Författare |
Meddelande |
|
Ultraviolence
|
Postat: tis nov 04, 2003 17:52 |
|
|
Splatter fan Blev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
|
Vart bara ett impulsköp när var i en butik för begagnade DVD filmer.
Måste faktiskt säga att jag först var besviken på den, på grund av all brist på blod och äckel  som jag hade hoppats på.
Men när jag såg om den så tyckte jag den var bra mycket bättre =)
Det ända mordet i filmen är inte alls särskligt rått, okey det tar ju ett tag att strypa snubben. Men andra gången känna man verkligen hur sjuka pojkarna var som gjorde det, gillar den smala killens ögon som nästan ploppar ut
I övrig så är väl själva skådespelar insatsen inte alls bra, men själv storyn gillar jag  En ny version på ”Det perfekta mordet”
Någon som har någon åsikt om den här filmen? Skulle va skoj å höra vad andra tycker om den.
Hur är 2:an  Den har jag inte alls lyckats se.
_________________ Leta efter den uftimata sanningen i din molekylära struktur |
|
|
|
ola
|
Postat: tis nov 04, 2003 18:51 |
|
|
Gorehound Blev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
|
Det är väl den då dom har ihjäl en hund eller...? Kom ihåg att jag reagera på den scenen. Kommer inte direkt ihåg något annat.
Citera: gillar den smala killens ögon som nästan ploppar ut
hehe, måste vara Sam Lee du menar. Tycker han är en riktigt skön skådis i det mesta jag sett honom i  .
|
|
|
Pungent Stench
|
Postat: tis nov 04, 2003 20:00 |
|
|
God of Gore Blev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
|
Har 3:an i hyllan, men har inte kikat på den ännu.
Jag gillar 2:an. Den är inte riktigt lika bra som den första filmen, men helt klart sevärd. Gillar skådespelarna, särskilt hon som är filmens onding. Filmen skulle ha varit ännu bättre imo om inte de vanliga roliga inslagen som är vanliga HK filmer vore med.
|
|
|
Ultraviolence
|
Postat: tis nov 04, 2003 21:50 |
|
|
Splatter fan Blev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
|
ola skrev: Det är väl den då dom har ihjäl en hund eller...?
Hmmm min tyvärr inte något om någon hund  kan ju bara har glömt det.
Men när du ändå nämner det så har jag en minnesvärd scen från filmen ” Human Pork Chop” är rätt grotesk, men kunde inte låta bli att fnittra när jag såg den ändå, dom har på något sätt lyckats få än att se det från narkomanernas synvinkel, sjukt men men
|
|
|
ola
|
Postat: ons nov 05, 2003 00:42 |
|
|
|
Aha, jag har sett Human Pork Chop också så jag har väl blandat ihop dom filmerna. Lägger dom den i en säck/påse eller nåt sånt...?
|
|
|
metmask
|
Postat: ons nov 05, 2003 11:48 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
|
sen har vi ju There is a Secret in my Soup som är baserad på exakt samma verkliga händelse som Human Pork Chop.
alltså tortyr mordet på en stackars prostituerad...
från vad jag hört skall den förstnämnda vara bäst av de två, själv har jag inte sett någon av dem men är lagom sugen på båda.
den som har kommentarer om dem är välkommen att skriva dem här eller starta en tråd.
_________________ the hunter from the future.. |
|
|
|
ola
|
Postat: ons nov 05, 2003 20:29 |
|
|
|
Tyckte att Human Pork Chop var rätt trist, inte en film jag lagt på minnet i alla fall, men det var rätt länge sen jag såg den...
Jag har också hört att Soup ska var bättre, har dock inte sett den.
|
|
|
NerdofHorror
|
Postat: lör nov 08, 2003 21:40 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
|
Hva slags utgave(r) finnes det av Untold Story filmene på DVD?
|
|
|
Ultraviolence
|
Postat: sön nov 09, 2003 13:59 |
|
|
|
NerdofHorror skrev: Hva slags utgave(r) finnes det av Untold Story filmene på DVD?
Tja hmmm är någon HongKong-import med region 5, av något bolag som heter ”Winson Entertaimment Disturbution Ltd” MPEG-2 format, så bilden är väl inte så jätte bra hela tiden, men det duger helt klart, Stereo ljud
Inget extra material alla på skivan
|
|
|
ola
|
Postat: sön nov 09, 2003 17:08 |
|
|
|
|
|
|
TheEmptyGrave
|
Postat: fre nov 14, 2003 18:26 |
|
|
Newbie Blev medlem: tor nov 13, 2003 20:07Inlägg: 74
|
Ursäkta att jag frågar, men är det verkligen Untold Story (första filmen) ni menar?
Känner nämligen inte igen beskrivningarna.
Citera: Måste faktiskt säga att jag först var besviken på den, på grund av all brist på blod och äckel
Det ända mordet i filmen är inte alls särskligt rått, okey det tar ju ett tag att strypa snubben. Men andra gången känna man verkligen hur sjuka pojkarna var som gjorde det, gillar den smala killens ögon som nästan ploppar ut
Det är ju ganska många råa mord i filmen, t.ex. när Antohny Wong går lös med slaktarkniven på de små barnen, eller när han dödar servitrisen med ätpinnarna. Någon kille som blir långsamt strypt och vars ögon nästan ploppar ut minns jag inte från filmen.
|
|
|
ola
|
Postat: fre nov 14, 2003 19:23 |
|
|
|
Citera: Ursäkta att jag frågar, men är det verkligen Untold Story (första filmen) ni menar? Känner nämligen inte igen beskrivningarna.
Quote: Måste faktiskt säga att jag först var besviken på den, på grund av all brist på blod och äckel
Det är ju ganska många råa mord i filmen, t.ex. när Antohny Wong går lös med slaktarkniven på de små barnen, eller när han dödar servitrisen med ätpinnarna. Någon kille som blir långsamt strypt och vars ögon nästan ploppar ut minns jag inte från filmen.
Nej, det där var del 3 vi pratade om. Blivit lite rörigt på denna tråd kanske  .
|
|
|
Ultraviolence
|
Postat: fre nov 14, 2003 19:24 |
|
|
|
Nä är 3:an.
Något skumt måste ha hänt, för jag satte ”The untold story 3” som rubrik. Men tja hmmmm taj är 3:an som sagt
|
|
|
TheEmptyGrave
|
Postat: lör nov 15, 2003 13:24 |
|
|
Newbie Blev medlem: tor nov 13, 2003 20:07Inlägg: 74
|
Citera: Något skumt måste ha hänt, för jag satte ?The untold story 3? som rubrik. Men tja hmmmm taj är 3:an som sagt
Okej, det förklarar en hel del, då jag inte sett trean i serien.
|
|
|
|