Författare |
Meddelande |
|
peter
|
Postat: lör nov 08, 2003 23:19 |
|
|
Newbie Blev medlem: lör okt 18, 2003 15:23Inlägg: 95Ort: Kalmar
|
Såg om denna skräckis från Hong Kong igår. Det var nog 2 år sen sist jag såg den. Den var ungefär lika bra som jag kom ihåg den, inte speciellt blodig men med många fräcka övernaturliga händelser och mot slutet även en del zombies. Det som jag kanske uppskattade som mest var avsaknaden på humor som ofta har en tendens att förstöra HK skräckisar. Någon annan här som har sett den? Den är ganska ovanlig, finns på vcd men den är för tillfället OOP.
|
|
|
Pungent Stench
|
Postat: sön dec 28, 2003 12:20 |
|
|
God of Gore Blev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
|
Ingen som sett något om ett kommande dvd släpp?
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons aug 05, 2020 18:11 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2636
|
En av mina absoluta favoriter vad beträffar HK-skräck, om inte rentav favoriten numero uno. En riktigt mysig en, som har allt vad en ostfralla el. -burgare behöver innehålla.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
Alexander
|
Postat: sön feb 21, 2021 13:51 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6945Ort: Stockholm Norra
|
Om man nu gillar filmer som tex Ebola syndrome (  ) vart får man tag i den här? Googlade lite men något legitimt släpp verkar inte finnas (mest DVD-R kopior som dyker upp)? Hittade en uppladdad version på Youtube...inte engelskvänlig dock
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
hatchet
|
Postat: sön feb 21, 2021 15:46 |
|
|
|
Fanns väl tidigare på ett HK-släpp (VCD?) o den jag sett var definitivt eng.-vänlig* (men, jag har den bränd på skiva  ). Balla zombier, som bl.a. sliter av folks öron o vad inte?  *) Trooor jag, i vart fall.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån feb 22, 2021 23:25 |
|
|
|
Senast redigerad av hatchet mån feb 22, 2021 23:29, redigerad totalt 1 gång.
|
|
|
Alexander
|
Postat: mån feb 22, 2021 23:28 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6945Ort: Stockholm Norra
|
Sorry, jag glömde faktiskt svara dig!  Jodå jag har läst om VCD-utgåvan (men är inte helt säker på vart man får tag på den)  Förhoppningsvis kommer man nån vart med Google  Schysst att få se omslaget!
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån feb 22, 2021 23:30 |
|
|
|
Den utgåvan är OOP se'n länge. Jag postade en recension oxå.
|
|
|
Alexander
|
Postat: mån feb 22, 2021 23:33 |
|
|
|
Jo jag väntade mig nog knappast att den är i lager direkt. Men kanske poppar upp på ebay eller nåt längre fram (ingen akut för min del, men vi får se vad framtiden har i sitt sköte  ) Tackar, ska läsas!
|
|
|
hatchet
|
Postat: tor feb 25, 2021 10:14 |
|
|
|
Är faktiskt jävligt taggad o se rullen åter. Minns jag rätt så har filmen (i mitt fall VCD- kopian) två talade språk, kantonesiska o man- darin, o det låter som ett hönshus, om man har båda högtalarna på, så jag får istället höra sna- cket via endast en högtalare, språket är valfritt!  Tar vi en klunk java på.
|
|
|
|