Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Suicide Club

InläggPostat: tis nov 04, 2003 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
såg att Darkdisc fått in den (får in?) och vad jag läst om den tycks ju ganska intressant. om inledningen är kompetent genomförd och ser ut så som jag föreställer mig måste den ju vara häftig iaf. :shock: :twisted:

men har någon sett den, hur är den egentligen, effekter, skådisar, blodsmängd etc?

julen nalkas och en hel del möjliga köp måste ju kollas upp.. :D

InläggPostat: tis nov 04, 2003 11:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Det här är min favorita japansk film från 2002. En mycket konstig, omstörtande och surrealistisk film (som japanere är så bra på) om barn som begår självmord. Det finns mängder med blod i filmen men det inte det som är så viktigt.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 04, 2003 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ah, men det låter ju precis som det jag letar efter.
ser inte blodet som ngt riktigt väsentligt egentligen, när det är den här typen av film är det bara ett plus i kanten.

låter som om den kan komma att vara en mäktig upplevelse alltså. :)

är det utgåvan darkdisc tar in som gäller, eller?

InläggPostat: tis nov 04, 2003 16:25 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Jo, det är väl R:1an eller? Någon annan disc med engelsk text finns väl inte vad jag vet. Se bara till att det är den som är Unrated, finns nämligen två olika versioner!

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 04, 2003 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
ola skrev:
Jo, det är väl R:1an eller? Någon annan disc med engelsk text finns väl inte vad jag vet. Se bara till att det är den som är Unrated, finns nämligen två olika versioner!

Jepp, det stämmer.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 17, 2003 13:20 Svara med citat
finns det ngn film som den här kan jämföras med så man får en ungefärlig bild av hur den är? korsning av uzumaki med blodiga självmord eller?

blir mer och mer sugen på den här... det ser ut att bli en dyr jul. :|

InläggPostat: mån nov 17, 2003 14:24 Svara med citat
En blandning av The Another Heaven, Lost Highway, Cure, J-pop, Anime, Blue Spring, Hypnosis och lite Uzumaki. Svårt att beskriva, måste ses!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 17, 2003 15:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
gokudo skrev:
The Another Heaven, Lost Highway, Cure, J-pop, Anime, Blue Spring, Hypnosis och lite Uzumaki. !

Gillar så gott som alla filmer du räknade upp där :) så det är ett måste i samlingen, har hört en hel del gott om den tidigare också då rå, men har lite filmer som gör före nu so ligger på beställningar men sen :wink: men man kan ju hoppas att tomten har med sig en i säcken åt än i jul :D

InläggPostat: mån nov 17, 2003 17:11 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör okt 18, 2003 15:23Inlägg: 95Ort: Kalmar
http://www.portlandstreet.com/suicide%20circle.htm - här kan du läsa en recension på filmen.

InläggPostat: tis nov 25, 2003 11:42 Svara med citat
det är alltså utgåvan darkdisc har i lager som gäller?
hur är bild och sådant på den utgåvan då?

känns ju alltid surt om man ska köper en film och sen en månad senare kommer en mkt bättre utgåva nämligen, men det vet väl ni oxå.

hoppas att jag får den av tomten då.. :)

InläggPostat: lör nov 29, 2003 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Nu har jag också sett den, vart tvungen att köpa den när det fick så bra omdömen av er 8)

Å jag måste säga att jag också älskade verkligen den.
Lite förbryllad över slutet bara :lol: å vem var killen med hyveln :arrow:
Hoppas nästan lite på en uppföljare, om det nu är möjligt :P

Tja finns det något soundtrack tro som går att gå tag på? För jag gillade verkligen filmmusiken, eller då kanske man hopar från något hus om man skulle lyssna på de :twisted:

InläggPostat: lör nov 29, 2003 20:17 Svara med citat
Hur var DVD-utgåvan då? Bild o.s.v.?

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 07, 2003 10:39 Svara med citat

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 07, 2003 12:38 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2004 19:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
helt ok. tappar dock fart mot slutet efter en väldigt stark startsträcka.

btw, en förklaring till filmens 10 sista minuter mottages gärna...

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 26, 2004 15:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 26, 2004 11:07Inlägg: 75Ort: Ulricehamn
Fan, sådana hær forum ær inte alls bra før ekonomin.. nu mååste jag bestælla den hær vid løning och førmodligen en mængd andra rullar

InläggPostat: mån jan 26, 2004 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
:lol: :lol: :lol:

heh inte alls bra för ekonomin å hänga här dygnet runt :D

men kul är det 8)

InläggPostat: tis jan 27, 2004 08:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 26, 2004 11:07Inlägg: 75Ort: Ulricehamn
Nepp, jo man blir ju fast hær rætt fort =) det gillar nog inte mina arbetsgivare haha !

InläggPostat: tis jan 27, 2004 12:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre jan 23, 2004 16:10Inlägg: 479
Hmmm... Den här tråden har rått bot på alla mina tidigare tvivel om denna film, så det får väll blir att investera i ett eget ex av denna rulle... Som sagt det här forumet är inte bra för ekonomin :)

InläggPostat: mån maj 04, 2015 16:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Nån som har Cine Du Mondes utgåva?
Hört en del tråkiga åsikter om dålig bild på region 1:an.

Instagram: grillchirre
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
20 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori