Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Insane - ny svensk skräck

Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa
InläggPostat: ons dec 22, 2010 11:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6263Ort: Haddonfield
Bändkraft skrev:
Helt sjukt!!!!
Insane ligger denna vecka på Rank 114 på Imdbs MovieMeter (i hela världen)
Vad är det som händer?????

Tycker det inte är något som helst konstigt.
När Sverige för första gången lyckats göra något RIKTIGT, RIKTIGT bra i skräckvärlden så är det klart att det sprider sig.

Det bevisar bara det jag sagt hela tiden att detta är den bästa skräckfilmen som någonsin gjorts i Sverige och att fler har insett filmens storhet, samt att väldigt måååånga i världen tycker detsamma. 8)

Grattis till all framgång. :ymparty:

InläggPostat: ons dec 22, 2010 11:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Härligt!
Grattis Anders!

InläggPostat: tis dec 28, 2010 18:13 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Grattis Anders.

Har äntligen tittat på Insane nu och det var den bästa svenska film som jag sett.

InläggPostat: tor dec 30, 2010 18:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6263Ort: Haddonfield
Så ska det låta. :ymparty:

Härligt att det finns så mycket folk med BRA smak runt om i landet.

InläggPostat: mån jan 10, 2011 16:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
fler frågor....
1. hur många inspelningsdar?
2. fick nån betalt eller bara defered payment?
3. hur har DVD försäljningen gått? Gav sick films nån MG? Hur ser delningen ut?

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 16, 2011 01:48 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön mar 22, 2009 00:08Inlägg: 125
Jesus skrev:
fler frågor....

1) Vi spelade in filmen på 26 dagar i Mars 2008 sedan gjorde vi kompletteringar i ytterligare 3 dagar.
2) Alla har en del i filmen förutom de skådespelare som endast var med i 1 till 2 dagar.
3) Dvd försäljningen har gått bra men efter att filmen är möjlig att ladda ner via torrents har försäljningen tyvärr upphört! Ett stort problem för oss!

Senast redigerad av Bändkraft sön jan 16, 2011 21:26, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 16, 2011 09:23 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Det finns inte en logisk chans att det är världens mest nerladdade film. Så är det bara. Det är bara att tänka logiskt.

InläggPostat: sön jan 16, 2011 21:24 Svara med citat
Sant! Kanske tog i lite mycket där, men faktum kvarstår att Insane är sjukt nedladdad världen över... och det är ett problem när vi försöker att sälja den!

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 17, 2011 22:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Förstår att det finns problem med att sälja när det ändå är en rätt smal film (svensk "lågbudget"). Synd! :/

Jag kommer dock bidra med ett exemplar när det trillar in lite kosing :)

InläggPostat: mån jan 17, 2011 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8250Ort: Borås, Sweden
Ja det är väldigt synd. Själv så såg jag om Insane idag. Första gången var på bio. Nu fick jag se den hemma med bättre ljud och bild också faktiskt.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 18, 2011 02:08 Svara med citat
KUL att filmen funkar att se på dvd!
Nu först har vi fått en riktigt bra digitalkopia för biovisning...Full HD med Surround ljud, bättre sent än aldrig .)
Tyskalnd släpper en Blu ray nu i Mars. Blir antagligen den enda i sitt slag så den som vill se filmen i dess rätta kvalité får vända sig hit:(Dock i en annan klippning.)
http://www.amazon.de/Insane-Hotel-Todes ... B004H7MD5C

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 18, 2011 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Bändkraft skrev:
Jesus skrev:
fler frågor....

1) Vi spelade in filmen på 26 dagar i Mars 2008 sedan gjorde vi kompletteringar i ytterligare 3 dagar.
2) Alla har en del i filmen förutom de skådespelare som endast var med i 1 till 2 dagar.
3) Dvd försäljningen har gått bra men efter att filmen är möjlig att ladda ner via torrents har försäljningen tyvärr upphört! Ett stort problem för oss!
Men, folk som bor i USA(jag menar inte skräckfanatiker som oss, jag menar folk som typ ser skräckfilm då och då) har nog ingen aning om var man kan köpa denna filmen, så man kan ju också se det på det sättet att bland annat amerikaner i alla fall får chansen att se filmen, de jag känner som bor i USA handlar typ bara från amerikanska välkända butiker, det som inte finns att köpa där laddar dom ner istället. Jag har en kompis i Brasilien som väldigt gärna ville se Insane, och det kunde han tack vare en nedladdad version, att importera den från ett annat land med jättedyr frakt vore lite väl omständigt för en film man inte ens hört talas om, jag länkade han till Voddler men det fungerade inte i Brasilien eftersom Voddler bara fungerar i Sverige.

InläggPostat: tis jan 18, 2011 15:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
tack för svar. Skulle som sagt gärna se bakomfilmerna men vill helst ej betala 500:- :D

Hur mycket pengar har ni fått från Voddler? Undrar bara i runda slängar hur mycket det rör sig om man kan få? runt 10000:- ? 100000:- ? mer?

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 18, 2011 17:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12110Ort: Skåneland
Det tyska omslaget såg mycket coolare ut än det svenska
Coolt med tysk Blu-Ray :)

Bild

InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8250Ort: Borås, Sweden
Ja snygg utgåva som lätt kommer att köpas när jag förstått mig på hur sidan fungerar :) Undra hur det är med extramaterial? om det är på tyska?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12110Ort: Skåneland
Ingen aning om extramaterialet är dubbat till tyska, men den på bilden är bara en DVD, Format: DVD

Så Blu-Rayen kommer väl upp sen

Coolast är om tyskarna även släppper den på fexbox DVD :)

InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:05 Svara med citat
Ja jaf förstod det som att det var på blu-ray när bändkraft länkade.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Extramaterialet lär förmodligen inte ha tyskt tal, men i värsta fall kan det vara tvångstextat!
Jag ska lätt beställa blu-ray utgåvan. :)

Omslaget påminner förresten om flera andra... bl a Shrooms, har jag för mig? :mrgreen:

Fetbox-blu-ray hade varit coolt... hehe.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Tyskland har alltid tyskt tal+originalspråk på alla nya dvd och bluraysläpp(trots att Tyskland är ett land som dubbar filmer så finns det många tyskar som föredrar filmer med originalspråk så ja det är ett krav), problemet är bara det att Tyskland har en ganska hård censur och många filmer klipps.

InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:09 Svara med citat
Ja det är bra att dom har me orginalspråk på filmerna numera, inte så kul med tyskdubbat och inte om man är utländsk köpare och som sagt jag har köpt mycket tyska DVDer av DarkDisc och där är som sagt nästan alltid både tyskt och orginalspråk på DVDerna :)

Här är Blu-Ray-omslaget

Bild

http://www.amazon.de/Insane-Blu-ray-Joh ... 760&sr=1-1

Senast redigerad av Gory-Glory tis jan 18, 2011 18:12, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:12 Svara med citat
Är ju dock lite nyfiken på om den "nya" klippningen av filmen som den tyska utgåvan ska ha kanske också innebär mindre blod och gore? Är så fallet så passar jag helt på den utgåvan.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:13 Svara med citat
Till er som var med i filmen:
Kommer det att vara roligt att se hur ni själva låter på tyska? För övrigt så har Tyskland väldigt bra dubbning om man jämför med till exempel Frankrike och Italien, vilket dom har fått många utmärkningar för.

InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:14 Svara med citat
Ja det är trist om den tyska DVD/Blu-Ray är klippt, då är det inget att ha, bara att ha i samlarsyfte, typ om man vill ha alla släpp av filmen.

InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:16 Svara med citat

InläggPostat: tis jan 18, 2011 18:18 Svara med citat
Det var ju bra :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 11 av 13
311 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori