Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Battle royale, vilken utgåva är bäst?

InläggPostat: lör nov 01, 2003 23:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Ska äntligen köpa den här filmen, har skjutit på det länge.
Så vilken utgåva är bäst? Vill ha den oklippt och med mycket extra material.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 18:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Svenska utgåvan från Sandrews är inte så dum, två versioner av filmen + en del extra material. Kostar runt 150:- :D

InläggPostat: mån nov 03, 2003 20:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Är den svenska utgåvan klippt. Har hört på nåt ställe att den svenska ska vara 114min och originalet är väl 122min?

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 20:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Denna verkar bra! Länk!
Men på R3 har den DTS! Länk!

InläggPostat: mån nov 03, 2003 20:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Svenska utgåvan är oklippt, däremot ligger det två olika versioner på varsin skiva. På skiva ett 1h 53 minuter och på skiva 2 Directors cut 2h 2min. Klart värd pengarna!

InläggPostat: tis nov 04, 2003 08:32 Svara med citat
Fast den svenska har ju så fult omslag :(

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 04, 2003 10:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Fredrik skrev:
Fast den svenska har ju så fult omslag :(

Men är mycket prisvärd om man jämför med den engelska tin boxen som kostar rund £ 20 with the ugly BBFC logo on.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2003 12:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Har för mig att logon går att ta bort. Kan ha tokfel också.
Annars så tycker jag att den svenska med 2 versioner för 150 kr är ett klipp. Har bara sett den långa versionen, men tror att jag skulle gilla den korta mer. Slutet är lite krystat på den länga. Dröm sekvenserna är rätt jobbiga.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 03, 2009 07:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
(fanns det ingen "ren" Battle Royale-tråd?!)

Iallafall... I "senaste sedda" så prisade Astoon och Cenobite BATTLE ROYALE...

Det får mig att minnas det senaste stället jag arbetade på (vilket jag jobbar hårt på att fördriva in i sinnets avgrunder :razz:) ...

En av de roliga moment som fanns där var ju att jag hade mina kulltfilm-motivströjor på mig lite då och då och när jag träffade en av mina mer "egna" elever och hade min BR-tröja på mig, utbrast han: "Va fasen, har du sett Battle Royale? Skitbra film... " :D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 08, 2009 15:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Hade inte Sandrews utgåvan blivit OOP? För jag har tappat bort min Directors Cut alltså Disc 2. Och kollade efter den för några veckor sen då var den OOP på nästan alla sidor. Men det verkar nu som discshop lyckats fått in mer :D Måste beställa snart.

InläggPostat: mån maj 17, 2010 12:56 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Ska man skratta eller gråta...

Battle Royale ska konverteras till 3D och släppas på biograferna igen...

Seriously, who can I punch? Looking around my room I'm trying to figure out where exactly I can place a punching bag - because right now I need something to pound, and my pillow just isn't going to do. Right out of this year's despicable and disheartening Cannes it was revealed that Japanese studio Toei is preparing a 3D conversion of Kinji Fukasaku's cult action thriller Battle Royale, which is one of the widest selling movies ever from Japan. Fukasaku's son, Kenta Fukasaku, is supervising the 2D to 3D conversion in Tokyo through this production company Fukasaku-Gumi. Kinji Fukasaku passed away in 2003 and is sure to be rolling over and over again in his grave. In case you want to see it: the 3D version of the original will be ready for market screenings in October and released in Japan on November 20. Like the original, the 3D version will have an R-15 rating in Japan. MUST. PUNCH. WALL.

källa: http://www.bloody-disgusting.com/news/20246

/Daydreamer

InläggPostat: mån maj 17, 2010 12:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
gråta....

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 17, 2010 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 22:04, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 20, 2010 01:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Haha ja, vad ska man säga.
Precis lika onödigt som att göra en amerikansk remake.
(Dessutom lär bara den sistnämnda gå på bio här i Sverige. :(()

Sandrews-utgåvan förresten, fortfarande den bästa lr?

InläggPostat: tis okt 12, 2010 15:05 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre sep 03, 2010 16:01Inlägg: 75
Intetsägande trailer för releasen av filmen i 3D.

http://rstvideo.com/trailer-till-ny-rel ... yale-i-3d/

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
15 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori