Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Japanska violent pink på dvd?

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: ons maj 19, 2004 08:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Är det någon som vet om Rape!, Subway serial rape och/eller Rapeman-serien finns utgivna på dvd? (Speciellt den sistnämnda är jag sugen på!)

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 19, 2004 13:23 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Vän av ordning skrev:
Är det någon som vet om Rape!, Subway serial rape och/eller Rapeman-serien finns utgivna på dvd? (Speciellt den sistnämnda är jag sugen på!)

Angående DVD så vet jag tyvärr inte om något släpp. Tror tidningen Asian Cult Cinema släppte Rape! och Subway Serial Rape-serien på VHS tillsammans med minst ett 80-tal andra pink-filmer. Ökända Rapeman-serien är jag osäker på om den NÅGONSIN släppts med engelska subs? Kanske på bootleg?

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 19, 2004 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Jag anade nästan att det var så. Kanske dags att starta ett eget bolag? ;)

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 19, 2004 13:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag har sett de två första filmerna i Rapeman serien (utan text) och tyckte att de var inga höjdare. Men åt andra sida är jag inte så förtjust i pinku eiga heller.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 19, 2004 14:05 Svara med citat
Citera:
Jag anade nästan att det var så. Kanske dags att starta ett eget bolag? :wink:

Ja, varför inte? En Rapeman-box lär ju sälja några ex worldwide med tanke på att den är väldigt (allting är relativt) omtalad samtidigt som jag tror att många inte sett dom.
Taglinen på boxen måste antagligen bli Rapemans eget måtto i filmen: "Righting wrongs through penetration".
Denna serie borde hamna högt uppe på den där "kontroversiella filmer"-listan.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 19, 2004 14:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Angående den kontroversiella filmlistan, så skulle många pinku filmer hamna där. 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 19, 2004 14:09 Svara med citat
gokudo skrev:
Angående den kontroversiella filmlistan, så skulle många pinku filmer hamna där. 8)

Jo, mer eller mindre alla antar jag...

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 26, 2004 13:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Flower and Snake - rope magic vill jag minnas att jag sett någonstans, samt Female Market (men den har du ju redan sett)..

även Wet and Rope men den kanske faller i en annan genre?

InläggPostat: mån maj 31, 2004 20:41 Svara med citat
Det visar sig att Serial Subway Rape 1-4 finns på dvd, jag har beställt den!

SUBWAY SERIAL RAPE - THE COMPLETE SERIES COLLECTION (1985 - 1988)
DIRECTOR - Shuji Kataoka
"I've never seen a more frank and disturbing portrayal of twisted human sexuality," says critic Graham Lewis about these movies, "A well-made series... a terrific example of Japanese exploitation art. It isn't often that such movies actually deliver more than is promised by their lurid titles."
[Feature 1 Subway Serial Rape] (1985) STARRING - Mami Fujimura · Eri Ishizaka A young bar hostess is raped on a subway by a gang of thugs. None of the passengers make any attempt to help her, but a yakuza hitman reluctantly finds himself mixed up in the ugly affair.
[Feature 2 Subway Serial Rape - OL Hunting] (1986) STARRING - Sayo Kitajo · Chiemi Akimoto After a gangster boss is released from prison, he attempts to woo his old girlfriend away from her new boyfriend, a police detective. Tensions escalate and he arranges for the woman to be viciously raped on a subway.
[Feature 3 Subway Serial Rape - Uniform Hunting] (1987) STARRING - Mai Hayami · Rino Shimazaki A school girl gets sexually attacked by a group of delinquents on a subway. No one makes any effort to help. However, her older sister decides to make matters into her own hands after learning how to handle a gun.
[Feature 4 Subway Serial Rape - Lover Hunting] (1988) STARRING - Kanako Kishi · Megumi Takahashi A TV news program tries to increase ratings by exposing a rash of subway rapes but the female newscaster finds herself the next victim. - HK import of Japanese films; 4 movies on 2 DVDs, widescreen, uncut (62 min./63 min./61 min./62 min.) versions in DVD encoded for ALL REGIONS, playable on any American DVD machine; in Japanese language with English & Chinese subtitles. This title is Category III, intended for viewers over 18 years of age.

Verkar ju hur bra som helst! :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Vän av ordning skrev:
Det visar sig att Serial Subway Rape 1-4 finns på dvd, jag har beställt den!

När du har sett den så får du gärna skriva en kommentar ;)

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 21:16 Svara med citat
Tänk, i morse var jag omedveten om att Subway Serial Rape var en serie med filmer och om någon vecka kommer jag ha 4 delar av serien hemma.

Är inte livet underbart så säg? :)

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 22:31 Svara med citat
Ska bli intressant att höra en kommentar om filmerna sen. Är det på Asian Cult Cinema du köpt dom? Kan vara bootlegs i så fall, Thomas Weisser är en lurig en...

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 22:45 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 22:48 Svara med citat
Jepp, Asian Cult. Hoppas fan det inte är bootlegs!

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
det ska bli intressant att höra om dessa, hoppas det blir långa och utförliga recensioner herr Vän av Ordning.

ser detta som en genre jag nöjjer mig med att läsa om. :)

InläggPostat: ons jun 02, 2004 17:54 Svara med citat
Blir dock inte recensioner för dvdforum.nu, de ville inte ha upp Guinea Pig så jag tvivlar på att Subway Serial Rape platsar. ;)

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 17:55 Svara med citat
Vän av ordning skrev:
Blir dock inte recensioner för dvdforum.nu, de ville inte ha upp Guinea Pig så jag tvivlar på att Subway Serial Rape platsar. ;)

Chickens! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 18:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Vän av ordning skrev:

Med tanke på den storm det blev när du recenserade "Female market" så förstår jag dem på sätt och vis.

InläggPostat: sön jun 06, 2004 17:06 Svara med citat
Är det nån som vet om den nya utgåvan av Star of David: Beautiful Girl Hunter skiljer sig från den gamla med annat omslag?

Nya
Bild

Gamla
Bild

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 06, 2004 17:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
ola skrev:
Är det nån som vet om den nya utgåvan av Star of David: Beautiful Girl Hunter skiljer sig från den gamla med annat omslag?

Nya
Bild

Gamla
Bild

Japan/Italian Shock verkar ha för vana att bara byta omslag på utgåvorna lite hur som helst...

Men med tanke på deras ruttna och helt uppåt väggarna felaktiga omslag på exempelvis Guts Of A Beauty så är det väl inte att undra på.

InläggPostat: sön jun 06, 2004 17:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
ola skrev:
Är det nån som vet om den nya utgåvan av Star of David: Beautiful Girl Hunter skiljer sig från den gamla med annat omslag

Vad jag vet ska det enda som skiljer dem åt vara just omslaget. Jag kan dock ha fel.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 06, 2004 17:13 Svara med citat
Vän av ordning skrev:

Det var synd men inte förvånande. :evil:

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 06, 2004 17:38 Svara med citat
Nong Fuansheng skrev:
ola skrev:
Är det nån som vet om den nya utgåvan av Star of David: Beautiful Girl Hunter skiljer sig från den gamla med annat omslag

Vad jag vet ska det enda som skiljer dem åt vara just omslaget. Jag kan dock ha fel.

Det är nog vad jag tror också.
Sen kom jag att tänka på att det väl var nån av deras pink-rullar som subsen var ur synk på. Kommer inte ihåg om detta gällde BGH dock, men tänkte att det kanske var den som dom hade fixat detta på...

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 06, 2004 17:46 Svara med citat
ola skrev:
Nong Fuansheng skrev:
ola skrev:

Det är nog vad jag tror också.
Sen kom jag att tänka på att det väl var nån av deras pink-rullar som subsen var ur synk på. Kommer inte ihåg om detta gällde BGH dock, men tänkte att det kanske var den som dom hade fixat detta på...

Jag har deras nya släpp av Rusted Body och Flower and Snake 4. Såvitt jag kan se är det inget speciellt som skiljer utgåvorna. Men sen ska jag också nämna att jag är hyffsat kass på att bedömma ljud & bild.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 06, 2004 18:00 Svara med citat
Citera:
Jag har deras nya släpp av Rusted Body och Flower and Snake 4. Såvitt jag kan se är det inget speciellt som skiljer utgåvorna. Men sen ska jag också nämna att jag är hyffsat kass på att bedömma ljud & bild.

Aha, visste inte ens att dom fanns med nya omslag. Hittade bara Rusted Body. Vet du nån länk där man kan kika på nya omslaget till Flower...?
Bild

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
98 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori