Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Audition

InläggPostat: ons feb 09, 2005 22:03 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis sep 07, 2004 19:29Inlägg: 24Ort: Stockholm, Sverige
Tackar!

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 10, 2005 18:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Så det är bara jag som är grymt besviken på den här rullen? Jag gillade den rätt bra ända fram till de absolut sista minuterna, då det kändes som att Miike går helt vilse i våldsorgien och glömmer bort vad filmen handlade om.
Jag tycker att han helt sjabblade bort möjligheten att göra några poänger. Filmens grundpremisser är ju moraliska frågor, men i slutändan får man intrycket att allt detta bara var en ursäkt för att grisa till det ordentligt i slutet. Tråkigt.

InläggPostat: sön apr 10, 2005 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
OndSaft skrev:
Så det är bara jag som är grymt besviken på den här rullen? Jag gillade den rätt bra ända fram till de absolut sista minuterna, då det kändes som att Miike går helt vilse i våldsorgien och glömmer bort vad filmen handlade om.
Jag tycker att han helt sjabblade bort möjligheten att göra några poänger. Filmens grundpremisser är ju moraliska frågor, men i slutändan får man intrycket att allt detta bara var en ursäkt för att grisa till det ordentligt i slutet. Tråkigt.

Nej du är inte ensam om att vara besviken på den... Om du menar att han rör ihop det med att "grisa till det" så är vi besviken på samma sak..den är obehaglig men det blir lite för rörigt i slutet..annars är det en bra uppgyggning av en obehaglig stämning i filmen.. det kan jag hålla med om.. men som sagt så vart jag lite besviken jag också.
Sen så hatar jag att kolla på film med folk som sitter och snackar sönder den...det kanske snackades för mycket så att jag missade något, det kanske inte alls var så rörigt men men..får väl ta och se om den nån gång.

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 10, 2005 22:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jag ser inga konflikter mellan uppbyggnaden och slutet. Man kan tolka vad filmen handlar om hur man vill. Undertryckt kvinna som utnyttjats på de hemskaste sätt slår tillbaka på rått vis. Surrealistiska inslag som Miike bitvis nyttjar kan förvirra. Jag älskar dessa inslag. Utan dem kunde det blivit en trögkörd variant av "Farlig Förbindelse". Jag förstår inte varför slutet skulle förstöra så mycket. Nästintill mästerverk för mig. faktiskt.

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 10, 2005 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Hedulven skrev:
Jag ser inga konflikter mellan uppbyggnaden och slutet. Man kan tolka vad filmen handlar om hur man vill. Undertryckt kvinna som utnyttjats på de hemskaste sätt slår tillbaka på rått vis. Surrealistiska inslag som Miike bitvis nyttjar kan förvirra. Jag älskar dessa inslag. Utan dem kunde det blivit en trögkörd variant av "Farlig Förbindelse". Jag förstår inte varför slutet skulle förstöra så mycket. Nästintill mästerverk för mig. faktiskt.

Kanske krävs att se fler än 1 gång innan man gillar men jag vill kanske helst förstå filmer lite iaf.. Jag gillar filmer med konstiga slut men hmmm inte den här så mycket.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 12, 2005 08:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Filmen släpps i remastered nyutgåva från LionGate: http://www.lionsgatefilms.com/profile/audition.php

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 12, 2005 08:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8208Ort: Borås, Sweden
gokudo skrev:
Filmen släpps i remastered nyutgåva från LionGate: http://www.lionsgatefilms.com/profile/audition.php

Ser väldigt fin ut. Jag får nog ta och uppgradera min utgåva.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 12, 2005 09:58 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
gokudo skrev:

Jag behöver seriöst uppgradera min Tartan-utgåva (deras minst sagt horribla gamla utgåva). Lions Gate släpp verkar lovande...

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 19:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Har LG-utgåvan kommit ännu jag kan inte hittade den uta någonstans?

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 14, 2005 06:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Adam Gäfvert skrev:

Själv har jag den Rapid Eye och det duger för mig - perfekt bild men kanske lite tamt ljud... Lär inte byta ut den...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 14, 2005 17:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
mamoulian skrev:
Adam Gäfvert skrev:

Själv har jag den Rapid Eye och det duger för mig - perfekt bild men kanske lite tamt ljud... Lär inte byta ut den...

Är det Hong Kong utgåvan?

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 14, 2005 18:23 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Adam Gäfvert skrev:
mamoulian skrev:
Adam Gäfvert skrev:

Är det Hong Kong utgåvan?

Rapid Eye är tyskt.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 12, 2005 14:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Nu jävlar har jag tagit mig i kragen och beställt detta mästerverk :D

Den kommer att stå fint tillsammans med den roliga Visitor Q :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 13, 2005 02:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
lizzardking skrev:
Nu jävlar har jag tagit mig i kragen och beställt detta mästerverk :D

Den kommer att stå fint tillsammans med den roliga Visitor Q :P

Ah! Precis som hos mig då.. Fick min Visitor Q idag, så den kommer att finnas tillsammans med Audition och Ichi The Killer bla..

/Ullis

InläggPostat: tis dec 13, 2005 19:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
jag satt och söp när jag såg filmen när jag såg den, vilket var en trevlig upplevelse men jag minns ju inte filmen så nu kommer jag förhoppningsvis få två angenäma upplevelser.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 13, 2005 19:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
EddieGein skrev:
jag satt och söp när jag såg filmen när jag såg den, vilket var en trevlig upplevelse men jag minns ju inte filmen så nu kommer jag förhoppningsvis få två angenäma upplevelser.

Två :shock: :?:
Är du full nu med :P

Kopplar inte riktigt vad du menar :? måste vara åldern :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 13, 2005 23:02 Svara med citat
Han menar nog att det är var en trevlig upplevelse att se den full, och nu ser han fram emot upplevelsen att se den nykter?

Om jag fortstog rätt.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 24, 2005 19:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
jodå det är så jag menar. och eftersom jag inte är allt för bekant med filmen eftersom jag inte direkt minns något utan bara att jag blev positivt överaskad räknar jag det som två upplevelser i en ;)

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 24, 2005 19:47 Svara med citat
EddieGein skrev:
jodå det är så jag menar. och eftersom jag inte är allt för bekant med filmen eftersom jag inte direkt minns något utan bara att jag blev positivt överaskad räknar jag det som två upplevelser i en ;)

Okej !!

You lucky bugger :P

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 05, 2010 15:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
10th Anniversary Collector's Edition
Bild

Nyfiken på detta släpp - någon som kan säga bu eller bä?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
70 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori