en beställning på den!

InläggPostat: ons nov 12, 2003 09:50 Svara med citat
Pungent Stench: Jag fick ett svart keepcase. undrar om det inte skall vara så? Fin bild var det på utgåvan. Bästa bilden hittills tyckaer jag.
:P

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2003 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jahapp då har man beställt den då! :D
Får hoppas att det var värt att vänta på en helt oklippt och remastrad version!

Har haft den på otaliga vhs:er av mkt varierande kvalitet!
Att den dessutom ligger på en separat skiva och att allt mumms mumms fått en egen disc gör juh inte saken sämre!

Sen att den är numrerad... d e juh inte helt fel det heller! 8)

InläggPostat: ons nov 12, 2003 21:54 Svara med citat
Du kommer säkert att bli nöjd... 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 19, 2003 17:14 Svara med citat
Fick min Cannibal Holocaust idag.... Nr:3764/4000! Ska slänga in den i spelaren och kolla den på stört! :lol: :lol: :lol:

InläggPostat: ons nov 19, 2003 18:53 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Verkar inte vara så mkt klippt i den gamla versionen jag har! Lite tråkigt faktiskt men nu får jag den anamorfisk i alla fall.

R2 - (EC Entertainment - Original) - No censor cuts, but the scene where monroe plays the tape recorder, and the tribe goes into ecstasy and the guide tells Monroe: "You did it God damnit! They´ve just invited us to dinner!". There's an added second where Monroe responds "What?".

R2 - (EC Entertainment - Ultrabit) - This is the longest edition of the film ever released on DVD or Laserdisc. It includes 3 small cuts missing from the Italian DVD and the remastered EC Entertainment DVD, and 1 cut which is missing from the German DVD, Cult epics VHS/Laserdisc, and the first EC Entertainment DVD

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 19, 2003 18:58 Svara med citat
Helnöjd.... :D Filmen gjordes verkligen rättvisa! En eloge till EC Entertainment!

Dock skulle omslaget vara likadant som slipcasen, så hade allt vart helt perfekt!

InläggPostat: ons nov 19, 2003 19:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
fick mitt ex häromdagen också och är nöjd.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 19, 2003 19:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
vincent, Är den LÄNGRE än laserdiscen??? :shock:

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 19, 2003 20:18 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
yepp! En hel sekund.....Känner mig faktiskt lite lurad efter att ha beställt den ,men som sagt bliden ska ju vara nåt i hästväg.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 37
905 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori