Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Untold Story

InläggPostat: mån nov 03, 2003 15:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
hur är denna film med Anthony Wong i huvudrollen som lätt rubbad mördare egentligen?
såg lite screenshots för längesedan och vill minnas att det var ganska ordentliga grejjer, är detta ngt att hänga i julgranen helt enkelt?

mvh

InläggPostat: mån nov 03, 2003 15:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Tycker att den är helt okej. Antony Wong är som vanligt lagomt rubbad och filmen har en hel del bisarra scener, dock är den inte speciellt gorespäckad.

InläggPostat: mån nov 03, 2003 16:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Helt klart en av de bästa cat III filmerna. Anthony Wong är strålande som vanligt.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 16:39 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Jäkligt bra gore och Anthony Wong är på top som "The Bunman"! Det som förstör filmen en del för mig är Hong Kong-humorn i den. Dom borde ha gjort lite "seriösare". Men dock ändå ett måste att se.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 18:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
Pungent Stench skrev:
Helt klart en av de bästa cat III filmerna. Anthony Wong är strålande som vanligt.

Håller med!

InläggPostat: mån nov 03, 2003 23:24 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön nov 02, 2003 01:54Inlägg: 38Ort: Sunne
ola skrev:
Jäkligt bra gore och Anthony Wong är på top som "The Bunman"! Det som förstör filmen en del för mig är Hong Kong-humorn i den. Dom borde ha gjort lite "seriösare". Men dock ändå ett måste att se.

anthony wong är lysande, filmen som helhet är mycket bra men den i hk-rullar sedvanliga slapstickhumorn tar lite udden av det hela...methinks...

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 06, 2004 14:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Ska den vara 4:3 som City Connection eller 1,85:1 som Tai Seng? Vilket är filmens OAR?

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 06, 2004 22:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
1,85:1

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 08, 2004 17:00 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 02, 2004 04:10Inlägg: 346
Som så många redan sagt, lysande men de som förväntar sig en gorefilm blir besvikna, dock är det våld som ändå finns ganska så extremt.

Är det någon som sett wannabe filmen Bloody Buns ännu? Är sååååå nära på att slänga iväg en order men jag har svårt att bestämma mig för om det ska bli Europeisk eller Asiatisk film när nästa order görs.

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 08, 2004 17:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Låter som man missat ännu mer film ifrån öst. Men jag lovat att det ska bli ordning på detta.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 26, 2005 11:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
mamoulian skrev:
Ska den vara 4:3 som City Connection eller 1,85:1 som Tai Seng? Vilket är filmens OAR?
gokudo skrev:
1,85:1

Om Tai Sengs utgåva är OAR är då City Connections 4:3 en fullscreen eller en Pan/Scan?

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 27, 2005 09:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jun 28, 2004 13:24Inlägg: 450
Untold Story är en rätt najs film men som tidigare sagt inte värst mycket gore. Skulle dock välja Ebola Syndrome med Anthony Wong före Untold Story efter som den är bara så obetalbart bra.

InläggPostat: lör maj 28, 2005 01:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Leprosy skrev:
Untold Story är en rätt najs film men som tidigare sagt inte värst mycket gore. Skulle dock välja Ebola Syndrome med Anthony Wong före Untold Story efter som den är bara så obetalbart bra.

Samma regissör, gillar också Ebola Syndrome bättre än The Untold Story.. Anthony Wong spelar polis i 2:an om jag minns rätt.. 3:an var inte så speciellt bra dock.. Finns det fler uppföljare på Untold Story??

/Ullis

InläggPostat: lör maj 28, 2005 06:53 Svara med citat
Leprosy skrev:

Tyckte ändå att UNTOLD gjorde kraftigt intryck på mig -- har man småbarn hemma så... :shock:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 13:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jul 26, 2004 09:13Inlägg: 167
Råbra film! Anthony Wong svinger kjøttkleiven som ingen andre!

InläggPostat: mån maj 30, 2005 18:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
den här ska skaffas...!!

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 01, 2005 06:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån maj 09, 2005 08:12Inlägg: 379Ort: De Smålänska Skogarna ( Nässjö )
Untold Story är helt ok hade inga förväntningar och blev positivt överaskad , det finns hela fyra filmer om Untold Story dock inte lika bra som den första.

I´ve come here to kick ass and chew bubblegum , and i am all out of bubblegum!

RUTGER HAUER RULES !!

Fulci is God!!

Fuck the system , cause the system sucks!!! - "Hypocrisy"
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 09, 2005 16:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
mamoulian skrev:
Leprosy skrev:

Tyckte ändå att UNTOLD gjorde kraftigt intryck på mig -- har man småbarn hemma så... :shock:

Ja där är ett par lite barnförbjudna grejor med i den filmen.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 09, 2005 18:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
tycker den är för tam men annars rätt okej. glad att jag har sett den för där är endel minnesvärda grejer jag inte kan avslöja utan att spoila ;)

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 09, 2005 21:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
ZombieQueen skrev:
Leprosy skrev:

Samma regissör, gillar också Ebola Syndrome bättre än The Untold Story.. Anthony Wong spelar polis i 2:an om jag minns rätt.. 3:an var inte så speciellt bra dock.. Finns det fler uppföljare på Untold Story??

/Ullis

ja det finns en uppföljare till The Untold Story. bara en tvåa vad jag vet och den har jag på dvd :P sämre än ettan så den håller inte måttet riktigt.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 22, 2005 21:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons okt 29, 2003 00:32Inlägg: 54Ort: Norge, Bodø
Det står jo at filmen er basert på en ekte histiorie. Noen som vet om noen steder der man kan lese om den virkelige historien?

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 16, 2005 12:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Här finns den billigt att köpa:
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 8322&&ref=

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 16, 2005 21:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
vaultkeeper skrev:

varför nöja sig med den? Här är den enda riktiga utgåvan:
Bild
Bild

Läcker, svindyr och råsnygg!

InläggPostat: fre sep 16, 2005 23:22 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Denna föredrar jag:
Bild

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 17, 2005 01:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Riktigt fult omslag det där. :shock:
Känns även sådär lagom HK.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
38 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori