Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Cannibal Holocaust

Gå till sida Föregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Nästa
InläggPostat: sön sep 20, 2009 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Var den dyr eller fick du den för hyfsat pris?

InläggPostat: mån sep 21, 2009 05:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Den var faktiskt ganska billig,,,köpte den på mässan för att signera den...hade inte med mig mina egna filmer till mässan utan jag visste att Tyskland är grymma på balla utgåvor så jag tänkte - ah! vafan, jag köper allt nytt o signerar där

minns inte vad jag betalade..

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 21, 2009 13:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Okej :) Ska försöka skaffa en sån där utgåva så fort jag har råd och lyckas få tag i en :)

InläggPostat: sön nov 08, 2009 22:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Har sett om den nu igen. Jävla bra film! Men mår psykiskt i fysiskt illa av de grymma djur scenerna.... Visst är det Grindhouse släppet där man kan välja bort dessa? Ska isf komplettera med den, tills nästa gång jag vill se om filmen.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 08, 2009 22:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Jag tycker djurplågeriscenerna är snäppet värre i Cannibal Ferox...men de är ju inte roliga i CH heller

InläggPostat: sön nov 08, 2009 22:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Har inte sett hela Ferox.....finns det en version utan de scenerna av den också tro?

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 08, 2009 23:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Inte en aning faktiskt

InläggPostat: sön nov 08, 2009 23:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Hehe, i Vipcos skräputgåva av Ferox verkar allt våld mot djur vara bortklippt av censuren, men det finns icke ngn utgåva i stil med Grindhouse CH.
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1503

InläggPostat: sön nov 08, 2009 23:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
phantasmagoria skrev:
Har inte sett hela Ferox.....finns det en version utan de scenerna av den också tro?

Vet inte, tyvärr.

På ett sätt är dessa filmer snuff-filmer: dom innehåller djursnuff, m.a.o äkta plågande & dödande av djur (framför kameran, speciellt för filmens skull). Så dom som beskyllde dessa filmer för o vara snuff, hade alltså rätt, men inte på det sätt som man förväntar sig. Så jag tycker vi ska snacka om djursnuff i samband med dessa rullar.

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 08, 2009 23:43 Svara med citat
Haiylund skrev:
Hehe, i Vipcos skräputgåva av Ferox verkar allt våld mot djur vara bortklippt av censuren, men det finns icke ngn utgåva i stil med Grindhouse CH.
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1503

Ok! Tack för svaret :) Men allt annat är ju också bortklippt.... :-q

Senast redigerad av phantasmagoria sön nov 08, 2009 23:48, redigerad totalt 2 gånger.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 08, 2009 23:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Gillar man inte djurvåld så spolar man förbi eller tittar inte alls,

Om det nu skulle vara snuff så är det tråkigt men inget som jag hänger upp mig på

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 08, 2009 23:45 Svara med citat
dr alban skrev:
Gillar man inte djurvåld så spolar man förbi eller tittar inte alls,

Om det nu skulle vara snuff så är det tråkigt men inget som jag hänger upp mig på

Jo visst, så jag gjort hittintills när det kommer till C.H - tittar bort. Men skulle vara skönt kunna se den "avslappnad" - utan att behöva sitta o vänta på att behöva titta bort o hålla för öronen....

Ketch; Snuff absolut - men djur räknas tydligen inte in i "äkta dödsscener".... *suck*

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 08, 2009 23:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Ja självklart, talar bara för mig själv när det kommer till jobbiga scener

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 09, 2009 17:09 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
phantasmagoria skrev:
Visst är det Grindhouse släppet där man kan välja bort dessa? Ska isf komplettera med den, tills nästa gång jag vill se om filmen.

-Ja. Den utgåvan har en alternativ “Animal Cruelty Free”-version av filmen.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 17, 2010 11:42 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
en gammal annons från tidskriften Variety....

/Daydreamer
Bilagor:
cannibalholocaust.jpg
cannibalholocaust.jpg [ 48.9 KiB | Visad 2597 gånger ]

InläggPostat: sön jan 17, 2010 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Kul nostalgi med det från tidningen :)

InläggPostat: tor aug 19, 2010 01:54 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån aug 09, 2010 22:32Inlägg: 7
Ser att denna filmen ligger bland Euro Horror, har läst lite i tråden nu och fått uppfattningen att det är en italiensk film, jag har då alltid trott att den är amerikansk eftersom dom pratar engelska och att den handlar om amerikaner. Hursomhelst, spelar väl ingen roll om den är amerikansk eller italiensk för den är så jävla bra! :jason:

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 19, 2010 08:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Italienarna gjorde ofta så, de spelade in filmerna delvis i USA med amerikanska skådespelare med engelskt tal för det skulle se ut som en amerikansk film allt för att den amerikanska publiken skulle känna igen sig och gilla filmerna. :)

InläggPostat: tor aug 19, 2010 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Italienare o spanjorer använde sig ofta av "amerikanska" pseudonymer o dubbning för att filmerna skulle sälja bättre, internationellt. Men, CH är en film som bara hade kunnat göras av spaggar. 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 03, 2010 00:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Är denna utgåva klippt i Last Road to Hell-sekvensen?
Sjukt billigt ju, så borde man köpa trots att det inte är Ultrabit-versionen?
$2 liksom...

http://www.hkflix.com/xq/asp/filmID.529 ... etails.htm

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 03, 2010 09:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag läste förresten att Grindhouse Releasing nu har släppt FYRA olika dvd-utgåvor av Cannibal Holocaust (och då har jag inte räknat med den australienska kopian). Är det bara omslagen som skiljer sig åt eller är någon av dessa helt oklippt?

Enligt IMDb så ska TLRTH-sekvensen vara helt oklippt i alla dessa, men DVD Compare säger tvärtom.
:mrgreen:

Dessutom är alla fem dubbeldiscar och de har säkert identisk bild?

Hursomhelst så skippade jag EC Entertainments billiga som jag nämnde ovan... känner att det finns många andra DVDs som är betydligt mer intressanta!

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 04, 2010 00:22 Svara med citat
Enligt IMDb så ska TLRTH-sekvensen vara helt oklippt i alla dessa, men DVD Compare säger tvärtom.

Surt o drygt när det är så här..

Har själv den "vanliga" specialutgåvan från Grindhouse,
dvs. alltså inte 25th Anniversary-släppet.

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 04, 2010 07:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
Personligen så föredrar jag EC Entertainment Special Limited 2-disc Edition Ultrabit när det gäller CH. Men det är en smaksak.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 04, 2010 23:59 Svara med citat
Citera:
Har själv den "vanliga" specialutgåvan från Grindhouse,
dvs. alltså inte 25th Anniversary-släppet.

Jag antar att du menar släpp numero två i ordningen från Grindhouse? 8)

Första:
Bild

Andra:
Bild

Tredje:
Bild

Fjärde släppet:
Bild

Australiska: (exakt samma innehåll)
Bild

Visst har den tyvärr samma "interlaced transfer" på alla fem?
Synd, för jag skulle vilja ha animal cruelty free version.

Citera:
Personligen så föredrar jag EC Entertainment Special Limited 2-disc Edition Ultrabit när det gäller CH. Men det är en smaksak.

Precis som med Grindhouse så har ju den bra extramaterial (även om den bara har en version... med bättre bild).

Om man ska vara petig så saknar den istället textning på all spansk dialog, vilket jag la märke till en gång när jag lånade den av en kompis...

Inget fel på utgåvan i övrigt.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 05, 2010 00:17 Svara med citat
Jag antar att du menar släpp numero två i ordningen från Grindhouse?

Japp, stämmer bra det. 8)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 35 av 37
905 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori