Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Insane - ny svensk skräck

Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa
InläggPostat: tis nov 09, 2010 13:37 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön mar 22, 2009 00:08Inlägg: 125
Tack för stödet!

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 09, 2010 17:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6265Ort: Haddonfield
Eftersom det SOLKLART är den bästa svenska skräckfilm som gjorts är allt annat än en 5:a otänkbart.

FULL POTT för min del. 8)

Ser sjukt mycket fram emot när super duper utgåvan kommer.

DÅ kan vi snacka julafton. :ymparty:

InläggPostat: lör nov 13, 2010 02:24 Svara med citat
Fantastikt med ditt stöd Argento Rules!
Jag älskar ditt engagemang och jag hoppas att det du gör blir SVERIGES STÖRSTA HORROR FESTIVAL!!!
(Osby får gäna växa till sig så klart!)
Allt gott!!!

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 16, 2010 17:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6265Ort: Haddonfield
TACK själv Anders.

Mitt motto har alltid varit: Hyllas de som hyllas bör. 8)

Ang. min skräckfilms festival så är jag nyss hemkommen från Weekend of Horror i Tyskland där jag varit och knutit kontakter med diverse människor.

Vi kan väl redan nu säga att 2011 års upplaga av Den Magiska Biodagen kommer att bli bättre och större än någonsin. :wink:

Jag kommer naturligtvis ringa dig inom de närmaste veckorna när jag på allvar börjar planera/arbeta med festivalen.

Är det i december som super duper utgåvan av insane kommer???

InläggPostat: tis nov 16, 2010 21:10 Svara med citat
Vi hoppas på det! Men det finns risk för att trä lådan inte hinner levereras i tid...så vi får se...men allt extra material är färdig redigerat.
Rolle vet mer.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 17, 2010 13:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
Lite synd att ni släpper två utgåvor. Den främsta anl för mig att köpa denna film är just alla bakomfilmer och liknande, men trälåda och annat intresserar mig inte. Inte heller att betala 400 spänn +. Tycker gott ni kunde slängt med alla bakomfilmer på den vanliga DVDn som ni ändå tar fullpris för 169. Då hade det varit ett givet köp.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 17, 2010 16:22 Svara med citat
Den första vanliga utgåvan är väl den som de flesta kommer att köpa.

Super Duper utgåvan köper väl bara de som är hardcore fans och samlare.

Och för oss är den kommande utgåvan precis hur grym som helst.

400-500 kr är ju snuskigt billigt för den med tanke på ALLT man får.

InläggPostat: ons nov 17, 2010 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Billigt är ju ett relativt begrepp.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 17, 2010 23:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
Argento Rules skrev:
Den första vanliga utgåvan är väl den som de flesta kommer att köpa.

Super Duper utgåvan köper väl bara de som är hardcore fans och samlare.

Och för oss är den kommande utgåvan precis hur grym som helst.

400-500 kr är ju snuskigt billigt för den med tanke på ALLT man får.

Jo, jag fattar tanken. Men för mig och många andra skulle jag tro, så har Insane inte samma samlarvärde som Lord of the rings eller Star wars. Tro det eller ej... Hollywood gör den här typen av filmer som Insane på löpande band, med högre budget. Det enda som gör den intressant är just att det är en svensk film genrefilm och då är mycket extramaterial en anledning att köpa filmen eftersom det är intresant att se HUR den är gjord med små medel under svenska förhållanden. Men knappast något jag vill slänga 500 spänn på.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 17, 2010 23:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8251Ort: Borås, Sweden
Det finns ju även en del extramaterial på den "enkla" utgåvan faktiskt. Så man blir ju inte helt utan det om man nöjer sig med den utgåvan. Själv så ska jag självklart köpa den feta trälådan när den kommer. Man får ju tänka på att man stöttar dem också, plus att jag tror att den kommer göra sig riktigt snygg i filmhyllan. :D

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 22, 2010 12:53 Svara med citat
Ingen mer än argento som sett denna film och kan komma med ett utlåtande.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 22, 2010 14:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Jag har, och har recenserat den här:
http://furtherthanfear.blogspot.com/201 ... -2010.html

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 22, 2010 15:28 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre sep 03, 2010 16:01Inlägg: 75
Jag skrev några rader om den här. viewtopic.php?p=336522#p336522

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 22, 2010 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jesus skrev:
Ingen mer än argento som sett denna film och kan komma med ett utlåtande.

Gav den en stark 3/5

InläggPostat: mån nov 22, 2010 23:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Här är min recension av den:
http://fanatiskfilm.se/recensioner/insane.htm

Mina primära bloggar:
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 23, 2010 10:16 Svara med citat
TYVÄRR så är Super Duper utgåvan försenad och kommer inte förrän i februari. :(

Men den är - Worth waiting for. 8)

InläggPostat: tis dec 07, 2010 16:03 Svara med citat
För att stötta både Rolle (SickFilms) och Anders har vi bestämt oss för att visa filmen Insane en gång till på BIO hos oss.

Så om det är någon som bor i Göteborg eller Borås eller någon annan närliggande stad och vill uppleva filmen Insane så som den ska upplevas - på BIO så får ni en ny chans på:

Insane Horror Night.

På: Palladium - Nygatan 18
Var: Alingsås
Tid: 19.00 drar vi igång
Datum: På Lucia dagen den 13 december
Pris: 50 kr

Välkommen alla skräck tokar.

Stort TACK till Rolle och Anders. :)

InläggPostat: lör dec 11, 2010 04:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Såg den nu precis, skön slasher med riktigt brutala mord, gilla! Ett minus för engelskan som inte alls låter så naturlig alla gånger, men det positiva överväger ändå. Slutet var helt i min smak, hoppas på fortsättning! 7/10

InläggPostat: sön dec 12, 2010 15:05 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Har inte sett den än, hade tänkt köpa superutgåvan, men det blir att vänta ett tag till då :(

InläggPostat: ons dec 15, 2010 17:35 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor okt 22, 2009 16:01Inlägg: 5
Insane visas även på stora duken i Jönköping nu den 16/12 kl 18:30.
På biograf Fokus i Stadsbiblioteket.
Kostar även där 50 kr.

välkommna!

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 16, 2010 13:26 Svara med citat
FAN va schyst att fler biografer visar denna sanslöst grymma film. 8)

InläggPostat: lör dec 18, 2010 04:25 Svara med citat
Håller med dem som säger att denna film är ojämn i kvaliten. Ljusstättning, kameraarbete, effekter är mycket bra. Minus för att bildkvaliten känns väldigt video skarp, framförallt i dagsljus. Plus för några av effekterna, tex när den svarte får ansiktet inslagit. Skitsnyggt! Även slutbilden.

Skådespeleriet är minst sagt mediokert, säkert mycket tack vare dubbningen, men även minspel, reaktioner, etc, lämnar en del att önska. Svagaste punkten är nog manuset, som inte bara är klyshigt och förutsägbart. Historien och karaktärer saknar totalt djup och utveckling som får en att bry sig om vad som händer med dem. Första halvan av filmen är väldigt långsam, då samma senario utspelar sig tre gånger - tjej tar in på hotel, blir överfallen. (synd att den snyggaste tjejen är med minst) Filmen får lite mer fart och tempo när sen svarte pojkvännen kommer in i bilden. Hans "Die motherfucker"-replik är grym.

Skitkul att det görs så här välgjorda och ambigösa projekt. Jämnför man med andra svensk skräckisar så är den här bland de bättre, men saknar en del för att stå sig mot den ström av liknande amerikanska och internationella filmer vräks ut på video. Ser fram emot att se upphovsmännenes nästa film, som jag hoppas är på svenska eller har amerikanska skådisar.
3/10

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 18, 2010 17:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Psycho saknar sitt manus

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör dec 18, 2010 20:54 Svara med citat
Insane har överlägset mest träffar på Fanatisk Film just nu!

Mina primära bloggar:
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2010 02:33 Svara med citat
dr alban skrev:
Psycho saknar sitt manus

Vad får dig att säga det? Psycho har ju ett briljant manus som bygger upp halva filmen innan duschscenen som kommer som en chock. Dessutom kom den 50 år innan insane.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 9 av 13
311 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori