Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Slice (2009)

InläggPostat: tis jul 20, 2010 08:23 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Någon som sett Thailändska Slice? Eftersom den ännu inte letat sig ut på textad DVD så tog jag mig friheten att hämta ner den från det stora "internet-biblioteket", men naturligtvis är det en film jag tänker köpa.

I alla fall är det en väldigt brutal och otrevlig seriemördarrulle som till en stor del är ett barndomsdrama (eller ska jag säga barndomstrauma?) som utspelar sig i en liten stad på landet. Vi hoppar mellan nutid och dåtid och får sakta men säkert en inblick i hur en seriemördare har skapats.

Den är betydligt komplexare och mer arty än vad jag trodde från början, och sysselsätter sig med väldigt kontroversiella ämnen. Det är sällsynt att Thailändsk film tar upp prostitution, pedofili och korruption - men här gör den det med besked.

Naturligtvis är den också väldigt gory och våldsam för de som vill se sånt. Skrev en recension på min blog, men det är på svengelska så jag skiter i att kopiera in den här. I alla fall så rekommenderar jag Slice till 100 %.

InläggPostat: tis jul 20, 2010 08:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Verkar vara ett intressant upplägg, blir att kolla upp, hoppas det dyker upp en kvalitativ utgåva. :)

InläggPostat: ons jul 21, 2010 13:14 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Den lät bra iaf. Hoppas den dyker upp någonstans :)

InläggPostat: tor jul 22, 2010 08:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Känns som något jag ska se.. :D

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 28, 2010 09:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Nu vart ju jag intresserad

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
5 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori