Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Men Behind The Sun

InläggPostat: sön jan 11, 2009 08:34 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
phantasmagoria: Då rekommenderar jag Special 2 Disc Edition från Japan Shock.

/Daydreamer

InläggPostat: tis jan 13, 2009 08:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
Har kikat på en del klipp ur Men Behind The Sun .. katt scenen bla. Och jag har svårt att förstå hur man kan tycka att det är underhållande filmer? Titta på tortyr och se det som underhållning? Om man vill se hur kalla människor är så kan man kika på filmen Terroristkillers and wackos in middle east om man vi se avrättningar, stympningar, djurplågeri etc.

Förklara gärna vad jag missar för viktig del eftersom de flesta verkar tycka att det är underhållning.

/Richard Ku.klinski
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2009 13:12 Svara med citat
Arthax: Kan ju inte uttala mig för ngn annan än mig själv men jag ser inte Men Behind The Sun som underhållning. Det är en välgjord och nästan dokumentär skildring av en nattsvart kapitel i Japans historia och som folk behöver påminnas om precis på samma sätt som Schindlers List påminner oss om förintelsen av judarna.

Tyvärr verkar det som om rätt många ej vet om grymheterna som ägde rum i Kina.

Och än idag är detta ett mycket mycket känsligt ämne.
För en tid sedan anklagades det japanska skolväsendet för revisionism då det uppdagades att man väljer bort att berätta en del detaljer om vad som hände under Andra Världskriget i sina skolböcker etc.

/Daydreamer

InläggPostat: tis jan 13, 2009 14:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Att se denna filmen som underhållning är nog att ha dragit sina gränser långt bortom förnuft och moral tycker jag. Att se den som en dokumentär skildring däremot tror jag att de flesta gör här inne. Fast där är säkert någon som radar upp familjen och chipsen och bränner på den istället för körslaget en lördag kväll, det förvånar mig inte det minsta. Men att förvänta sig ett erkännande samt en förklaring till varför blir nog svårt att få.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 29, 2009 17:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Såg lite på denna film, och den är värkligen skit dårlig! :jason: :jason: :jason:

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 29, 2009 17:56 Svara med citat
Bollyn: Jaså, vad tycker du är dåligt med den? *bara nyfiken*

/Daydreamer

InläggPostat: sön mar 29, 2009 18:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Tråkig handling och väldigt seg.
Och sjukt att använda en död pojkes kropp, och att plåga en hjälplös katt!

Men typist Asiater, om man tänker på hur dom tar fram hund och kattpäls i Kina.

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 29, 2009 18:05 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Har haft boxen ståendes i hyllan ett bra tag, men har inte alls kikat på filmerna. Sådan här typ av film intresserar mig inte längre. För ca 3-4 år sedan var det en helt annan femma, då slukade jag all gore och extremfilm med hull och hår. Kanske borde ta mig en titt bara för att ha sett dom...

InläggPostat: sön mar 29, 2009 18:29 Svara med citat
Filmen är en halvdokumentär skildring av händelserna och den är enligt mig på inte avsedd som underhållning utan som en påminnelse om ett i västvärlden, till stor del i alla fall, förbisett och bortglömt kapitel i Kina´s historia.

det är inte så många år sedan som det var oroligt i Kina pga mkt japanfientliga stämningar som har sitt ursprung i bla de händelser som skildras i Men Behind The Sun och Black Sun: The Nanking Massacre (aka. Men Behind the Sun 4).

/Daydreamer

InläggPostat: lör apr 04, 2009 12:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Har ej sett filmen (bara en av uppföljarna) men visst hade det varit intressant om regissören kunde lagt sitt hat mot djur åt sidan (kattscenen) och slopat den scenen helt. Då kanske fler hade sett filmen (jag hade gjort det) och budskapet regissören var ute efter att spridda kanske hade kommit fram till fler. Nu när man läser om filmen här eller på andra forum fokuseras nästan allt på djurplågeriet som han ägnade sig åt och knappt nåt på filmens (regissörens) budskap. Bara en tanke.

InläggPostat: mån apr 06, 2009 07:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Angående Black Sun: The Nanking Massacre så är en ny film om samma händelse på väg från regissören till utmärkta Kekexili: Mountain Patrol. Chuan Lu har jobbat med den senaste fyra åren och trailern ser riktigt bra ut. Arbetsnamnet var Nanking! Nanking! men den preliminära titeln verkar bli City Of Life And Death:

http://wildgrounds.com/index.php/2009/0 ... a-trailer/

InläggPostat: ons jun 17, 2009 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Arthax skrev:
Har kikat på en del klipp ur Men Behind The Sun .. katt scenen bla.

Dom hade mycket väl kunnat fejka det där med katten o fått det o se autentiskt ut.
Det är bara o ta Fulcis Lizard in a Woman's Skin som exempel. Folk trodde att vissa scener med dissekerade hundar var autentiskt o mannen själv stod se'n åtalad för djurplågeri, tills FX-snillet Carlo Rambaldi kom in i rättsalen med en av dom där hunddockorna..så, folket bakom Men Behind the Sun hade inte behövt offra en riktig katt på detta bestialiska sätt. Totalt meningslöst.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 17, 2009 19:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Ja, man blir förbannat irriterad.

Just detta faktum som gjort att jag har undvikit denna film...

InläggPostat: ons jun 17, 2009 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Man kan måhända få det där bortredigerat..skulle vara ett alternativ.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 17, 2009 20:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Det skulle vara om ett bolag som t ex Grindhouse valde att släppa en variant som liknar det de gjorde med Cannibal Holocaust (som trots djurplågeri ändå är en kvalitativ film som bör ses). Vi får se vad som händer på den fronten.

InläggPostat: tis jul 07, 2009 16:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Jag klarar inte av djurplågeri i filmer, men att det finns med betyder ju inte att filmen är dålig. MBTS är en av mina absoluta favoritfilmer just för att jag ser meningen med den, allt som finns bakom det visuella. Samma sak med Cannibal Holocaust som också blir sågad för att vara tråkig och djurplågande. Jag har aldrig sett kattscenen även om jag sett filmen 4 ggr. Och jag tycker också det är jävla onödigt, men det får inte förstöra filmen i helhet för mig

InläggPostat: ons aug 05, 2009 21:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Såg precis delar ur en nygjord intervju (dokumentär) med regissören där han säger att katten i den berömda scenen inte dog! De hade smetat in honom med honung (har jag för mig) så han blev endast trött och uppskrämnd, men ej skadad. Vet ej om de stämmer (sett lite av scenen) men så sa han iallafall. Nån som vet om hans lost souls finns på dvd? Såg intressant ut måste jag säga.

InläggPostat: tor aug 06, 2009 00:00 Svara med citat
Ja, vi får hoppas att regissören är ärlig.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 06, 2009 00:02 Svara med citat
jag e nog en aning skeptisk till regissörens påstående, nu är det dock länge sedan jag såg filmen sist...

/Daydreamer

InläggPostat: ons aug 19, 2009 12:57 Svara med citat
Ska ta o studera den där scenen med katten & råttorna inom kort, fast det kan vara nog så svårt o avgöra om det är fejk eller autentiskt.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 28, 2009 10:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons aug 26, 2009 07:41Inlägg: 49
En bra film som tar upp en bit glömd eller rättare sagt väl dold historia .
Har på andra forum fräst ifrån o tröttnat på disk om äkta/fake ...riktiga lik eller inte..(tyvärr alltför ofta man ser att disk om den här filmen till slut nästan enbart handlar om det)och sagt att man kanske ska se vad filmen handlar om för grymheter som människor har begått under krig istället och ta disk om den saken...alltså om själva filmen.
Ska ta o se om den nån dag tror jag.. ^:)^

InläggPostat: fre aug 28, 2009 11:43 Svara med citat
Ja, den tar upp det för japsarna (särskilt idag) pinsamma o graverande läger 731 på ett jävligt bra o trovärdigt sätt.

För o vara en bland 1000-tals som nämnt nå't om den där kattscenen..( :oops: )
Det såg alltför autentiskt ut för att jag ska avfärda det som fejk..

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 28, 2009 14:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons aug 26, 2009 07:41Inlägg: 49
Just det som jag tycker är synd att själva storyn bakom filmen försvinner för att det ska gå över till debatt om hur den är inspelad istället..vad folk tror o tycker fast många inte ens har sett själva filmen eller inte har någon som helst aning om den historiska bakgrunden till den.

Tun Fei Mou har jag läst en reportage med där han själv säger att det med katten stämmer o att det var på riktigt..Nu kan jag inte lägga upp länken till reportaget tyvärr ..MEN det finns andra som säger att han förnekat det..så jag vet inte..
Men jag tvivlar inte på att det är på riktigt alls..sen en sak som kanske låter brutalt..alla länder har inte samma syn på djurs värde som vi har..o astatiska länder har det absolut inte..det kan man ha i åtanke när man tycker att han har gjort något som är så omoraliskt fel som att plåga en katt..ja visst är det så..men det är här o våra grundvärderingar..
Han skapade nog inte den här filmen för att det skulle bli disk om katten utan disk om verkligheten o dess historia...

InläggPostat: fre aug 28, 2009 16:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Lite ot, förlåt mig för det, men jag håller så med så mycket gällande att så många tappar bort storyn pga det rent visuella. Det gäller för så många skräckfilmer och undergenrer också. Ta de som säger att Hostel inte alls är otäck och skrämmande utan bara äcklig till exempel. När den storyn är bland de mer skrämmande jag har sett!
Eller alla som vägrar se genialiteten bakom Saló. Sånt kan göra mig riktigt upprörd

InläggPostat: tis apr 12, 2011 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Någon som kan yttra sig om kvalitén på denna box?

Bild

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
76 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori