Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  1-Ichi (2003)

InläggPostat: fre nov 21, 2003 18:49 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons nov 05, 2003 21:14Inlägg: 11
"How Ichi becomes the Killer. The movie is a pre-quel to Takashi Miike´s Koroshiya 1 (Ichi - The Killer)"

http://www.imdb.com/title/tt0382508/

Någon som vet när den kommer?

InläggPostat: fre nov 21, 2003 19:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Jag tror det ska finnas en tråd om den här redan.
Det finns väl inga planer på att släppa den med engelsk sub heller. Fast vi får väl se vad som händer i framtiden.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 21, 2003 19:19 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons nov 05, 2003 21:14Inlägg: 11
Fredrik: Oj, glömde söka först.

En Fansub kanske ? :D

InläggPostat: lör nov 22, 2003 04:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag tycker att den är ganska dålig! Men det är bara min smak! ;)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 22, 2003 18:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
gokudo skrev:

Så du har sett den. Har du den på Japan-dvd? För en film blir ju lite sämre om man inte förstår nåt av den.

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 22, 2003 19:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Fredrik skrev:
gokudo skrev:

Så du har sett den. Har du den på Japan-dvd? För en film blir ju lite sämre om man inte förstår nåt av den.

Har ett boot med engelska fansubs.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 22, 2003 19:40 Svara med citat
Hur är filmen då?
Stämmer det som man har läst om att den inte håller sig till "the Ichi universe"?

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 23, 2003 11:41 Svara med citat
Fredrik skrev:
Hur är filmen då?
Stämmer det som man har läst om att den inte håller sig till "the Ichi universe"?

Jag måste säga att jag vara jäkla besviken på detta prequel. Filmen handlar mest om fighters som bara fightas och slås för ingenting. Filmen är en enda röra av fights utan någon alls bakgrund till Ichis karaktär. Nej, det enda han gör i filmen är att han promenerar, fightas och gråter.

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 25, 2004 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Captain Spaulding skrev:
"How Ichi becomes the Killer. The movie is a pre-quel to Takashi Miike´s Koroshiya 1 (Ichi - The Killer)"

http://www.imdb.com/title/tt0382508/

Någon som vet när den kommer?

Har även jag sett den nu.

Tja hade väntat mig mycket mer än det här.
Lite mesiga Street fights och dom verkar gilla effekten med armar som är dragna ur led.
Dom lyktas inte riktigt med att äckla än med övervåld och våldtäkt, men dom försöker ju i alla fall =)

Men den är ju inte helt värdelös. Rätt så skojig. Men dom hade nog en budget som skulle räka till en lunch på jobbet eller så ;)

Gillar i alla fall skapt när Ichi får frispel å spöar upp folk ;) För att inte nämna vilken mes han är, tål inte att få spö själv, bölar som en liten bebis när dom drar han lite i armen =)

InläggPostat: mån mar 01, 2004 14:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Citera:
Gillar i alla fall skapt när Ichi får frispel å spöar upp folk För att inte nämna vilken mes han är, tål inte att få spö själv, bölar som en liten bebis när dom drar han lite i armen =)

fast sen är han ju lite speciell han också, ichi, som en skör och vacker liten blomma...
men det låter på er som ngt man klarar sig utan. så då får jag väl göra det.

har herr Miike sagt ngt om denna film? han borde ju ha sett den iaf.. eller?

InläggPostat: mån mar 01, 2004 15:47 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Citera:
har herr Miike sagt ngt om denna film? han borde ju ha sett den iaf.. eller?

Miike har nog inte tid att SE film, han GÖR ju dom all den tid han är vaken ;).

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 01, 2004 20:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Finns till och med en liten interjuv med honom om filmen och vad han tycker om den tror jag =) har inte orkat se den. Kan ju ta å göra det när jag orkar någon dag, om du vill de å se vad han säger den =)

Tja skör som en blomma ja, tja de kan man väl säga =)

Inget du kommer gråta blod över om du missar, men den är rätt festlig, glad att jag sett den i alla fall.

Utbytesstudenten som börjar i skolan (doc. inte Ichis skola) är så sjukt skön, ”han är 100% sadist” tycker han är väldigt lik Kakihara på något sätt. Men något som är väldigt bra är att Ichi spelas av samma person.

InläggPostat: tis mar 02, 2004 16:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Ultraviolence: se intervjun och skriv ngn rad här nu då! :D
vill höra vad skaparen tycker om den inoficiella (för det är den väl?)fortsättning/början på hans film.

InläggPostat: tor mar 04, 2004 21:53 Svara med citat
Intrisantare interjuv har man ju sätt kan jag ju lova =)
Miike verkar inte vart för insatt i hur filmen blev till, han verkar inte ens ha läst serietidningen vilket den här regissören bakom ”1” har gjort. Så han har lite svårt att gemför karaktärerna från tidningen in i filmen.

Men dom hade tydligen inte så stora förhoppningar om filmen. Trodde inte att den skulle sälja så bra med så mycket, våld och snusk. Men det gick ju ändå som sagt ;) Han var nog lite missnöjd med att det var 30åringar som spelade skolbarn. Vilket jag med tyckte var lite jobbigt, trodde första att det var gymnasietudenter, men det ska tydligen va runt 14-15 åringar.

Miike säger inte så jätte mycket (är ju trots allt inte hanns film) och interjuven är inte så länge heller.

InläggPostat: fre mar 05, 2004 22:57 Svara med citat
hmm, så han säger inte vad han tycker om filmen då alltså? om det är en värdig prequell eller ngt?
jag lägger den här filmen i kategorin "film jag vill se men inte betala för att se" :wink:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
15 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori