Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  A Tale of Two Sisters

InläggPostat: lör mar 05, 2005 14:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Men jösses..Hur seg får man vara med att få upp en film på bio? Jag tror att alla jag känner som gillar den typen av film redan har sett den.

Den förtjänar iofs en biopremiär och jag tror nog att jag ska passa på och den igen.

InläggPostat: sön mar 06, 2005 17:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Håller med om att det här är i senaste laget. Kul dock att den visas men det är pinsamt sent. Ska dock rekomendera folk att gå och se den, det är trots allt en kanon film.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 07, 2005 11:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Grisen skrev:
Men jösses..Hur seg får man vara med att få upp en film på bio? Jag tror att alla jag känner som gillar den typen av film redan har sett den.

Den förtjänar iofs en biopremiär och jag tror nog att jag ska passa på och den igen.

svensk bios verksamhet är tyvärr sån när det gäller bra film :(

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 07, 2005 16:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Ju-On kom ju väldigt sent också..

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 07, 2005 19:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
utan_armar skrev:
Ju-On kom ju väldigt sent också..

Japp, Ju-On: The Grudge 2 kommer snart också, inte lika men också för sent.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 07, 2005 20:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Jag har faktiskt inte sett A Tale Of Two Sisters eller Ju-On 2.. fast jag har velat se dom länge dock :P... Men jag kommer nog att se dom på bio nu.. om jag vågar det vill säga..

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 07, 2005 20:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån apr 19, 2004 10:42Inlägg: 265Ort: Stockholm
Adam Gäfvert skrev:

The Grudge 2 har redan kommit, jag såg den på bio förra veckan...

InläggPostat: mån mar 07, 2005 20:15 Svara med citat
Maureen skrev:
Adam Gäfvert skrev:

The Grudge 2 har redan kommit, jag såg den på bio förra veckan...

Jag hittar den inte på sf.se?

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 07, 2005 20:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån apr 19, 2004 10:42Inlägg: 265Ort: Stockholm
Citera:
Jag hittar den inte på sf.se?

Nej för de envisas ju med att kalla de japanska
"Förbannelsen" vilket de även gjorde med 1:an.

så sök på: Förbannelsen forts-Grudge 2

Men den visas inte i alla orter, men i Sthlm iaf.

InläggPostat: sön mar 13, 2005 23:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Denna film är en av de filmer jag ännu inte hunnit införskaffa.. Har hört att den skal vara bra, så definitivt skall införskaffas.. :wink:

/Ullis

InläggPostat: mån mar 14, 2005 18:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
Den där recensenten på discshop tyckte tydligen att a tale of two sister är det mest skrämmande han någonsin har sett. :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Filmen recenseras idag i Filmkrönikan.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 18:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
gokudo skrev:

gissa om den kommer bli sågad! "Amerikanska nyinspelningen kommer nog bli bättre tror jag" kommer nog också att yttras

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 20:53 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Alexander skrev:
gokudo skrev:

gissa om den kommer bli sågad! "Amerikanska nyinspelningen kommer nog bli bättre tror jag" kommer nog också att yttras

Vad tror ni den får? Jag gissar på att dom är halvsnälla mot den och ger den 3 av 5.
Givetvis kommer dom säkert att understryka att "Nu börjar man bli lite trött på alla dessa asiatiska rysare". Jo tack, vi VET att det släppts flera asiatiska rysare i Sverige (kanske hela tio stycken eller något liknande, TOKMÅNGA juh! :P ) - vänd er mot distrubitörerna och be dom släppa asiatiska filmer på bio från diverse andra genrer också då. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 17, 2004 22:33Inlägg: 105
Tror de kommer klaga på att den är förvirrande men ändå säga att den är snyggt fimad så jag skulle tippa på en trea. Själv tycker jag det är en klar femma, en av de bästa filmer jag sett. Väldigt snygg, smart, sorglig och skrämmande.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 22:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Den fick en två. :evil:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 22:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 17, 2004 22:33Inlägg: 105
Fy fan vilken usel jävla recension. typ "jag förstod ingenting ibland, men det var snyggt plåtad", "tillför inget nytt", "baseras på hoppa-till effekter" "det fanns ett spöke med långt mörkt hår, klar ring rip-off".

Inte helt oväntat, men fan vad sur jag blir, blev en tvåa.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 22:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Bleichman skrev:
Tror de kommer klaga på att den är förvirrande men ändå säga att den är snyggt fimad så jag skulle tippa på en trea. Själv tycker jag det är en klar femma, en av de bästa filmer jag sett. Väldigt snygg, smart, sorglig och skrämmande.

Häpp, det blev en tvåa :wink:

Det var inte mycket till recension. Man får tycka vad man vill, men att endast kommentera handlingen som "det är inte mycket man förstår" är skrattretande amatörmässigt. Nej, nog hade väl Sundgren/Wiklund kunna sagt mer om denna. :|

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 22:54 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor mar 24, 2005 18:49Inlägg: 79
Jag instämmer i att den recensionen av A Tale Of Two Sisters var rätt taffligt motiverad. Men det är inget unikt att någon tycker ungefär så om den. För mig ligger den i topp tio av alla asiatiska spökrysare som gjorts (men den passerades nyligen av thailändska Shutter på listan... men den har en egen tråd så jag ska inte gå in mer på den filmen).

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 22:55 Svara med citat
Emma Gray verkar ändå rätt trist, hon alltid gillar filmer jag avskyr.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 22:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Ja, de hoppar över såna filmer snabbt. Samma med The Ring 2, även om jag inte gillade första remaken. Enda de tycks gilla är Excorcisten och Omen, måhända Shining. Sedan är det stopp. Wiklund är lika illa, ska jag säga, fnyser åt all skräck från Asien, bara Hollywood som räknas i den genren. :x

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 23:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
Aj fan... jag missade precis recensionen... kom in när de pratade om den danska filmen Bröder. Fast det kanske var tur förresten för jag hade nog bara blitt pissed på att de gav den ett så kasst betyg. :evil:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 23:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det är väl OK att tycka illa om asiatisk film (och annan film), men att ge betyg grundade på sporadiska omdömen är ju höjden.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 23:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Ja, men det är illa att stressa fram en recension som, "Ja, Nakata som gjorde de asiatiska Ring-delarna, men detta blev ändå inte bra", felaktigheter i fakta med. Känns som de bara vill ha det undanstökat men besitter föga kunskap. (OBS, detta är Wiklunds recension av Ring 2, som exempel). :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 23:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Att filmen inte föll Emma Gray i smaken kom väl knappast som en överraskning. Jag hade varit mycket mer intresserad av att få höra vad Orvar tycker.

Däremot har filmen fått en fin sexa (av sex möjliga) i svenska dagbladet!
http://www.svd.se/dynamiskt/rec_film/did_9399413.asp

Positiv recension i expressen (trots snåla 3/5 i betyg).
http://expressen.se/index.jsp?d=438&a=259328

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
92 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori