Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Insane - ny svensk skräck

Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa
InläggPostat: sön dec 19, 2010 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Jag tror att han menar att Insane "lånat" en hel del från psycho.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2010 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det mesta var ju snott från Psycho

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2010 12:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
Ok. sorry. missförstod dig. Ja, Insane är i stort sätt en ripoff på Psycho.

Gillade faktiskt pojkvännen då det blev lite mer konflikt och fart när han kom in. Men sen var det fult med små ologiskheter som gjorde att trovärdigheten försvann. Hur kan mördaren ta polaroid foton i närbild av nån i badet utan att bli upptäckt? Varför sparkar mördaren pistolen mot den han skall mörda? Saknade även en intensitet i skådespeleriet hos tjejerna som gjorde att närvaro och panikkänsla infinner sig. Paranormal Activity är full av klyshor (tvn sätts på av sig själv, hitta saker på vinden, dörrar som knarrar, etc) men där finns en äkthet och närvaro i foto och skådespeleri som gör att det funkar.

Vill inte klaga. Mycket var bra gjort i Insane, och tycker fortfarande det är synd att man måste betala 500 för att få allt extramaterial.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2010 13:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det där med pistolen reagerade jag också på :lol:

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2010 13:18 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön mar 22, 2009 00:08Inlägg: 125
Visst är vi inspirerade av Psycho! Arbetsnamnet på filmen var faktiskt Bates Motel!
Från början var manuset mer olikt men en rad omständigheter gjorde filmen än mer lik. Mer om detta på "Behind the scenes" DVDn.
Priset på boxen är ännu inte 100% klart. Men det kostar mycket att ta fram en box på en film när det inte finns några finansiärer inkopplade.

Självklart finns det logiska luckor i filmen, men just det med pitsolen var ju bara en katt och råtta lek...kanske inte framgick?

Kul att så många tittat på filmen!
God Jul!

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2010 16:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
Kul att du skriver här på forumet bändis...:)
Kan ni inte släppa en 3e utgåva med filmen på DVD, 2 diskar, ALLT extramaterial, en utgåva av filmen. Pris, 159:- Vanlig DVD plastbox räcker
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 20, 2010 00:26 Svara med citat
Visst! Allt är möjligt! Vi får se om det kommer ytterligare en utgåva utan trälåda?

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 20, 2010 09:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Jag tycker det vore roligare med en bra bluray utgåva..

Detta är den bästa svenska skräckisen hittills :jason:

Senast redigerad av ZombieBoy mån dec 20, 2010 19:08, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: mån dec 20, 2010 10:05 Svara med citat
I Mars släpper Tyskland Insane på
Blu ray! Släpps på orginal språk samt dubbad tysk dolby tru Hd.
Filmen är dock klippt på ett annat sätt! Alla scener finns där men i annan ordning.
Troligtvis ligger även en 45 min "Making of" med på utgåvan.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 20, 2010 10:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8251Ort: Borås, Sweden
Varför ska de ha filmen klippt på ett annat sätt på utgåvan? och hur påverkar det filmen? Skulle varit kul om båda versionerna av filmen fanns med i den ultimata utgåvan som ska släppas. Ska det vara feting box i trä så ska det ju vara det också. :)

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 20, 2010 18:15 Svara med citat
bändis? va använde ni för kamera

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 20, 2010 19:23 Svara med citat
Självklart kommer både orginalet och tyska klippningen med på 3 disk utgåvan!
Vi filmade på Pannasonic HPX3000 kamera.Det stod mellan den och Red. Vi valde Pannasonic för att både inspelningen och post produktionen skulle vara smidigare.
Otroligt fin högupplöst bild men man saknar det korta skärpedjupet!
Nästa film kör vi på Arri Alexa! Vilken kamera!

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 02:26 Svara med citat
Bändkraft skrev:
Självklart kommer både orginalet och tyska klippningen med på 3 disk utgåvan!
Vi filmade på Pannasonic HPX3000 kamera.Det stod mellan den och Red. Vi valde Pannasonic för att både inspelningen och post produktionen skulle vara smidigare.
Otroligt fin högupplöst bild men man saknar det korta skärpedjupet!
Nästa film kör vi på Arri Alexa! Vilken kamera!

Tack för svar Bändis. Ja RED hade nog varit bättre med skärpedjupet. Har inte provat Alexa, men annars är ju Film alltid att föredra.:)

Är fortfarande nyfiken.
1. Vem är du? Regissören?
2. Vad var den exakta budgeten? Cash? Arbetsinsattser? Equipment?
3. Har ni fått ut filmen på några Skräckfilmsfestivaler i världen?
4. Är Hunger er nästa film?

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 09:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6265Ort: Haddonfield
Jag svarar i Bändkraft's frånvaro då jag känner han rätt bra och vet svaren.

1. YES, han är regissören till filmen.
2. Det tror jag är en yrkes hemlighet ang. budget.
3. YES, den visades på skräckfilms festivalen Den Magiska Biodagen i april i år.
4. Det får Bändkraft svara på, han har rätt många ideér på G.

En som han berättade om är lät precis hur sjukt som helst, men den va nog bara på planerings stadiet.

Anders, jag hoppas verkligen du gör den sanslösa filmen du berättade om i foajén under DMB. Den lät nästan FÖR bra för att vara sant. :wink:

Resten av svaren lämnar jag över till Bändkraft. :)

Sedan ringer jag dig första eller andra veckan i januari eftersom jag har på allvar börjat planera/fixa inför Den Magiska Biodagen 2011 i april.

God Jul och Gott Nytt År på dig så hörs vi.

InläggPostat: tis dec 21, 2010 11:01 Svara med citat
Jesus skrev:

Tack för svar Bändis. Ja RED hade nog varit bättre med skärpedjupet. Har inte provat Alexa, men annars är ju Film alltid att föredra.:)

Är fortfarande nyfiken.

1) Vi var två regissörer på Insane- Jag och Tomas Sandquist. Jag var även D.O.P samt medproducent tillsammans med Henrik Koelman.
2) Detta är ingen hemlighet. Vi hade en fiktiv budget på 5 miljoner kronor. Om filmen tar in 5 miljoner får alla som varit med betalt i efterskott. Drar den in mer får alla så klart mer i förhållande till sin egen insats.
Ca 700 000 kr kostade filmen i faktiska utgifter. Mitt bolag Action Film AB sitter på all utrustning förutom kameran som hyrdes in.
3) Vi har varit med på Fantasy Horror Award i Italien och den Magiska biodagen i Alingsås förstås! Hoppas vara med på Fright Fest i London i vår.
4) Vi har flera ideer på gång, men Hunger har vi kommit längst med. Inspelad pilot, finansiärer på väg in och färdigt manus. Vi får se?

Tycker att filmens tid är förbi.Trodde aldrig jag skulle säga detta , men efter att ha jobbat med dom nya digitala kamerorna anser jag faktiskt att filmen är död! Både som inspelningsformat och visningsformat.
Här finns info om Arris Alexa om du är intresserad?
http://www.arridigital.com/

Senast redigerad av Bändkraft tis dec 21, 2010 11:11, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 11:06 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Jag svarar i Bändkraft's frånvaro då jag känner han rätt bra och vet svaren.

1. YES, han är regissören till filmen.
2. Det tror jag är en yrkes hemlighet ang. budget.
3. YES, den visades på skräckfilms festivalen Den Magiska Biodagen i april i år.
4. Det får Bändkraft svara på, han har rätt många ideér på G.

En som han berättade om är lät precis hur sjukt som helst, men den va nog bara på planerings stadiet.

Anders, jag hoppas verkligen du gör den sanslösa filmen du berättade om i foajén under DMB. Den lät nästan FÖR bra för att vara sant. :wink:

Resten av svaren lämnar jag över till Bändkraft. :)

Sedan ringer jag dig första eller andra veckan i januari eftersom jag har på allvar börjat planera/fixa inför Den Magiska Biodagen 2011 i april.

God Jul och Gott Nytt År på dig så hörs vi.

Ha ha ha, kul att du gick igång på knas filmen! Vore hur kul som helst att göra, men det saknas tyvärr ca 40 miljoner. Ska den göras så ska den bli påkostad!

Hör av dig när du vill!!!
God Jul!
Anders

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 13:01 Svara med citat
Bändkraft skrev:
Jesus skrev:

Är fortfarande nyfiken.

1) Vi var två regissörer på Insane- Jag och Tomas Sandquist. Jag var även D.O.P samt medproducent tillsammans med Henrik Koelman.
2) Detta är ingen hemlighet. Vi hade en fiktiv budget på 5 miljoner kronor. Om filmen tar in 5 miljoner får alla som varit med betalt i efterskott. Drar den in mer får alla så klart mer i förhållande till sin egen insats.
Ca 700 000 kr kostade filmen i faktiska utgifter. Mitt bolag Action Film AB sitter på all utrustning förutom kameran som hyrdes in.
3) Vi har varit med på Fantasy Horror Award i Italien och den Magiska biodagen i Alingsås förstås! Hoppas vara med på Fright Fest i London i vår.
4) Vi har flera ideer på gång, men Hunger har vi kommit längst med. Inspelad pilot, finansiärer på väg in och färdigt manus. Vi får se?

Tycker att filmens tid är förbi.Trodde aldrig jag skulle säga detta , men efter att ha jobbat med dom nya digitala kamerorna anser jag faktiskt att filmen är död! Både som inspelningsformat och visningsformat.
Här finns info om Arris Alexa om du är intresserad?
http://www.arridigital.com/

Tack för svar. Håller dock inte med dig ang film. För stora produktioner är film en liten kostnad. Ett filmnegativ håller i 500 år och kan scannas om till vilket format som helst i framtiden utan kvalitetsförlust. Ett band eller hårddisk, tja vem vet.
Red och Alexa är dessutom ganska hårt komprimerat. HDcam ser lätt video ut.
Tycker fortfarande film bilden ser mer levande och organisk ut att titta på, den är skarp men ändå mjuk. Överlägsen i kontrast och färgomfång.
Det enda som kan hota filmen tror jag är om standadern ändras och man börjar filma
med 50fps eller nåt. Men det känns inte troligt med alla redan installerade digitala projektorer ovs.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 19:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6265Ort: Haddonfield
Eftersom det finns många som är SJUKT sugna på Ultra Super Duper boxen utav Insane så kommer här ett litet smakprov hur boxen/lådan kommer att se ut. 8)

http://postimage.org/image/4u84hp5w/

http://postimage.org/image/4ubfke5g/

Va det någon som sa ASGRYYYYYM!!!! :twisted:

Den som väntar på något gott, väntar på denna. :ymparty:

InläggPostat: tis dec 21, 2010 21:31 Svara med citat
...och här kan ni se den tyska blu ray omslaget!

http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme ... u-ray-disc

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 21:57 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Vill inte vara tråkig men boxen är ju lite småtrist.. påminner om ett projekt gjort i träslöjden...

InläggPostat: tis dec 21, 2010 22:04 Svara med citat
Den fick mig att tänka på Wicker Man boxen fast sämre

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 22:34 Svara med citat
Support us and buy a dvd here:
http://darkdisc.com/default.asp?lang=uk

Intervju oxå om någon vill läsa?

http://horror-unrated.com/interviews/In ... 0Leamo.htm

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 22:53 Svara med citat
Helt sjukt!!!!
Insane ligger denna vecka på Rank 114 på Imdbs MovieMeter (i hela världen)
Vad är det som händer?????

Rank: 111 Alice in Wonderland (2010) $334M Walt Disney Studios
112 Wall Street: Money Never Sleeps (2010) Twentieth Century Fox
113 Going the Distance (2010) Comedy $17.8M Warner Bros. Pictures
114 Insane (2010) Horror
115 Shutter Island (2010) Drama $128M Paramount Pictures
116 Let Me In (2010) Drama $12.1M Overture Films
117 The Book of Eli (2010) Action $94.8M Warner Bros. Pictures

http://pro.imdb.com/title/tt1491603/

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 21, 2010 22:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Härligt!

InläggPostat: ons dec 22, 2010 10:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Fan vad coolt! :)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 10 av 13
311 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori