Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Zombie 108

InläggPostat: ons sep 19, 2012 08:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis dec 20, 2011 07:19Inlägg: 165Ort: Borås
Sprang över denna trailern på YouTube. En zombie film från Taiwan som ser läcker ut om man nu är zombie fan.

IMDb: A virus gets loose in Taipei. Army and SWAT teams oversee evacuation but in Ximending the gangs don't want the police. They attack the military but when both find themselves under attack by zombies there is an alliance as they try and escape.

Det är tydlingen Joe Cheins först film och det finns en Facebook sida som tyvärr är obegriplig :lol: . Det här är definitivt något för mig att kolla upp lite närmare för Horrophobic :)

Vad som är mycket intressant är att trailern har engelsk textning och är det ett givet köp för mig.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 20, 2012 12:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis dec 20, 2011 07:19Inlägg: 165Ort: Borås
Filmen fans ju att köpa på Amazon.uk och något billigare på HMV (uk) så den får införskaffas :)

Jag hoppas på en intervju med regissören för Horrophobic och som det ser ut nu så är han öppen för detta.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 20, 2012 13:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Jag gillar asiatisk film men har ingen som helst uppfattning om Taiwans filmindustri. Efter att ha sett trailern till denna så måste jag medge att jag blev väldigt intresserad av att se den också! "Asiatisk" och "Zombiefilm" brukar inte ringa några bra klockor i vanliga fall för jag är inget större fan av utflippade 'tok-komedi-splatter' ala Machine Girl.
Men den här verkar vara seriös och härlig! Förvisso tokig, men inte på det komiska sättet iaf!

Lämna gärna ett omdöme när du sett den!

Jag passar på att länka trailern här så kanske fler blir lockade =) :

https://www.youtube.com/watch?v=xKhpPwPsmbg

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 20, 2012 14:16 Svara med citat
Det lilla jag har hittat om Taiwanesisk skräckfilm så tycks den inte vara så stor av vad jag har hittat. Bara runt 10 titlar men givetvis ska jag ställa frågan till regissören.

Om jag inte mins fel så var Junk ganska bra.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 30, 2012 14:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Har lyckats se den här nu. HELGALEN film!!
Det jag skrev ovan ang. att den verkade seriös stämde inte alls. Det var mycket, både medvetna och omedvetna humorinslag i den här filmen.

Zombies tar över Taiwan och mitt i zombiekaosen blir en kvinna och hennes barn kidnappade av en minst sagt vidrig man, som torterar kvinnor i sin källare på alla möjliga hemska sätt. Man får även följa en grupp soldater som av en ren slump skulle störta en gangsterliga PRECIS när zombiekaosen utbryter. De har inget annat val än att jobba tillsammans för att överleva. :mrgreen:

Att det är hans första film gör sig väldigt tydligt då den röda tråden i handlingen minst sagt är skör om den ens finns. Det känns som att han har försökt att slänga in element från varenda filmgenre! Lite komedi, lite drama, MYCKET action och mycket blod/gore. Resultatet blir mest förvirrande och väldigt komiskt.
Det bästa var nog när någon poängterade att gangsterbossen hade blivit biten men han säger "Det är lugnt, jag har otroligt bra immunförsvar" eller kanske den svarta parkour-hoppande mannen som svingar sig runt stolpar och gör massa andra rent ut sagt obegripligt onödiga trix när han ska fly zombies.
Eller kanske när den tidigare nämnda vidrige kidnapparen ska injicera zombieblod i en fastbunden kvinna, av den enkla anledningen att han vill känna hur det känns att ligga med en zombie. ^:)^

Se den om du vill se något helgalet i rapidtempo som bjuder på många skratt!

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 01, 2012 14:07 Svara med citat
Den är beställd och väntas hem snart och efter att läst igenom din reflektion av filmen känns det som en film som måste ses, dock med glimten i ögat för vad det är. Jag är en stor fan av Japanska urflippade filmer :lol: Är det det något åt det hållet?

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 18, 2012 08:54 Svara med citat
Ja då har filmen snurrat i dvd spelaren och enligt mitt tycke o smak var den helt ok att se men långt ifrån det bästa jag sett. Jag gillar verkligen den missbildade krympling som håll kvinnor som gisslan i en bur i källaren som han våldtar och gör experiment på. Kan tycka att Joe skulle kunnat lägga lite mer fokus på detta :o .

Jag har lagt upp en recension på min blogg här:
http://horrophobicfanzine.blogspot.nl/2 ... -2012.html

Har också varit i kontakt med regissören för en intervju, vi får se om han är intresserad.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 20, 2012 09:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis okt 09, 2012 09:30Inlägg: 43Ort: Uppsala
Skall försöka se denna ikväll :P !

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
8 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori