Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Insane - ny svensk skräck

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa
InläggPostat: ons jul 09, 2008 09:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Det är gänget bakom Evil Ed, bolaget Actionfilm, som gjort denna.

http://www.insanethemovie.com/

Ett ambitiöst projekt med stora planer men trailern var ingen pulshöjare.

/krug

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 23, 2008 02:51 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Verkar intressant och svenska initiativ inom genren ska alltid stödjas.

/Daydreamer

InläggPostat: lör aug 23, 2008 07:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8208Ort: Borås, Sweden
Efter att ha sett teaser 1 och 2 så är jag positivt inställd till filmen. Ser ju faktiskt ut att bli en riktig skräckfilm. Synd att teasern är förstörd med kass musik som förstör ev. stämning. När jag såg mördaren tänkte jag på My Bloody Valentine. Hoppas också att filmen inte förstörs av dålig engelska och knagliga repliker.
Efter Danmark och Norge, Är detta kanske sveriges steg mot bättre skräck!? Man kan ju alltid hoppas :)

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 25, 2008 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
Ser bra ut...för att vara svensk skräckfilm.

Det tråkiga är väl att musiken i teasrarna inte känns som det mest lämpliga valet.

Filmen påminner också en del om norska Fritt vilt, i alla fall av det man kan se på klippen. Övergivet hotell? Check! Springande i korridorer? Check! Kastande av köksredskap? Check!

Ja ja jag är lite petig nu. ;-)

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 25, 2008 14:12 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Ser så pass intressant ut att jag gärna tar mig en närmare titt framöver när filmen är klar.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 25, 2008 21:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Verkar helt klart lovande, något som ändå slog mig, varför pratar de engelska?

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 25, 2008 23:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
@ Hellbender,

Förklaringen står på första sidan på filmens hemsida. ;-)

"Grundtanken med genomförandet är att göra filmen på engelska för att få en större spridning internationellt."

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 07:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tyckte teaser 1 var alldeles underbar. Teaser 2 visade på tok för mycket och slutrepliken på engelska kändes jävligt b. Ser fram emot den och kommer givetvis se den (eventuellt köpa den) men jag hade föredragit att de gjort den på svenska.

InläggPostat: tis aug 26, 2008 10:17 Svara med citat
Bara att hålla med Evil Gus om allt. Svenskar som pratar engelska på film och dessutom I SVERIGE känns en aning b. Särskilt när vårt engelska uttal låter som det gör.

Och nu till universums viktigaste fråga: Varför väljer bolagen (nästan alltid) att visa för mycket i trailers/teasers?

Jag vill inte se att vissa personer dör och ej heller hur mördaren/monstret eller vad det nu är ser ut. Jag avskyr verkligen dåliga trailers.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 11:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8208Ort: Borås, Sweden
Speciellt en teaser ska inte visa för mycket. Då är det ju ingen teaser. Oftast när jag ser en trailer så stänger jag av efter typ halva, för jag vill inte veta mer och jag vet att det oftast visas för mycket av handlingen.

Nu är det bara att stötta Insain precis som vi borde göra med alla svenska productioner. Norge och Danmark har ju börjar komma igång med mer skräck/rysare, så om vi inte stödjer våra egna svenska filmer så kommer vi aldrig att komma dit dem är. Hjälper vi till så blir nog även de svenska filmerna bättre och bättre med tiden. Det är min åsikt iaf.
Svenskar som pratar engelska stör sig nog mest vi svenskar på tror jag. Så jag förstår deras tankesätt. De når helt enkelt ut till en mycket bredare publik.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 12:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Varför envisas de med att göra filmer på Engelska? :?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 13:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Haha, ja verkligen urdumt om man nu ska göra en seriös film.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 15:36 Svara med citat
@ jolli,

Om vi svenskar inte gillar att det pratas engelska i våra egna produktioner så blir det ju ett problem om det är vi svenskar som ska stötta filmen så att den går bra och så att skräckfilmen i Sverige får större genomslagskraft.

Å andra sidan köper jag deras förklaring och framförallt med tanke på att dialogen i svensk skräckfilm ofta är kass. Förstår inte varför det blir så stolpigt. Men kan de sätta Eve Rexed i Van Veeteren-filmerna så är det ett bevis på att något är fel med svensk film och rollbesättningen. Stackars Sven Wollter.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 15:50 Svara med citat
mm, javisst är det motsägelsefullt :D Det jag menar är att jag tror att den med engelskt språk har större chans att lyckas i andra länder. Hade de pratat svenska så hade den bara fungerat här (om inte amerikanerna gör en remake förstås) och med tanke på hur vi välkomnar våra egna svenska filmer så gör vi väl så att den till och med floppar i Sverige. Visst är det bra att vi är kritiska, men om vi inte stöttar så minskar det automatiskt chansen för mera film i framtiden.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 16:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Svensk film ÄR generellt sett usla - vi är inte bra på film. Norrmännen o Danskarna är sjukt bra i jämförelse. :?

Har inte en enda bra svensk skräcks...EN. :shock:
Det är Det Okända.
Medan norsk o dansk skräck är iaf ett par st.

Så jag förväntar mig inget alls av denna heller.

Annars så tkr ag att svenskarna borde våga göra på svenska, se bara på våra grannar, de lyckas ju fin fint. Måste man satsa på att göra "succe" utanför norden...?

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 17:49 Svara med citat
@ jolli,

Visst är det så. Men om man ser till spansk och fransk skräckfilm så har de lyckats bra utanför sina gränser så varför skulle våra filmer inte kunna lyckas med engelsk text. Tyvärr har jänkarna förstört för alla genom att tydligt visa med sina remakes att de inte gillar film utan engelskt tal.

@ phantasmagoria,

Det Okända!? Filmen som utspelar sig runt en husvagn i skogen?

I mina ögon en av de sämre svenska filmer som gjorts. Har en kompis som gillade den så jag tänkte att jag får väl ta och se den. Skulle låtit bli. Men å andra sidan så var jag inte så förtjust i Blair Witch heller. (En film som kompisen helgillar.) Bra ett tag men till slut mest trams. Gillade dokumentären kring myten bättre faktiskt. Smaken är som baken. :-)

Och nej jag tycker defintivt inte att man måste satsa på att göra succe utanför Norden. Hur vore det om man blev bra på det man göra först och ser om det säljer här i Norden innan man siktar på resten av världen.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 18:01 Svara med citat
Det Okända är den enda som går att se i svensk skräckväg, och iaf är småkuslig här o var.
Den är rätt OK - bättre än Blair Witch iaf 8)

Precis som du säger Driftwood - "Hur vore det om man blev bra på det man göra först och ser om det säljer här i Norden innan man siktar på resten av världen."

Kan våra grannar, så borde vi också kunna....

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 18:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tyvärr Phanta men jag måste hålla med otis, det okända är nog efter Hemligheten den sämsta svenska film jag sett. Tycker det finns massor av bra svensk film, främst från förr (Arne mattsons filmer,Besökarna etc) men även en del bra har gjorts under senare år (Strandvaskaren och Sleepwalker är två bra exempel). Fast det är klart, svensk films styrka är nog inom exploitationgenren snarare än skräckgenren.

InläggPostat: tis aug 26, 2008 19:03 Svara med citat
Lugnt Gus! Smaken är som baken :)

Besökarna är lååångt ner på botten över sämsta svenska skräck någonsin, om inte sämsta svenska film överhuvudtaget! *huvva*
Strandvaskaren & Sleepwalker ligger inte långt efter...

:shock: Evil Ed är nog fan nr2 över sämsta svenska film (efter besökarna)...så jag har verkligen inga förväntningar på den här nya rullen...

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 19:41 Svara med citat
@ Gus,

Hur kunde jag glömma Mattsons filmer. Den svarta damen var det läskigaste jag sett när jag var liten grabb. Riktigt spännande. Nu känns de väl inte som skräckfilmer men det är gott hantverk.

Strandvaskaren och Sleepwalker helt ok men det känns som att vi skulle kunna producera bättre skräckfilm. Och som phantasmagoria skriver: Kan våra grannar, så borde vi också kunna....

Lite Off-topic men ändå om svensk film:

Det var en film på g om en massa barn som försvann förr i tiden och så skapades en sägen. Filmen utspelar sig i nutid. Kan inte komma på vad filmen heter men det ska finnas en tråd här på forumet. Någon som vet?

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 21:17 Svara med citat
OT men Back To The Orphanage är det kanske du tänker på.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 26, 2008 21:31 Svara med citat
Den är svensk.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 27, 2008 06:46 Svara med citat
Otis:
Nej, Mattsons hillman filmer är väl inte direkt skräck utan mer "snälla" thrillers. Kan verkligen rekommendera dig att köpa hillmanboxen då alla 5 filmerna är riktigt bra. Andra filmer av han som finns på dvd o är värda köp är Mördaren-en helt vanlig person,Vaxdockan samt Morianerna (om vi nu talar om skräck/thrillers, finns ju andra filmer av han som oxå är värda ett köp).

Kan dock hålla med om att vi inte riktigt håller samma klass som Norge,Danmark när det gäller att göra skräckfilm (såg Fritt vilt för ett tag sen och den var verkligen grymt bra).

InläggPostat: ons aug 27, 2008 06:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Otis B. Driftwood - Det låter som Miraklet I Valby med bla Lina Englund http://www.imdb.com/title/tt0097890/

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 27, 2008 07:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Så nu är ni så långt bort från ämnet som ni snart kan komma. Svenska skräckfilmer diskuteras här: viewtopic.php?t=2826

Och filmen Insain i denna tråden!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 13
311 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: