Författare |
Meddelande |
|
Elemental
|
Postat: ons maj 05, 2010 20:48 |
|
|
Newbie Blev medlem: ons maj 05, 2010 17:23Inlägg: 38
|
Pim och Ploy föddes som enäggstvillingar. I 15-årsåldern träffade de en kille vid namn Wee som båda tvillingarna fattade tycke för. Men Wee ville bara ha Pim, vilket gjorde Ploy arg och svartsjuk, så Pim övertalade Ploy att de skulle separeras. Ploy överlevde dock inte operationen. Några år senare får Pim ett samtal om att hennes mors tillstånd på sjukhuset har försämrats, vilket gör att hon och hennes pojkvän, Wee, reser dit och bosätter sig i Pims och Ploys barndomshus. Ploys ande finns dock kvar, och börjar hemsöka paret. Ja, när jag fick höra att duon som skapat Alone var samma killar som gjort Shutter blev jag oerhört ivrig och mina förväntningar var på topp. Att duon skulle kunna göra två mästerliga rysare i rad hade jag svårt att tro. Men när eftertexterna börjat rulla satt jag där med ett leende. Alone är nästan precis så bra som Shutter. Grymt bra skräckmoment, oerhört välskriven story och fantastiska skådespelare.  
_________________ Besök gärna min sida http://rysare.blogg.se där jag recenserar och bloggar om skräckfilmer. Hoppas vi syns där!  |
|
|
|
King Horror
|
Postat: ons maj 05, 2010 22:52 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 836Ort: Karlskoga
|
den ska genast kollas upp. Kollade upp din blogg. Det var bra skrivet
_________________ Man ska ha ro i tillvaron |
|
|
|
Gory-Glory
|
Postat: tor maj 06, 2010 07:06 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12295Ort: Skåneland
|
Ja den kan säkert vara bra.
_________________ Only God Can Judge Me |
|
|
|
Lenkan
|
Postat: tor maj 06, 2010 10:03 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
|
_________________ "Livet suger och jag tvingas svälja" |
|
|
|
Damien
|
Postat: tor maj 06, 2010 10:58 |
|
|
Goremeister Blev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
|
Har helt missat denna. Gillade Shutter som fan så denna ska ses Välkommen hit, Elemental. Hoppas du kommer att trivas med oss galningar
_________________ I wanna slit your throat and fuck the wound! |
|
|
|
Elemental
|
Postat: tor maj 06, 2010 15:05 |
|
|
|
King Horror skrev: den ska genast kollas upp. Kollade upp din blogg. Det var bra skrivet  Tack så mycket  Damien skrev: Har helt missat denna. Gillade Shutter som fan så denna ska ses Välkommen hit, Elemental. Hoppas du kommer att trivas med oss galningar  Tackar!  Har varit intresserad av skräckfilm länge så är glad att jag hittade det här forumet
_________________ Besök gärna min sida http://rysare.blogg.se där jag recenserar och bloggar om skräckfilmer. Hoppas vi syns där!  |
|
|
|
phantasmagoria
|
Postat: tor maj 06, 2010 16:14 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
|
Det där låter som en film för mig - ska kollas upp när tillfälle ges
_________________ / Millan
"How do you kill something that's already dead?!"
Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd! WSPA |
|
|
|
Mutileiphor
|
Postat: tor maj 06, 2010 16:57 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
|
Välkommen välkommen, Elemental. Alone... är det en uppföljare? Tänkte på affischsiffran.
_________________ WARNING! Never come between Ethel and a well-stocked refrigerator! |
|
|
|
Elemental
|
Postat: tor maj 06, 2010 17:38 |
|
|
|
Tack så mycket!  Nope, ingen uppföljare vad jag vet. Tror det syftar på att det är två siamesiska tvillingar.
|
|
|
|