Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Hideshi Hino's Theater of Horror

InläggPostat: mån mar 27, 2006 20:30 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Någon som har kollat närmare på detta? Har läst en hel del av hans "serier" och ser nu att många av hans berättelser har eller kommer att filmas. Låter onekligen intressant. Någon som sitter på mer info än mig och vill dela med sig?

http://www.ponycanyon.co.jp/intl/mp/50.html

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 28, 2006 08:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 10, 2004 09:00Inlägg: 137Ort: Stockholm
Låter intressant!
:D

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 28, 2006 10:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Nja, det låter väl så där. Hans serier är ju inte alls bra. Skulle kanske max fungera som sömnpiller. Skulle hellre sett fler Junji Ito serier filmatiserats.

InläggPostat: tis mar 28, 2006 11:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Bhoot skrev:
Skulle hellre sett fler Junji Ito serier filmatiserats.

GYO skulle ju vara saftigt kul att se filmatiserad. :P

InläggPostat: tis mar 28, 2006 12:42 Svara med citat
Bhoot skrev:
Nja, det låter väl så där. Hans serier är ju inte alls bra. Skulle kanske max fungera som sömnpiller. Skulle hellre sett fler Junji Ito serier filmatiserats.

Hino's serier är väldigt speciella. Han har en egen stil när han tecknar dom men det är ju det som är charmen. Dom fungerar mer som en grafisk novell än en serie. Sedan bör man läsa dom på Japanska då den Amerikanska översättningen inte är så bra. Ser fram emot att se filmatiseringarna, kan bli hur bra som helst eller hur dåligt som helst. Oavsett vilket är det kul att se ny film med ett öppet sinne.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 28, 2006 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
c0ma skrev:
Bhoot skrev:

Word. Oj oj, i rätt händer så skulle den kunna bli hur bra som helst. :) Älskar den serien.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 28, 2006 22:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
PlagueBoy skrev:
c0ma skrev:
Bhoot skrev:

Word. Oj oj, i rätt händer så skulle den kunna bli hur bra som helst. :) Älskar den serien.

GYO som film kanske skulle fungera fint. Skulle också vilja se att Uzumaki filmatiserades på ett tillsfredställande sätt.

Du SLL kanske kan ge mig tips på någon Hino manga som är bra på riktigt, så ger jag honom en chans till.

InläggPostat: ons mar 29, 2006 13:20 Svara med citat
Bhoot skrev:
Du SLL kanske kan ge mig tips på någon Hino manga som är bra på riktigt, så ger jag honom en chans till.

Jag tycker det mesta av Hino är bra på riktigt så du kanske frågar fel person. Men mina topp tre just nu är The Bug Boy, Living Corpse och Gallery of Horrors. Kan du inte läsa Japanska så finns hans verk även utgivna i USA genom DH Publishing (cocoro books).

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 30, 2006 18:19 Svara med citat
SLL skrev:
Bhoot skrev:

Jag tycker det mesta av Hino är bra på riktigt så du kanske frågar fel person. Men mina topp tre just nu är The Bug Boy, Living Corpse och Gallery of Horrors. Kan du inte läsa Japanska så finns hans verk även utgivna i USA genom DH Publishing (cocoro books).

Ok, dessa titlar tilltalade mig inte alls, fortsätter att läsa Junji Itos manga serier. Ito är fortfarande den enda serietecknare som fått mig att bli äcklad!

InläggPostat: tor mar 30, 2006 22:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Bhoot skrev:
SLL skrev:
Bhoot skrev:

Ok, dessa titlar tilltalade mig inte alls, fortsätter att läsa Junji Itos manga serier. Ito är fortfarande den enda serietecknare som fått mig att bli äcklad!

Var kan man köpa någon av hans serier? Har bara hittat Uzumaki och GYO, som verkar vara riktigt bra. Verkar inte vara speciellt långa serier? Känns som att det lätt blir väldigt dyrt om man ska samla på t.e.x Berserk mangan.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 30, 2006 22:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Du hittar både Uzumaki och GYO på http://www.adlibris.se.

InläggPostat: fre mar 31, 2006 12:28 Svara med citat
Jag tycker vi kan försöka hålla ämnet i denna tråd till Hideshi Hino och filmatiseringarna av hans serier.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 31, 2006 15:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
SLL skrev:
Jag tycker vi kan försöka hålla ämnet i denna tråd till Hideshi Hino och filmatiseringarna av hans serier.

Jo, håller med om det. Förlåt för det tidigare inlägget, borde ha tagit det i manga-tråden istället.

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 01, 2009 14:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
14 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori