Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  vad för filmer kan det vara? (hoppande magsäck)

InläggPostat: tor nov 20, 2003 14:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
läste igenom kapitlet Death Film igår i boken Killing for Culture och då disskuteras just Guinea Pig-filmerna, en hel del förvirring tycks råda om dessa vid tiden då boken skrevs (troligen för att de flesta ex endast existerade på kopierade videoband, det här är trots allt lite innan DVD slagit igenom). Bland annat nämns det att 7 episoder ska existera men mig veterligen är det bara 6, möjligen 7 om man räknar med making of.
sen nämn de flesta filmerna under olika re-titlings så som unbridged agony (Devils Experiment) och Gyneacologist from Hell (dvärg episoden vad den nu heter). Då nämns en film som har följande handling: en kvinna hittar ett paket, i paketet ligger en magsäck som börjar jaga henne men tillslut stoppas den av någon man.
även en till nämns med handlingen: en man sitter på en talkshow med ett till ansikte på sin mage, han konverserar med magen och går tillslut ut på gatan och dansar.

Vad kan det här vara för filmer?! :?: :?: :?:

InläggPostat: tor nov 20, 2003 14:15 Svara med citat
En av guinea pig-filmerna är en bisarr sketch-film där en dragqueen presenterar olika märkliga sekvenser, bland annat magsäcks-grejen och mannen med ett ansikte på magen. Den heter "Guinea Pig: Devil Woman Doctor" :)

http://www.imdb.com/title/tt0161639/combined

Senast redigerad av fredzilla tor nov 20, 2003 14:16, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tor nov 20, 2003 14:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
De senare låter som de skulle kunna vara ifrån devil women docktor ...men jag orkade inte se klart den för jag tyckte den var värdelös ...Finns 2 making of .....

Finns tydligen en till film som jag inte riktigt tror räknas till dom ursprungliga Guinea pig filmerna ...

Guinea Pig: Lucky Sky Diamond

This is not one of the best in the series but it's okay. The special effects aren't really great. The plot is about this girl who was kidnapped by a man and a woman (they are either husband and wife or brother and sister) The girl was sick someone on the street, the two couple took her in and started to do experiments on her. Opening up her head and played with her brain and see how her brain responses when they touch different parts of it. The last few minutes is the girl trying to escape, also the best part of the movie. The ending is surprising. Overall it's a great collection to the Guinea Pig series.

InläggPostat: tor nov 20, 2003 14:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Det du letar efter är Guinea Pig #6 : Slauhghter Special. Det är ett re-edit från #1 och #3 plus två humoristiska sketcher.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 20, 2003 14:34 Svara med citat
Den filmen som Metmask menar är absolut dragqueen-rullen, han nämner inget om sekvenser från dom andra filmerna (bara att dom nämns i boken) :)

Eller...ska vi slåss om saken?! ;)

InläggPostat: tor nov 20, 2003 14:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Draw your guns hombre! :D

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 20, 2003 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Står på Gokudo´s sida nu :wink: har filmen hemma på en hederliga gammal VHS film ”Flowers of falsh and blod/Guinea Pig #6 : Slauhghter Special” där käkar ögon på kex och någon kille har en sjungande mage som dom interjuvas. Och någon kille får en tja magsäck bussad på sig som hoppar å flygger(?) som till sist någon dragshow tjej eller fångar i en plastbunke.

Ha de gött

InläggPostat: tor nov 20, 2003 16:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör nov 08, 2003 19:02Inlägg: 378Ort: karlskrona
Hej!

Jag har Guinea Pig boxen, och dar ar det bara 6 episoder och 2st making of, men jag har hort att det ska finnas en unofficial 7:e del, tror den heter ngt med "Lucy and dimonds" eller ngt sant, ska kolla upp det battre.

Men det ska finnas en unofficial 7:e del.

InläggPostat: tor nov 20, 2003 16:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör nov 08, 2003 19:02Inlägg: 378Ort: karlskrona
Sorry, sag inte att ngn redan skrivit det...

InläggPostat: tor nov 20, 2003 16:27 Svara med citat
då drar jag tillbaka! :)

men i den guinea pig-boxen jag tittade igenom för några månader sedan så finns det en film som heter Devil woman doctor eller något liknande, och den innehåller "mag-mun" och magsäck :)

Det måste ju vara den officiella delen, medan denna slaughter special uppenbarligen är ett ihopklipp av tre olika guinea pig-film, och jag antar i boken att dom hänvisar till orginalet där dessa sekvenser dyker upp! :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
10 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori