Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Sôseiji / Gemini

InläggPostat: sön jan 25, 2004 00:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
hur är Shinya "Tetsuo" Tsukamotos Gemini egentligen? både filmiskt med handling, skådespeleri och endast visuellt?
jag hade den på listan över filmer som skulle köpas för ungefär ett år sedan men det blev liksom aldrig av..
så då undrar jag förstås om det är ngt bra eller ngt man klarar sig utan att ha i samlingen?
och är den läskig föresten, minns att jag läste ngt sådant i ett omdömme för väldigt länge sedan men det är ju kanske lite intetsägande?
kommentarer kring den här nu. :)

InläggPostat: sön jan 25, 2004 02:20 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor nov 13, 2003 20:07Inlägg: 74
Känns nog mer som än "konstfilm" än Tsukamotos tidigare verk.

Helt klart min favorit av de Tsukamotofilmer jag sett. Visuellt väldigt stark (dock inte på samma sätt som t.ex. Testsuofilmerna), men även med en en intressant handling och bra skådespelarprestationer. Gillar fotot (som i mitt tycke är fantastiskt bra), kläder/miljöer/smink, musiken och hela stilen i filmen. Bara det att han tagit bort ögonbryna på skådespelarna och sminkat dem nästan vita är bara en av många sköna stilgrejer. Hur han använder färger och ljussättningen i många scener är en annan.

Om den är läskig vet jag inte riktigt. Dock har den genomgående en ganska speciell och lite obehaglig/obekväm känsla över sig, som om man är i rätt stämning nog kan upplevas som lite läskig ibland.

InläggPostat: mån jan 26, 2004 02:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Väldig bra film, fast jag rankar den som hans andra sämsta film (mannen har aldrigt gjort en dålig film) 8/10 Tsukamoto tolkar Shakespear.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 26, 2004 13:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
aha, då blir det kanske att lägga upp den här på ska-köpas listan alltså. :)
vilken utgåva på DVD är det som gäller då, ngn hyfsad billig hong kong finns väl också om jag fattat det rätt?

InläggPostat: mån jan 26, 2004 13:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Den bästa utgåvan kommer från Japan och Korea (de är nästan likadana; den japanska har snyggare omslag) Själv äger jag den koreanska. Båda diskar innehåller dessutom 'Making of 'gjord av !Takashi Miike!.
Kolla upp här: http://www.dvdasian.com/cgi-bin/dvdasia ... d=e4IVGEnE

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 27, 2004 14:36 Svara med citat
bugar och bockar, tack tack. :)

InläggPostat: mån maj 03, 2004 23:20 Svara med citat
Filmen kommer att släppas på DVD i USA under sommaren.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
7 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori