Författare |
Meddelande |
|
gorecore superstar
|
Postat: fre feb 25, 2005 13:40 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
|
"Lassie goes korea" har jag hört ska vara riktigt gory!
|
|
|
Äldre_herre
|
Postat: sön feb 27, 2005 22:19 |
|
|
|
Whispering corridors är en helt okej film, den håller samma mått hela filmnen igenom, dock är den lite lågbudget så förvänta er ingen superrulle.
|
|
|
magicadespell
|
Postat: fre mar 25, 2005 12:18 |
|
|
Newbie Blev medlem: sön jan 30, 2005 10:35Inlägg: 2
|
Tack hade glömt bort att jag registrerat mig här
Jag skulle skriva en uppsats i media och vad är bättre än att fördjupa sig 5 veckor i sin favoritfilm
Magica
_________________ @MagicaDespell@ |
|
|
|
HeartieHeart
|
Postat: ons jul 18, 2007 17:58 |
|
|
Newbie Blev medlem: ons jul 18, 2007 14:15Inlägg: 19Ort: GBG
|
Lyfter upp en död tråd för att få lite tips.
Det var ett tag sen jag såg en koreansk skräckis och vill ha lite nytändning!
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons aug 05, 2020 20:48 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2541
|
Den enda koreanska skräckfilmen jag sett är Goeshi (1981): https://www.imdb.com/title/tt0082626/Det är en version av Jorge Graus klassiska Living Dead at Manchester Morgue, men dock inte ens i närheten lika blodig/snaskig. Den är emellertid inte dålig.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: tor aug 06, 2020 05:12 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1454Ort: Enköping
|
_________________ Killer Joe Cooper: You insult me again, and I'll cut your face off and wear it over my own. |
|
|
|
jolli
|
Postat: fre aug 07, 2020 09:50 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8709Ort: Borås, Sweden
|
Och Peninsula som kommer nu då. Uppföljaren på Train to Busan.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: fre aug 07, 2020 12:46 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1454Ort: Enköping
|
jolli skrev: Och Peninsula som kommer nu då. Uppföljaren på Train to Busan. Ja den är man pepp på
_________________ Killer Joe Cooper: You insult me again, and I'll cut your face off and wear it over my own. |
|
|
|
Alexander
|
Postat: sön nov 29, 2020 15:54 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6870Ort: Stockholm Norra
|
hatchet skrev: Den enda koreanska skräckfilmen jag sett är Goeshi (1981): https://www.imdb.com/title/tt0082626/Det är en version av Jorge Graus klassiska Living Dead at Manchester Morgue, men dock inte ens i närheten lika blodig/snaskig. Den är emellertid inte dålig.  Det var väl inte enbart det "snaskiga" som lockade eller hur snubbe?  Fast alla är vi olika och lockas av olika element i en viss rysare såklart. Låter dock som att den mest är "passable" som man säger på engelska (hyfsad/acceptabel?) Jag var annars på väg att nämna Kim ki-Duks The isle som jag visste att jag hade nånstans i min DVD-hylla. Fast visst, den är ju inte heller 100% skräck (lite som Tale of two sisters typ? Thriller med vackert foto?) viewtopic.php?f=4&t=921&hilit=The+islehttps://www.imdb.com/title/tt0255589/?ref_=fn_al_tt_1
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
jolli
|
Postat: sön nov 29, 2020 17:23 |
|
|
|
Jag tittade precis klart på The Call på Netflix och den var riktigt bra! Kan varmt rekommenderas.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
hatchet
|
Postat: tis dec 01, 2020 00:52 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2541
|
Alexander skrev: Det var väl inte enbart det "snaskiga" som lockade eller hur snubbe?
Nejdå, men lite snask skadar aldrig.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: tis dec 01, 2020 12:32 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
|
jolli: Jag hade ju turen att få se Peninsula på Bio. Har du hunnit se den än???
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
jolli
|
Postat: tis dec 01, 2020 16:25 |
|
|
|
Nej har faktiskt inte hunnit få tag på den ännu. Men ser fram emot den.
|
|
|
Alexander
|
Postat: mån feb 08, 2021 20:56 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6870Ort: Stockholm Norra
|
Sitter och funderar på att plocka något östasiatiskt härnäst (Japan och/eller Sydkorea) Utöver den genialiska Janghwa, Hongryeon (dvs A Tale of Two Sisters) ser jag att det inte är någon som har nämnt denna: Gidam (Epitaph)Det var många år sedan jag såg den men minns fortfarande att den innehåller en spökscen som (till skillnad från ATOFTS) inte bara är småkuslig, utan riktigt obehaglig(!) Det kanske är en rulle jag borde ta en repris på rent utsagt (är jag man eller mus?  )
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
|