Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Men Behind the Sun 2-3

InläggPostat: ons dec 03, 2003 11:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Jag hade de här på min lista förut men de är sedan länge försvunna, och det av ett antal anledningar.
1; filmerna verkar sakna den dokumentära och historiska anknytningen och istället bara fokusera på mer makabert våld (vilket iofs inte behöver vara en dålig sak, men verkar som det i detta fall)
2; filmerna verkar vara gjorda utan "själ" så att säga.
3; filmerna finns mig veterligen bara att köpa med engelsk dubbning
4; de verkar bara fungera som sämre re-makes på ettan.

men då har jag ju inte sett dem, men jag misstänker att någon/några här har tagit sig tid och gjort det.
kommentarer om dem, allt från historiskt korrekta påpekanden till gnällande över dåliga effekter vill jag höra. feed me! :wink:

InläggPostat: ons dec 03, 2003 14:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
2:an tycker jag är helt okej, men inte lika bra som den 1:a. 3:an däremot är ju bara tråkig och seg.

Mer gnäll på del 3
http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?t=182

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 03, 2003 17:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Jag tyckte att 2:an var rätt trist faktiskt, kanske för att jag gillade den första så mycket och därför att denna inte alls kom upp i samma klass.

Jag skulle ge den 5.5/10 i betyg.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 09, 2003 00:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Tvåan gillar jag rätt mkt. Visst, den är inte lika bra som ettan men helt värd en plats i hyllan. Trean tyckte jag var bara seg när jag såg den för massa år sedan.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 11, 2003 17:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
är det enhet 731 som gäller fortfarande iaf? så att det utspelar sig innan första filmen (eller under men på annan ort?) och mer vikt på gross-out factor än på en historisk uppgörelse?

InläggPostat: tor dec 11, 2003 19:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Var ganska länge sedan jag såg den 2:a filmen, men var inte den ganska lik den 1:a. 3:an handlade om krigets slutskede och reträtten ifrån Manchuriet? till Japan (en lång seg tågresa). De få sevärda scenerna, har jag för mig var tillbaka blickar ifrån föregångarna.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 17, 2005 15:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Blås, blås liv i gammal tråd.
Kan jag få några nya kommentarer på främst tvåan?

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 19, 2005 01:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Jag har bara sett de 2 första, vill se 3 och 4 också.. Den första är starkast..

/Ullis

InläggPostat: tis maj 31, 2005 03:52 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön apr 10, 2005 09:38Inlägg: 3Ort: Nånstans
Lite trist igäntligen att det görs uppföljare på en film som ändå har ett viktigt budskap och istället spinna vidare på dom vidriga scenerna i filmen. Sen ifall man ser det endast som underhållning så blir det ju en helt annan femma.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 08, 2005 00:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
är jag den enda som tycker att första filmen inte är något speciellt?
jag förväntade mig massa råa scener och hade hört att den skulle vara nästan plågsam att titta på men det var ju inget farligt även om det är en del av verkligheten...

men det där vakumrummet eller vad det är e en minnesvärd scen :)
ångrar inte att jag köpt den för den är lite småtrevlig men lite överskattad men om uppföljarna är sämre än ettan så tänker jag inte skaffa dom X-(

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 08, 2005 08:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Tvåan är inte dålig, men inte på långa vägar så bra som ettan heller. Samma experiment (dock inte vakumrummet) i ny tappning, samma händelser fast med en del nya intriger, t.ex. en kärlekshistoria.
När jag var mindre så såg jag en film, Martial Monks of Shaolin Temple, som var så töntig och dålig. Har aldrig skrattat så mycket åt en misslyckad film som den, det är alltså en helt sanslös martial arts-film, helt, helt sanslös. Och helt otippat så har jag upptäckt att det är samma snubbe som har regisserat Men Behind the Sun 2 och 3. :lol:
Trean har jag inte sett, men har läst att den handlar om tågresan de påbörjar i sluteta av ettan och den sägs vara enbart seg och dryg.

Finns det inte en 4;a nånstans också?

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 23, 2005 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön feb 06, 2005 22:17Inlägg: 118
Njaa finns ingen 4:a egentligen fast vissa kallar ju Black Sun: The Nanking Massacre 4:an så :/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
12 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori