Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Audition

InläggPostat: mån maj 31, 2004 18:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor maj 27, 2004 09:23Inlägg: 23
Hej!

Mitt första inlägg här. Jag har skummat forumet en del och ser att de är "officiella" trådar för en hel del filmer. Hittade ingen för "Audition" så jag gör en nu..Kanske kollade dåligt..men men. :?

Har skälv inte sett filmen men läst en del om den. Någon som har nått att berätta om den?
Skulle vilja veta om den engelska Tartan utgåvan är oklippt.

Ser att R1 releasen som går o köpa i Canada specifiseras "Uncut". Så jag utgår från att de finns o klippa bort...

Jag gillar asiatisk skräck, mest psykologiska rysare oc thrillers som.
"Dark Water"
"A Tale of two sisters"
"Kairo"
"Phone"
"Ringu" (Även Re-Maken är väldigt bra, om inte bättre.....)

Och David Lynch :D

m.m m.m m.m ...

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 19:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
det finns en tråd om regissören Takashi Miike här på forumet:
viewtopic.php?t=1844

skriv samma inlägg där så slipper vi onödiga trådar och sen blir gokudo glad :D .

för att svara på din fråga:
alla utgåvor av filmen är oklippta. ska du köpa den så skulle jag sattsa på r1an som har bäst extra matreal!

InläggPostat: mån maj 31, 2004 19:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Har inte sett Auditon, kan dock påpeka att Ringu är helt ärligt 100 gånger bättre än sliskiga silkonbröst The Ring.

Välkommen hit mimiko, hoppas du kommer trivas!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 19:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
och just ja: välkommen till forumet. hoppas du kommer att trivas här!

InläggPostat: mån maj 31, 2004 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Bhoot skrev:
det finns en tråd om regissören Takashi Miike här på forumet:
viewtopic.php?t=1844

skriv samma inlägg där så slipper vi onödiga trådar och sen blir gokudo glad :D .

för att svara på din fråga:
alla utgåvor av filmen är oklippta. ska du köpa den så skulle jag sattsa på r1an som har bäst extra matreal!

Tycker inte den här tråden ska tas bort! Om man just vill snacka om den här filmen är det klart den ska finnas kvar. Jag menar, annars skulle vi ju lika gärna kunna ta bort alla trådar om Argentos filmer och ersätta dem med en Argento tråd. Bara vad jag tycker men, men.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 19:18 Svara med citat
Tråden skapades just för att vi inte skulle få en miljard Takashi Miike trådar (mannen har ju gjort både en och två filmer). Jag har inget emot om den här tråden finns kvar för övrigt. Ska den finnas kvar så är det väl lika bra att vi börjar prata om filmen nu med en gång, eller hur?
du börjar Adam :D

InläggPostat: mån maj 31, 2004 19:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Välkommen till forumet, du kommer att trivas här! :)

InläggPostat: mån maj 31, 2004 20:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Det här blir också mitt första inlägg här. Efter att ha besökt forumet ett antal gånger och inhämtat lite info om intressanta filmer så tyckte jag att det var lika bra att registrera sig. Att jag börjar i den här tråden beror på att jag såg "Audition" härom veckan. Gillar man långsamma och lätt surrealistiska filmer av Lynch-typ så är den definitivt värd att kolla upp.
Själv tyckte jag att den var riktigt bra och stundtals rätt äcklig. Första halvan av filmen säger dock inte mycket om hur historien helt plötsligt drar iväg och blir rejält otäck. Vissa har klagat på att första halvan är seg men jag tyckte ändå att helheten funkade riktigt bra.

I övrigt är jag ett filmfreak som ser det mesta även om skräck ligger mig lite extra varmt om hjärtat.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 20:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Grisen skrev:
Det här blir också mitt första inlägg här. Efter att ha besökt forumet ett antal gånger och inhämtat lite info om intressanta filmer så tyckte jag att det var lika bra att registrera sig. Att jag börjar i den här tråden beror på att jag såg "Audition" härom veckan. Gillar man långsamma och lätt surrealistiska filmer av Lynch-typ så är den definitivt värd att kolla upp.
Själv tyckte jag att den var riktigt bra och stundtals rätt äcklig. Första halvan av filmen säger dock inte mycket om hur historien helt plötsligt drar iväg och blir rejält otäck. Vissa har klagat på att första halvan är seg men jag tyckte ändå att helheten funkade riktigt bra.

I övrigt är jag ett filmfreak som ser det mesta även om skräck ligger mig lite extra varmt om hjärtat.

Håller med helt. Även om Lynchs filmer är mkt bättre än Miikes filmer enligt mig.

snyggt namn föresten

VÄLKOMMEN!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 20:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Jag har recenserat flera utgåvoir av filmen (samtliga oklippta):
http://www.dvdforum.nu/recensioner/visa ... 5024914756 (HK)
http://www.dvdforum.nu/recensioner/visa ... 0004906031 (Svenska)
http://www.dvdforum.nu/recensioner/visa ... 3965334022 (Engelska)
Och slutligen den utgåvan du ska ha, den tyska:
http://www.dvdforum.nu/recensioner/visa ... 6621350887

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 20:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Schnaas:

Tackar! Jo, Lynch är ju alltid kung. Miike är iofs också rätt underhållande..Har dock bara sett fyra filmer av honom än. "Visitor Q" rular så här långt! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 21:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Schnaas skrev:
Grisen skrev:

Håller med helt. Även om Lynchs filmer är mkt bättre än Miikes filmer enligt mig.

snyggt namn föresten

VÄLKOMMEN!

Lynch är en flummig jävel, Miike är ultracool. Föredrar Miike framför Lynch.
Schnaas, du har inte sett så många filmer från Miike, hur kan du spekulera så?

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 21:23 Svara med citat
Håller med gokudo! Några här inne vet säkert vad jag tycker om Lynch. Miikes filmer är betydligt coolare, bättre och mer tilltagande. Lynch skulle aldrig kuna göra filmer som Ichi the Killer eller Visitor Q!

InläggPostat: mån maj 31, 2004 21:25 Svara med citat
Jag har sett Ichi, Audition, Visitor Q och Gozu. Sen har jag "Happiness of Katakuris" i datorn (Både köper och tankar ner) fast jag har inte hunnit se den än. Den verkar ju rätt flippad..

Vad säger Gokudo? Är den bra eller bara flippad?

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 22:05 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Bhoot skrev:
Håller med gokudo! Några här inne vet säkert vad jag tycker om Lynch. Miikes filmer är betydligt coolare, bättre och mer tilltagande. Lynch skulle aldrig kuna göra filmer som Ichi the Killer eller Visitor Q!

Lynch gör inte "coola" filmer ala Miike så han har ingen anledning att kunna göra filmer som Ichi The Killer. Jag tycker Lynch ska fortsätta precis som han gör och det gäller Miike också.

Tartan ska för övrigt ge ut ett nytt släpp av Audition 28 juni (deras gamla suger som bekant hästpung).
http://www.play.com/play247.asp?page=ti ... tle=167615

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 22:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Happiness of Katakuris är den enda filmen från Miikes stall jag avskyr. Det är ju en musikal, en flippad sådan. Bhoot gillar den i alla fall. :)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 22:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Ummm, nya Auditiondisken kanske blir riktigt smaskig!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 22:16 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 01, 2004 10:34 Svara med citat
Lynch är väl mer styrd av Hollywood, medna Miike kan härja bäst han vill. Jag gillar inte något av Lynch mer än Wild At Heart!

InläggPostat: tis jun 01, 2004 11:27 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor nov 13, 2003 20:07Inlägg: 74
Citera:
Lynch är väl mer styrd av Hollywood, medna Miike kan härja bäst han vill.

Nej, det där vet jag nog inte riktigt om det stämmer riktigt. Nu skall man komma ihåg att Miike, trots en allt större popularitet inte är någon "stor" regissör som är fri och kan göra enbart som han vill, utan tillhör de många regissörer som konstant måste göra film för att kunna försörja sig själv. Och därmed (förmodligen) både direkt och indirekt ofta varit tvungen att anpassa sig och/eller måste ha jobbat efter förutbestämda mallar.

Därmed dock inte sagt att Lynch är helt fri. Men på grund av sin stjärndom och förmodligen också sin ekonomi så åtnjuter han nog en större frihet att göra vad han vill. Tittar man också på deras resp. verk så har Lynch i stort sett bara gjort personliga verk som han (enligt han själv) själv velat göra medan Miike på flertal av sina filmer blivit anställd för att göra dem.

Ang. Audition (som tråden ändå handlar om :) ) så tycker jag det är en lyssande film. Miike lyckas med små medel skapa en riktigt obehaglig känsla.

InläggPostat: tis jun 01, 2004 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Gillar Lycnhs mystik. + att de är så jävka konstiga.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 01, 2004 12:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Audition är en helt fantastisk film tycker jag. Bästa av de Miike jag sett. Fast jag har inte sett Visitor Q än, misstänker att jag kommer gilla den skarpt med.
Varför man överhuvudtaget skall jämföra Miike och Lynch förstår jag inte. De sysslar ju med helt olika typer av saker.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 01, 2004 13:34 Svara med citat
Det har du så rätt i. Både 2 är väldigt bra regisörer och gör fantastiska filmer

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 01, 2004 14:20 Svara med citat
Lynch gör alldeles för få filmer. Jag fattar inte varför det ska behöva ta åratal för honom att planera, finansiera, skriva och göra en film. Miike är väl å andra sidan extrem åt det andra hållet men nog tycker jag att en regissör som Lynch borde kunna göra åtminstone en film om året. Jag fattar väl iofs att Hollywood är rätt segt och att det kan vara omständigt att få ihop pengar och sånt men varför inte göra lite schyssta lågbudgetrullar mellan varven? Att en skön film inte behöver kosta massor eller ta månader att spela in bevisade väl Miike inte minst med Visitor Q. En halv miljon i budget och inspelningen tog en vecka.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 01, 2004 14:49 Svara med citat
Grisen skrev:
Lynch gör alldeles för få filmer. Jag fattar inte varför det ska behöva ta åratal för honom att planera, finansiera, skriva och göra en film. Miike är väl å andra sidan extrem åt det andra hållet men nog tycker jag att en regissör som Lynch borde kunna göra åtminstone en film om året. Jag fattar väl iofs att Hollywood är rätt segt och att det kan vara omständigt att få ihop pengar och sånt men varför inte göra lite schyssta lågbudgetrullar mellan varven? Att en skön film inte behöver kosta massor eller ta månader att spela in bevisade väl Miike inte minst med Visitor Q. En halv miljon i budget och inspelningen tog en vecka.

Beror nog på att Lynchs filmer är väldigt genomtänka. väldigt väldigt genomtanke... hans filmer tex, Mullholland drive och Lost highway är hemskt bra.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
70 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori