Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Red to kill

InläggPostat: ons jan 14, 2004 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag har aldrig brytt mig om den här filmen mer än att titeln fastnat i mitt huvud och att jag vet hur omslaget ser ut efter timmar av filmspanande på alla de olika onlinebutikerna, men efter att ha läst en recension i det sista kapitlet av Flesh and Blood (som är ett av de bästa kapitlen) så har jag blivit riktigt nyfiken..

recensenten höjjer filmen till skyarna genom att påpeka hur otroligt sleazig, rubbad och magstark den är, den senare halvan verkar dessutom ha en hel del sprutande rödfärg och sånt går ju alltid hem (hos mig iaf).
sen nänmer han ngt om att den utgåva han recenserar är den som visas på FantAsia (-97?) och att den troligen är klippt men att rykten cirkulerar om en oklippt, 20 min längre (!) utgåva, så då undrar jag om DVD:n man ser här och där är den helt oklippta?
och förstås undrar jag om filmen faktiskt är sådär makalöst tuff eller om det bara är han som svammlar en massa, kommentarer?

för er som inte vet ngt handlar filmen om ett hem för utvecklingsstörda där en av de anställda drabbas av okontrollerbar våldtäksmania varje gång han ser färgen rött vilket givetvis kommer att drabba en stackars flicka.. så går det vidare därifrån.

InläggPostat: ons jan 14, 2004 16:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Nu är det ett tag sen jag såg den men jag tyckte inte den var så sleazy. Däremot är den bra och fångade mitt intresse hela filmen genom.

Jag vill inte minnas att den hade så mycket splatter i sig, det finns lite i slutet som är bra men ska man köpa den enbart för splatter så ska man glömma den. Jag hade förväntat mig att den skulle vara mera grym och grafisk ala scrapbook men som sagt, den är faktiskt bra. Jag gillade den. Finns den billigt kan man starkt fundera på att köpa den.

Jag har Universe laser´s utgåva som är på 96 minuter och finns för 30 spänn på dddhouse.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2004 16:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
Jag har ägt filmfanskapet i 3 månader utan att få tummen ur och slå på den.... nu är jag motiverad! Tack.

InläggPostat: ons jan 14, 2004 19:12 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
När jag såg den (vilket var ett tag sedan) så tyckte jag den var bland de mest chockerande Cat III-rullarna jag sett. Gärningsmannen i denna film är extremt over-the-top om jag inte minns fel.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2004 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Även jag köpte den från DDD House efter att ha läst om den i Flesh & Blood, men jag har inte hunnit se den än.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2004 21:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
ola skrev:
Gärningsmannen i denna film är extremt over-the-top om jag inte minns fel.

Håller med, han är den som gör filmen tack vare sin fina rollprestation. Helt klart en av de Cat III filmer som måste ses.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 15, 2004 16:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag får nog ta och vänta på hNb:s omdömme innan jag börjar försöka bestämma mig.. måste ju hålla sig till en tight budget. :?

InläggPostat: fre jan 16, 2004 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån dec 08, 2003 19:20Inlägg: 24
Jodå, ganska pervers och rå med både blod och tuttar :lol:
Visst är scenerna med tex våldtäkterna råa...men se isåfall på Irreversible, sjukt verkligt!

InläggPostat: lör jan 17, 2004 01:52 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Jo, Irreversible är obehaglig på ett helt annat plan eftersom den är realistisk, gärningsmannen i Red To Kill är mer en "serietidningskaraktär".

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
9 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori