Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  A Tale of Two Sisters

InläggPostat: fre mar 25, 2005 00:01 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
gokudo skrev:
Emma Gray verkar ändå rätt trist, hon alltid gillar filmer jag avskyr.

Jag håller med. Tycker Filmkrönikan överhuvudtaget är tråkigt. Det är fan bara mainstream för hela slanten. Om det någon gång snackas om lite "udda film" så är det överstökat på två sekunder.
Trodde verkligen att dom skulle se några fler kvalitéer i "Two Sisters" än att den var "snyggt plåtad" - det är uppenbart att dom vill att all film ska var EXTREMT logisk och lättförstådd. Dom VILL INTE få nya och unika filmupplevelser - detta är för mig väldigt konstigt om man anser sig vara filmentusiast. Undra vad Gray skulle tycka om "Tetsuo", Arrabal, Jodorowsky eller liknande...?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2005 01:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jul 22, 2004 06:50Inlägg: 451
ola skrev:
gokudo skrev:
Emma Gray verkar ändå rätt trist, hon alltid gillar filmer jag avskyr.

Jag håller med. Tycker Filmkrönikan överhuvudtaget är tråkigt. Det är fan bara mainstream för hela slanten. Om det någon gång snackas om lite "udda film" så är det överstökat på två sekunder.
Trodde verkligen att dom skulle se några fler kvalitéer i "Two Sisters" än att den var "snyggt plåtad" - det är uppenbart att dom vill att all film ska var EXTREMT logisk och lättförstådd. Dom VILL INTE få nya och unika filmupplevelser - detta är för mig väldigt konstigt om man anser sig vara filmentusiast. Undra vad Gray skulle tycka om "Tetsuo", Arrabal, Jodorowsky eller liknande...?

Franskt skall det vara, så intellektuellt och härligt kulturellt fint (Filmfestivalern i göteborg tex som jag nästan i tidnödspanik springer runt och undrar om nått nytt bra uppkommigt, men icke), Kommer en fransk film-ja den skall vi visa - oj så bra -eller varför inte en jugoslavisk film då en fåraherde traskar omkrig i tre timmar på sitt fält och skapar getost alá utbildningsradion, given 5:a.

Nej det tyckande om filmer som filmkrönikan ger är lika kommerisellt påklistart som deras image likt en kulturmupp från bohemkvarteren i Haga, majorna och Linné (göteborgskvarter). Helst hemmasytt.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2005 12:39 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2005 12:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
"Regissören håller oss skickligt på halsen...", hmm :)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2005 01:20 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör mar 26, 2005 01:07Inlägg: 1

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2005 02:49 Svara med citat
"Och säsongens smak är - Sydkorea! I januari kom hårda hämndthrillern Old Boy och här har vi nu en riktigt gastkramande rysare från samma land."

Oj, TVÅ stycken! :shock: Nä, säsongens smak är som vanligt USA när det gäller Sverige - bara att börja räkna.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2005 16:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 10, 2004 09:00Inlägg: 137Ort: Stockholm
Skam på Emma Gray :evil: . Tycker inte man ska recensera en film om man inte förstår den. Jag menar filmen är ju extremt smart, vacker och välgjord och är mer en bara en skräckfilm. Tur att SVD inser filmens storhet i alla fall 8). A tale of two sisters är och förblir ett mästerverk.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 23, 2006 10:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Någon som har koll om Noble Entertainment har klippt det svenska släppet av A tale of two sisters? Tartan-utgåvan är ju 115min medan den här bara är 110min. Enligt discshop iaf :). Blev sugen på att köpa den och vill gärna ha den innan helgen, så att man har något att kika på :).

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 23, 2006 10:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
En riktigt bra film!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 23, 2006 13:42 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Fiskarn skrev:
Någon som har koll om Noble Entertainment har klippt det svenska släppet av A tale of two sisters? Tartan-utgåvan är ju 115min medan den här bara är 110min. Enligt discshop iaf :). Blev sugen på att köpa den och vill gärna ha den innan helgen, så att man har något att kika på :).

Jag är inte 100% säker men jag tror att det Svenska släppet är oklippt. Har svårt att tro att det skulle vara klippt.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 23, 2006 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
SLL skrev:
Fiskarn skrev:

Jag är inte 100% säker men jag tror att det Svenska släppet är oklippt. Har svårt att tro att det skulle vara klippt.

Det rör sig säkerligen om en PAL-NTSC skillnad. PAL rullar ju lite snabbare.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 23, 2006 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Då lägger jag nog en beställning :).

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 23, 2006 17:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Fiskarn skrev:
Då lägger jag nog en beställning :).

Låter som en utmärkt idé. Absolut den bästa filmen jag sett inom den genren.

InläggPostat: tor apr 06, 2006 10:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
Om man läser recensionerna på Discshop så finns det en av någon som kallar sig hunkpapa. Han skriver såhär:

"Det finns hemligheter precis överallt. Om ni vill få en inblick i vad jag menar är det bara att föra ansiktet lite närmare skärmen, titta ungefär i mitten på filmaffischen, kisa lite med båda ögonen så att allt blir suddigt. Titta noga.."

Är det någon som förstår vad han menar?

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 06, 2006 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Skräcktomten skrev:
Om man läser recensionerna på Discshop så finns det en av någon som kallar sig hunkpapa. Han skriver såhär:

"Det finns hemligheter precis överallt. Om ni vill få en inblick i vad jag menar är det bara att föra ansiktet lite närmare skärmen, titta ungefär i mitten på filmaffischen, kisa lite med båda ögonen så att allt blir suddigt. Titta noga.."

så gör man när det är 3D bilder.....

InläggPostat: tor apr 06, 2006 11:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
ZombieBoy skrev:
Skräcktomten skrev:

Jo jag vet men det funkar väl inte på affischen eller?

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 06, 2006 11:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Skräcktomten skrev:
ZombieBoy skrev:
Skräcktomten skrev:

Jo jag vet men det funkar väl inte på affischen eller?

ingen aning :? testa vet jag :)

InläggPostat: sön apr 16, 2006 16:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Såg denna lilla godingen i går och den hade sina överraskningar :D
Fast ärligt talat så blev jag inte riktigt klok på slutet i den :?
Och fler av mina polare håller med om det med :P

Vad tycker ni andra ?

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 16, 2006 16:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
lizzardking skrev:

Vad tycker ni andra ?

Jag gillar den! Har för mig att jag fattade den, trodde iallfall att jag gjorde det! Kom dock inte riktigt ihåg hur det va nu.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 16, 2006 16:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Ja, det är ju allt lite diffust det slutet :lol:

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 16, 2006 16:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:

Vad tycker ni andra ?

Kommer aldrig någonsin att lämna min kräsna samling :razz: Efter Ringu är detta en av mina absolut första asiatiska titlar och har en särskild plats i mitt hjärta (och det vill inte säga lite, med tanke på mitt notoriska avvisande av orientaliska filmer :lol:)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 16, 2006 16:46 Svara med citat
Jag är inte i heller värst frälst i dem men vissa biter sig fast värre än en D´ Amato-film :lol:
I mitt fall är det Ju-On 1 & 2 som drar mest :P

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 01, 2006 13:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Såg filmen nu, mycket bra. Se den.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 20, 2006 15:12 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons sep 20, 2006 15:06Inlägg: 2Ort: Stockholm?
Aaaaaahh! :D
De e min favvofilm!
Alltså, den e verkligen bra.
Jag älskar filmer med såna där "Aha! :o "-"upplevelser"!
Alla som inte sett den MÅSTE se den! :shock:
Såg den me mina kompisar på halloween. Vi skrek som små bebisar! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 21, 2006 02:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Kul för dig o dina polare! :lol:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
92 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori