Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  The Untold Story Filmerna

InläggPostat: tis nov 04, 2003 17:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Vart bara ett impulsköp när var i en butik för begagnade DVD filmer.

Måste faktiskt säga att jag först var besviken på den, på grund av all brist på blod och äckel :| som jag hade hoppats på.

Men när jag såg om den så tyckte jag den var bra mycket bättre =)
Det ända mordet i filmen är inte alls särskligt rått, okey det tar ju ett tag att strypa snubben. Men andra gången känna man verkligen hur sjuka pojkarna var som gjorde det, gillar den smala killens ögon som nästan ploppar ut :lol:

I övrig så är väl själva skådespelar insatsen inte alls bra, men själv storyn gillar jag :lol: En ny version på ”Det perfekta mordet”

Någon som har någon åsikt om den här filmen? Skulle va skoj å höra vad andra tycker om den.

Hur är 2:an :?: Den har jag inte alls lyckats se.

InläggPostat: tis nov 04, 2003 18:51 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Det är väl den då dom har ihjäl en hund eller...? Kom ihåg att jag reagera på den scenen. Kommer inte direkt ihåg något annat.

Citera:
gillar den smala killens ögon som nästan ploppar ut

hehe, måste vara Sam Lee du menar. Tycker han är en riktigt skön skådis i det mesta jag sett honom i :).

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 04, 2003 20:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Har 3:an i hyllan, men har inte kikat på den ännu.

Jag gillar 2:an. Den är inte riktigt lika bra som den första filmen, men helt klart sevärd. Gillar skådespelarna, särskilt hon som är filmens onding. Filmen skulle ha varit ännu bättre imo om inte de vanliga roliga inslagen som är vanliga HK filmer vore med.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 04, 2003 21:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
ola skrev:
Det är väl den då dom har ihjäl en hund eller...?

Hmmm min tyvärr inte något om någon hund :oops: kan ju bara har glömt det.
Men när du ändå nämner det så har jag en minnesvärd scen från filmen ” Human Pork Chop” är rätt grotesk, men kunde inte låta bli att fnittra när jag såg den ändå, dom har på något sätt lyckats få än att se det från narkomanernas synvinkel, sjukt men men :twisted:

InläggPostat: ons nov 05, 2003 00:42 Svara med citat
Aha, jag har sett Human Pork Chop också så jag har väl blandat ihop dom filmerna. Lägger dom den i en säck/påse eller nåt sånt...?

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 05, 2003 11:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
sen har vi ju There is a Secret in my Soup som är baserad på exakt samma verkliga händelse som Human Pork Chop.
alltså tortyr mordet på en stackars prostituerad...
från vad jag hört skall den förstnämnda vara bäst av de två, själv har jag inte sett någon av dem men är lagom sugen på båda.

den som har kommentarer om dem är välkommen att skriva dem här eller starta en tråd.

InläggPostat: ons nov 05, 2003 20:29 Svara med citat
Tyckte att Human Pork Chop var rätt trist, inte en film jag lagt på minnet i alla fall, men det var rätt länge sen jag såg den...
Jag har också hört att Soup ska var bättre, har dock inte sett den.

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 08, 2003 21:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
Hva slags utgave(r) finnes det av Untold Story filmene på DVD?

InläggPostat: sön nov 09, 2003 13:59 Svara med citat
NerdofHorror skrev:
Hva slags utgave(r) finnes det av Untold Story filmene på DVD?

Tja hmmm är någon HongKong-import med region 5, av något bolag som heter ”Winson Entertaimment Disturbution Ltd” MPEG-2 format, så bilden är väl inte så jätte bra hela tiden, men det duger helt klart, Stereo ljud 8)

Inget extra material alla på skivan :evil:

InläggPostat: sön nov 09, 2003 17:08 Svara med citat
1:an ska man ha Tai Sengs utgåva av, med kommentarspår av Yau och Wong på. Detta är en av de få "riktiga" Tai Seng-utvåvorna, dvs inte bara Hong Kong-utgåvor som Tai Seng kladdat på sina etiketter på.

http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/U-Z/untold_story.html

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 14, 2003 18:26 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor nov 13, 2003 20:07Inlägg: 74
Ursäkta att jag frågar, men är det verkligen Untold Story (första filmen) ni menar?
Känner nämligen inte igen beskrivningarna.

Citera:
Måste faktiskt säga att jag först var besviken på den, på grund av all brist på blod och äckel

Det ända mordet i filmen är inte alls särskligt rått, okey det tar ju ett tag att strypa snubben. Men andra gången känna man verkligen hur sjuka pojkarna var som gjorde det, gillar den smala killens ögon som nästan ploppar ut

Det är ju ganska många råa mord i filmen, t.ex. när Antohny Wong går lös med slaktarkniven på de små barnen, eller när han dödar servitrisen med ätpinnarna. Någon kille som blir långsamt strypt och vars ögon nästan ploppar ut minns jag inte från filmen.

InläggPostat: fre nov 14, 2003 19:23 Svara med citat
Citera:
Ursäkta att jag frågar, men är det verkligen Untold Story (första filmen) ni menar?
Känner nämligen inte igen beskrivningarna.

Quote:
Måste faktiskt säga att jag först var besviken på den, på grund av all brist på blod och äckel

Det ända mordet i filmen är inte alls särskligt rått, okey det tar ju ett tag att strypa snubben. Men andra gången känna man verkligen hur sjuka pojkarna var som gjorde det, gillar den smala killens ögon som nästan ploppar ut

Det är ju ganska många råa mord i filmen, t.ex. när Antohny Wong går lös med slaktarkniven på de små barnen, eller när han dödar servitrisen med ätpinnarna. Någon kille som blir långsamt strypt och vars ögon nästan ploppar ut minns jag inte från filmen.

Nej, det där var del 3 vi pratade om. Blivit lite rörigt på denna tråd kanske ;).

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 14, 2003 19:24 Svara med citat
Nä är 3:an.
Något skumt måste ha hänt, för jag satte ”The untold story 3” som rubrik. Men tja hmmmm taj är 3:an som sagt :lol:

InläggPostat: lör nov 15, 2003 13:24 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor nov 13, 2003 20:07Inlägg: 74
Citera:
Något skumt måste ha hänt, för jag satte ?The untold story 3? som rubrik. Men tja hmmmm taj är 3:an som sagt

Okej, det förklarar en hel del, då jag inte sett trean i serien. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
14 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori