Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Grotesque - Hostel-inspirerad J-Horror

InläggPostat: mån sep 21, 2009 18:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
Har inte gjort några större efterforskningar men de har den i alla fall på YesAsia.com.

http://www.yesasia.com/us/grotesque-dvd ... /info.html

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 09, 2009 14:01 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
NjutaFilms kommer släppa denna

/Daydreamer

InläggPostat: ons dec 09, 2009 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6167Ort: Haddonfield
Det är vad jag kallar en BRA nyhet.

TACK Dagdrömmarn. :)

InläggPostat: sön jan 03, 2010 18:18 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Det var en bra nyhet, när hade dom tänkt släppa den?

InläggPostat: sön jan 03, 2010 19:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 20:41, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:51 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Dischop har fått in den så det blev en beställning :D

InläggPostat: tis maj 04, 2010 22:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12033Ort: Skåneland
Den kan nog vara bra. :)
Njutafilms släppte väl den i Sverige.

InläggPostat: tor maj 06, 2010 17:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8190Ort: Borås, Sweden
vill man bara ha äckel och obehag så visst. Själv så har jag vuxit ifrån denna typen av film och vill gärna ha mera tanke, känsla och handling, om det ska vara sjukt.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 07, 2010 23:26 Svara med citat
Ibland vill man bara ha äckel och slafs. Tycker det här är en bra film med massa tortyr :jason: :jason:

InläggPostat: lör maj 08, 2010 16:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons maj 05, 2010 17:23Inlägg: 38
Är inte så förtjust i tortyr och sånt, blir bara äcklad :shock:

Vill hellre ha obehaglig stämning och "hoppatillsomfan" scener :)

InläggPostat: lör sep 25, 2010 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Jag är lite kluven. Men jag tyckte nog att sminket var ganska suveränt och tanken bakom (som tyvärr får lite för lite utrymme) är ganska bra.
Som NIN sa så är ljudeffekterna ganska dåliga, men däremot är musiken kanon, så surrealistiskt!
Det finns en del scener som känns irrelevanta och utdragna, men sen finns det scener med riktigt obehagliga tortyrmetoder också.

InläggPostat: mån okt 04, 2010 23:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Grotesque – Om det var Hostel som startade den nya vågen av tortyrfilm känns i sammanhanget som en ganska ointressant fråga. Men är det kommer en ny film från landet som en gång i tiden gav oss Guinea Pig filmen Flowers of Flesh and Blood väcks det onekligen ett intresse för oss som älskar det makabra. Man utgår från att filmen kommer att ta ut svängarna å det grövsta för japanerna brukar ju sannerligen inte spara på krutet när det gäller groteska och våldsamma filmatiseringar. Upplägget i den här är enkelt, en man kidnappar ett par och torterar dem, deras överlevnadsinstinkt ska ge honom njutning. Svårare än så är det inte och det skulle väl ha kunnat funka också, men tyvärr finns det inget i filmen som egentligen berör. Förövaren använder tjatiga metoder, håller ett ohyggligt lågt tempo och offren verkar knappt plågade. Jag vet inte om man ville förmedla något budskap med filmen för det känns nästan som om det är tanken emellanåt. Jag kan dock inte påstå att jag förstår vad detta budskap i så fall skulle kunna vara och jag kräver heller inte något budskap av en film av det här slaget. Men lite motbjudande och revolterande scener kunde man väl begära? Jag känner ingenting och det var väl knappast meningen. På det hela taget en ganska poänglös film som var hur seg och innehållslös som helst som man bara ”måste” se för att den är så makaber. En scen med ett öga känns som en hommage till Flowers of Flesh and Blood annars är den helt poänglös. – 4/10

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 28, 2010 15:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Svarar här då:

Argento Rules skrev:
Ozzy: Vad menar du med - Grotesque var i min åsikt riktigt feg???

Den utgav sig för att vara en ny Guinea pig osv, men visade inte alls mycket gore. Kameran sveper ofta undan precis när det ska ske, dvs inte klippt utan dom fegar undan. Om det är brist på bra sfx makare eller inte vet jag inte, men filmen gav mig nada. Hade ändå hoppats på lite motbjudande effekter, men icke. Det till följd av en obefintlig historia gjorde denna till ett riktigt bottennapp.

InläggPostat: tor dec 30, 2010 18:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6167Ort: Haddonfield
OK, då förstår jag vad du menade med FEG. :)

Ska bli skoj och se den i alla fall.

InläggPostat: fre jan 28, 2011 19:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön jul 04, 2010 19:21Inlägg: 5Ort: V-ås
var okej..

Senast redigerad av LEMMYZ sön feb 27, 2011 14:29, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 01, 2011 23:55 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jan 29, 2011 15:08Inlägg: 13
Fan vad äcklig denna filmen var alltså, helt jävla sjuk, mådde illa av den, kan inte se framför mig att en psykiskt frisk person tycker denna filmen är underhållning, en kvinna får sina bröstvårtor avklippa och dom spikar en i pungen, sök hjälp om det ni anser sådant är underhållande, det är ju helt sjukt. Jag älskar japansk skräck annars, men inte dom här blodiga, jag gillar japanska skräckfilmer som The Ring och The Grudge.

Det är jag som är "vaultkeeper" och den här användaren är ett skämt/prov för att se hur folk reagerar på någon som skriver idiotiska inlägg om filmer som inte har med skräck att göra och som skriver att han är känslig för vissa filmer.
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 02, 2011 03:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Edit, läste signaturen i efterhand:

Citera:
Det är jag som är "vaultkeeper" och den här användaren är ett skämt/prov för att se hur folk reagerar på någon som skriver idiotiska inlägg om filmer som inte har med skräck att göra och som skriver att han är känslig för vissa filmer.

Förstår inte syftet? Öppen trollning eller vad?

InläggPostat: tis okt 04, 2011 10:32 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Filmen var helt ok, fast som påpekats tidigare så är ljudeffekterna i det närmasta en parodi, sfx är helt ok, kan väl säga att jag (med tanke på alla skriverier) hade väntat mig lite mer, hade inget emot att en del händer off screen. ett par av scenerna är riktigt obehagliga...
Kort sagt, filmen är godkänd...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
43 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori