Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Cannibal Holocaust

Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Nästa
InläggPostat: fre nov 05, 2010 00:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Ahaaa, inte illa. :ymparty:

Jag skulle inte ha något emot att ha den DANSKA DVD'n från Another World Entertainment under titeln Kannibal Massakeren.
8)

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2010 17:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
Någon som vet, var infödingarna i filmen riktiga infödingar eller lokala skådisar. Om riktiga, hur fick man dem att ställa upp att skådespela och liknande. nån som har nån info runt detta? Vore bara kul att veta.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 05, 2010 16:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Ja den är tuff den danska titeln, även den danska VHS hette Kannibal Massakeren :)

InläggPostat: sön dec 05, 2010 18:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jesus skrev:
Någon som vet, var infödingarna i filmen riktiga infödingar eller lokala skådisar. Om riktiga, hur fick man dem att ställa upp att skådespela och liknande. nån som har nån info runt detta? Vore bara kul att veta.

Denna frågan kom upp till Ruggero på WOH för 1½ år sedan
Det är riktiga infödingar & han (& säkerligen andra i crew) fick lära sej grunderna i deras språk, vilket typ var klick-ljud, & de fick även använda väldigt mycket kroppsspråk

InläggPostat: tor dec 16, 2010 23:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Grymt imponerande om det faktiskt är sant måste jag säga. Undra om det är något som använts i många fler filmer eller om detta är ett av de få undantagen?

InläggPostat: fre dec 17, 2010 14:27 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
tycker också det är imponerande, men så är det ju en film i världsklass också :)

InläggPostat: tis dec 21, 2010 05:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
Kan bara hålla med. GRYMT imponerande. CH är i mina ögon den bästa av alla videonasties, bästa av alla italienska skräckisar, bäst av alla cannibalfilmer, och på 10-top listan över världens bästa skräckfilmer någonsin. Faktum är att Ruggeros filmer höjer sig samtliga över mängden, House at the Edge of the park tycker jag är bättre än Last house on the left.
Cut and Run är grym. Endast Argento når upp i samma klass. Fulci och Lenzis filmer framstår ofta som rätt pajiga med dagens mått mätt, medan Ruggero står sig.

Tydligen så skall det förekoma endokannibalism i denna stam. Mer att läsa här...
http://www.cannibalholocaust.net/yamamomo.htm

Man undrar ändå om inte stammen hade några betänkligheter att ställa upp på denna film och dess grymheter, även om de vita framstår som de ondaste. Ja menar människor är ju rätt dumma. Tex efter Hajen så började ju folk jaga vithajar ursinnigslöst.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 09:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
Håller verkligen med dig ang. C.H. 8)

Jesus skrev:
Endast ARGENTO når upp i samma klass.

Och detta fick mig nästan till att fälla en tår. ^:)^

InläggPostat: tis dec 21, 2010 09:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Håller med dig om att Cannibal Holocaust är den bästa Italienska skräckfilmen och att House at the Edge of the Park är bättre än Last House on the Left. :) Den enda jag sett av Deodatos filmer utöver dem är dock Atlantis Interceptors, vilken är en utav de sämre PA-rullar jag tagit mig igenom, så jag vet inte om jag kan hålla med om att han är lika bra som/eller bätte än Argento, Fulci och Lenzi.

Intressant det där med infödingarna förresten. Det hade varit kul att se lite behind the scenes-bilder.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Sägs inte det på dokumentären till Grindhouse CH-utgåva? Jag vill minnas att dom snackar en del om infödingarna och inspelningsplatsen.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 03, 2011 19:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Någon här som vet vilka distributörer i Italien, USA, Japan osv som har rättigheter till att släppa HD-mastern på blu-ray?

Förutom SHAMELESS då, som släppte den på dvd och bd i dagarna!

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 05, 2011 13:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
Fast jag HATAR klippta filmer så måste jag köpa C.H. på dvd från Shameless eftersom jag samlar på deras släpp.

Så då blir detta min 6:e utgåva av C.H. på dvd. :ymparty:

Tråkigt att jag bara har 3 av dom signerade, men får hoppas man träffar han igen. :)

InläggPostat: ons okt 05, 2011 19:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Precis så kan man göra om man samlar på filmer, att man köper släpp oavsett klippstatus osv. Så gjorde jag när jag samlade på svenska x-rentals, jag köpte dom fast att jag visste att dom var klippta, det sket jag i, jag bara ville ha just det släppet.

Jag såg att Shameless har släppt den på både DVD och Blu-Ray.

Vad är det som är klippt hos doM ??

InläggPostat: ons okt 05, 2011 20:39 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Gory-Glory: Om du menar vad som är klippt i Shameless utgåva så är det en sk director cut där man klippt bort allt djurplågeri....

InläggPostat: ons okt 05, 2011 23:59 Svara med citat
Shameless dvd och bd innehåller bägge två versioner av filmen.
Dels den DC som Daydreamer nämnde, dels den kompletta versionen - den "kompletta" versionen är dock som sagt censurerad/redigerad, då en djurplågerisekvens på 15 sekunder har bytts ut mot alternativa bilder.

DVD'n innehåller även italienskt tal och text, medan BD'n inte har någon text men med engelskt tal.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 06, 2011 16:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Min BD skickades för en vecka sen men inte dykt upp grrr. Någon som vet om det är samma bonus material som på Ultrabit? Ska visst vara lite mer på BD, men frågan är om det gamla är med också. Har ju ultrabiten liggande men inte kollat igenom bonus materialet än :oops:

InläggPostat: tor okt 06, 2011 22:26 Svara med citat
Okej så Shameless har tagit bort djurplågeriet och ersatt det med annat, där ser man.

InläggPostat: fre okt 07, 2011 05:29 Svara med citat
Ultrabit-utgåvan ska ha helt annat extramaterial... både intervjuer och dokumentärer skiljer sig t ex. En av flera orsaker till att ha bägge.

Funderar faktiskt på att beställa båda nyutgåvorna från SHAMELESS! Grymt nyfiken på hur ljudet skiljer sig, t ex, men även se bilden och annat.

GG:
Japp, en av scenerna bara, men ändå... som har bytts ut mot mer "sofistikerat" innehåll.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 07, 2011 08:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Nu är jag helt emot djurplågeri, men hur okej är det egentligen att gå in och ta bort och ändra i en film så här i efterhand? Är också glad om jag slipper se djurplågeri men det var ju ändå det som herren ville att vi skulle få se. Nu finns ju båda versionerna med så att man kan välja, men ändå. Jaja. Inte meningen att starta någon debatt, men jag ifrågasätter det ändå. Jag menar vi är ju annars så noggranna med att alla filmer ska vara intakta, oklippta. Förstår som sagt om man inte vill se det men då kan man ju välja att titta bort istället. Precis som alla som inte vågar titta på otäcka skräckfilmer får göra.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 07, 2011 09:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Om det är regissören själv som gör det så är det ok för det är ju hans film som han gör vad han vill med, sen finns ju andra klippningen kvar för dom som föredrar den.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 07, 2011 12:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Fick BD´n idag, ska försöka hinna se den ikväll! En floater grrr. Men repfri tack och lov.

InläggPostat: sön mar 22, 2015 12:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Hallåj!

Jag var på besök i STHLM igår och slank då in på Stockholms serie och skivhandel. Hittade då tre stycken olika dvd-utgåvor av CH som jag tänkte tipsa om. Har absolut ingen aning hur pass eftertraktade dessa är, kanske är dussinutgåvor?
Men det skadar väl inte att tipsa, kanske någon blir glad? :wink:

OBS! är inte helt 100% om bilderna jag lägger upp nu är de som finns i butik, men de hade dessa omslag. Finns säkerligen flera olika utgåvor med dessa omslag. För att vara säker, hör av er till butiken.

grindhouse releasing - 199kr

Bild

Var ganska tjock, pappfodral såg det ut som.

EC entertainment - 199kr

Bild

XT Video - 399kr

Bild

OBS! mycket oklart om det var just denna, såg lite dåligt då denna var placerad bakom disk. Såg priset och att omslaget var grått, så lite speciell bör den vara ;)
Känns mest logiskt för mig att det var denna utgåva.

Slut på tips.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 24, 2015 16:36 Svara med citat
Jag har alla 3 där. :ymparty:

Den sista finns i ett antal olika omslags varianter såsom de flesta tyska BokBoxar eller i detta fallet Steelboxar finns.

Men inte dåligt att de hade 3 finfina utgåvor inne samtidigt. :)

InläggPostat: tis mar 24, 2015 19:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Klart du har ;)

Men, är dessa eftertraktade eller lätta att hitta någon annanstans?

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 25, 2015 13:18 Svara med citat
grindhouse releasing - 199kr
Tycker jag är ett vettigt pris, är hyfsat svår att få tag på.

EC entertainment - 199kr
Är ett överpris - borde ligga runt 100 kr ungefär.

XT Video - 399kr
Är också ett överpris, säljs med jämna mellanrum på tradera och går då för runt 200-250 kr.

Men kan säkert gå för högre summor där eftersom tradera svänger ju hej vilt ibland.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 36 av 37
905 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori