Författare |
Meddelande |
|
Mutileiphor
|
Postat: fre nov 05, 2010 00:24 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
|
Ahaaa, inte illa. Jag skulle inte ha något emot att ha den DANSKA DVD'n från Another World Entertainment under titeln Kannibal Massakeren.
|
|
|
Jesus
|
Postat: lör dec 04, 2010 17:35 |
|
|
Splatter fan Blev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
|
Någon som vet, var infödingarna i filmen riktiga infödingar eller lokala skådisar. Om riktiga, hur fick man dem att ställa upp att skådespela och liknande. nån som har nån info runt detta? Vore bara kul att veta.
|
|
|
Gory-Glory
|
Postat: sön dec 05, 2010 16:56 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12117Ort: Skåneland
|
Ja den är tuff den danska titeln, även den danska VHS hette Kannibal Massakeren
_________________ Only God Can Judge Me |
|
|
|
rogerxy
|
Postat: sön dec 05, 2010 18:15 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
|
Jesus skrev: Någon som vet, var infödingarna i filmen riktiga infödingar eller lokala skådisar. Om riktiga, hur fick man dem att ställa upp att skådespela och liknande. nån som har nån info runt detta? Vore bara kul att veta. Denna frågan kom upp till Ruggero på WOH för 1½ år sedan Det är riktiga infödingar & han (& säkerligen andra i crew) fick lära sej grunderna i deras språk, vilket typ var klick-ljud, & de fick även använda väldigt mycket kroppsspråk
_________________ Man är inte direkt bortskämd med turkiska vikingfilmer /GG |
|
|
|
dechristianize
|
Postat: tor dec 16, 2010 23:45 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
|
Grymt imponerande om det faktiskt är sant måste jag säga. Undra om det är något som använts i många fler filmer eller om detta är ett av de få undantagen?
|
|
|
King Horror
|
Postat: fre dec 17, 2010 14:27 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 836Ort: Karlskoga
|
tycker också det är imponerande, men så är det ju en film i världsklass också
_________________ Man ska ha ro i tillvaron |
|
|
|
Jesus
|
Postat: tis dec 21, 2010 05:54 |
|
|
Splatter fan Blev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
|
Kan bara hålla med. GRYMT imponerande. CH är i mina ögon den bästa av alla videonasties, bästa av alla italienska skräckisar, bäst av alla cannibalfilmer, och på 10-top listan över världens bästa skräckfilmer någonsin. Faktum är att Ruggeros filmer höjer sig samtliga över mängden, House at the Edge of the park tycker jag är bättre än Last house on the left. Cut and Run är grym. Endast Argento når upp i samma klass. Fulci och Lenzis filmer framstår ofta som rätt pajiga med dagens mått mätt, medan Ruggero står sig. Tydligen så skall det förekoma endokannibalism i denna stam. Mer att läsa här... http://www.cannibalholocaust.net/yamamomo.htmMan undrar ändå om inte stammen hade några betänkligheter att ställa upp på denna film och dess grymheter, även om de vita framstår som de ondaste. Ja menar människor är ju rätt dumma. Tex efter Hajen så började ju folk jaga vithajar ursinnigslöst.
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: tis dec 21, 2010 09:12 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6341Ort: Haddonfield
|
Håller verkligen med dig ang. C.H. Jesus skrev: Endast ARGENTO når upp i samma klass.
Och detta fick mig nästan till att fälla en tår.
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
kruxz
|
Postat: tis dec 21, 2010 09:53 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
|
Håller med dig om att Cannibal Holocaust är den bästa Italienska skräckfilmen och att House at the Edge of the Park är bättre än Last House on the Left.  Den enda jag sett av Deodatos filmer utöver dem är dock Atlantis Interceptors, vilken är en utav de sämre PA-rullar jag tagit mig igenom, så jag vet inte om jag kan hålla med om att han är lika bra som/eller bätte än Argento, Fulci och Lenzi. Intressant det där med infödingarna förresten. Det hade varit kul att se lite behind the scenes-bilder.
|
|
|
Pazzo
|
Postat: tis dec 21, 2010 13:07 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
|
Sägs inte det på dokumentären till Grindhouse CH-utgåva? Jag vill minnas att dom snackar en del om infödingarna och inspelningsplatsen.
|
|
|
Mutileiphor
|
Postat: mån okt 03, 2011 19:29 |
|
|
|
Någon här som vet vilka distributörer i Italien, USA, Japan osv som har rättigheter till att släppa HD-mastern på blu-ray?
Förutom SHAMELESS då, som släppte den på dvd och bd i dagarna!
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: ons okt 05, 2011 13:39 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6341Ort: Haddonfield
|
Fast jag HATAR klippta filmer så måste jag köpa C.H. på dvd från Shameless eftersom jag samlar på deras släpp. Så då blir detta min 6:e utgåva av C.H. på dvd. Tråkigt att jag bara har 3 av dom signerade, men får hoppas man träffar han igen.
|
|
|
Gory-Glory
|
Postat: ons okt 05, 2011 19:53 |
|
|
|
Precis så kan man göra om man samlar på filmer, att man köper släpp oavsett klippstatus osv. Så gjorde jag när jag samlade på svenska x-rentals, jag köpte dom fast att jag visste att dom var klippta, det sket jag i, jag bara ville ha just det släppet.
Jag såg att Shameless har släppt den på både DVD och Blu-Ray.
Vad är det som är klippt hos doM ??
|
|
|
Daydreamer
|
Postat: ons okt 05, 2011 20:39 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
|
Gory-Glory: Om du menar vad som är klippt i Shameless utgåva så är det en sk director cut där man klippt bort allt djurplågeri....
_________________ Trollhunter |
|
|
|
Mutileiphor
|
Postat: ons okt 05, 2011 23:59 |
|
|
|
Shameless dvd och bd innehåller bägge två versioner av filmen. Dels den DC som Daydreamer nämnde, dels den kompletta versionen - den "kompletta" versionen är dock som sagt censurerad/redigerad, då en djurplågerisekvens på 15 sekunder har bytts ut mot alternativa bilder.
DVD'n innehåller även italienskt tal och text, medan BD'n inte har någon text men med engelskt tal.
|
|
|
Ozzy
|
Postat: tor okt 06, 2011 16:17 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
|
Min BD skickades för en vecka sen men inte dykt upp grrr. Någon som vet om det är samma bonus material som på Ultrabit? Ska visst vara lite mer på BD, men frågan är om det gamla är med också. Har ju ultrabiten liggande men inte kollat igenom bonus materialet än
|
|
|
Gory-Glory
|
Postat: tor okt 06, 2011 22:26 |
|
|
|
Okej så Shameless har tagit bort djurplågeriet och ersatt det med annat, där ser man.
|
|
|
Mutileiphor
|
Postat: fre okt 07, 2011 05:29 |
|
|
|
Ultrabit-utgåvan ska ha helt annat extramaterial... både intervjuer och dokumentärer skiljer sig t ex. En av flera orsaker till att ha bägge.
Funderar faktiskt på att beställa båda nyutgåvorna från SHAMELESS! Grymt nyfiken på hur ljudet skiljer sig, t ex, men även se bilden och annat.
GG: Japp, en av scenerna bara, men ändå... som har bytts ut mot mer "sofistikerat" innehåll.
|
|
|
jolli
|
Postat: fre okt 07, 2011 08:22 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8304Ort: Borås, Sweden
|
Nu är jag helt emot djurplågeri, men hur okej är det egentligen att gå in och ta bort och ändra i en film så här i efterhand? Är också glad om jag slipper se djurplågeri men det var ju ändå det som herren ville att vi skulle få se. Nu finns ju båda versionerna med så att man kan välja, men ändå. Jaja. Inte meningen att starta någon debatt, men jag ifrågasätter det ändå. Jag menar vi är ju annars så noggranna med att alla filmer ska vara intakta, oklippta. Förstår som sagt om man inte vill se det men då kan man ju välja att titta bort istället. Precis som alla som inte vågar titta på otäcka skräckfilmer får göra.
|
|
|
dr alban
|
Postat: fre okt 07, 2011 09:40 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
|
Om det är regissören själv som gör det så är det ok för det är ju hans film som han gör vad han vill med, sen finns ju andra klippningen kvar för dom som föredrar den.
_________________ Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker. |
|
|
|
Ozzy
|
Postat: fre okt 07, 2011 12:13 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
|
Fick BD´n idag, ska försöka hinna se den ikväll! En floater grrr. Men repfri tack och lov.
|
|
|
Blasse
|
Postat: sön mar 22, 2015 12:11 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
|
Hallåj! Jag var på besök i STHLM igår och slank då in på Stockholms serie och skivhandel. Hittade då tre stycken olika dvd-utgåvor av CH som jag tänkte tipsa om. Har absolut ingen aning hur pass eftertraktade dessa är, kanske är dussinutgåvor? Men det skadar väl inte att tipsa, kanske någon blir glad? OBS! är inte helt 100% om bilderna jag lägger upp nu är de som finns i butik, men de hade dessa omslag. Finns säkerligen flera olika utgåvor med dessa omslag. För att vara säker, hör av er till butiken. grindhouse releasing - 199kr  Var ganska tjock, pappfodral såg det ut som. EC entertainment - 199kr  XT Video - 399kr  OBS! mycket oklart om det var just denna, såg lite dåligt då denna var placerad bakom disk. Såg priset och att omslaget var grått, så lite speciell bör den vara  Känns mest logiskt för mig att det var denna utgåva. Slut på tips.
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: tis mar 24, 2015 16:36 |
|
|
|
Jag har alla 3 där. Den sista finns i ett antal olika omslags varianter såsom de flesta tyska BokBoxar eller i detta fallet Steelboxar finns. Men inte dåligt att de hade 3 finfina utgåvor inne samtidigt.
|
|
|
Blasse
|
Postat: tis mar 24, 2015 19:02 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
|
Klart du har  Men, är dessa eftertraktade eller lätta att hitta någon annanstans?
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: ons mar 25, 2015 13:18 |
|
|
|
grindhouse releasing - 199kr Tycker jag är ett vettigt pris, är hyfsat svår att få tag på.
EC entertainment - 199kr Är ett överpris - borde ligga runt 100 kr ungefär.
XT Video - 399kr Är också ett överpris, säljs med jämna mellanrum på tradera och går då för runt 200-250 kr.
Men kan säkert gå för högre summor där eftersom tradera svänger ju hej vilt ibland.
|
|
|
|