Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  The Host (Gwoemul) Monsterfilm slår kassarekord i Korea.

InläggPostat: tor aug 10, 2006 01:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Regissören Joon-ho Bong som gjorde finfina Memories of Murder för några år sen är tillbaks med en stor påkostad film om ett muterat monster som stiger upp ur en flod i Seoul och börjar slakta folk på löpande band. Filmen hade premiär i Korea härom veckan och har slagit alla kassarekord. Dessutom har den fått ett fint motagande och det planeras redan för en amerikansk remake..

Låter som nåt som vi antagligen kommer att få se på bio även här.

http://www.imdb.com/title/tt0468492/

http://www.thehost.co.kr/

InläggPostat: tor aug 10, 2006 03:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Haha, det är skrattretande att hör att det redan är en remake på G. Filmen verkar väldigt läcker och jag ser framemot den. Dock synd att hollywood ska göra om den så pass snabbt :(

InläggPostat: tor aug 10, 2006 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Koreanska filmer brukar oftast bli väldigt stilrena och väldigt snyggt fotade.
Har inte hört ngt om denna film men kan ju förvänta mig en bra film isf. :)

InläggPostat: tor aug 10, 2006 12:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Låter grymt. Jag är på :!:

Skönt att se en blond Kang-ho Song i huvudrollen. Men va ere för monster, en gigantisk padda eller?

Lär ju bli årets jättemonsterfilm i alla fall.

InläggPostat: tor aug 10, 2006 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Ser ut som ett självklart dvd-köp fast de kunde gott bjudit på mer monster i trailern!

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 10, 2006 14:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Variety gillade vad de såg på Cannesfestivalen:

Citera:
On almost every level, there's never quite been a monster movie like "The Host." Egregiously subverting its own genre while still delivering shocks at a pure genre level, and marbled with straight-faced character humor that constantly throws the viewer off balance, much-hyped big-budgeter about a huge mutant tadpole that emerges from Seoul's Han River is a bold gamble that looks headed to instant cult status. Broader biz, especially beyond East Asia, will depend heavily on reaction to its world preem in Directors Fortnight, and some re-editing would better equip it for specialty distribution in the West.

http://www.variety.com/index.asp?layout ... =1&s=h&p=0

InläggPostat: tor aug 10, 2006 14:55 Svara med citat
rageman skrev:
Låter grymt. Jag är på :!:

Skönt att se en blond Kang-ho Song i huvudrollen. Men va ere för monster, en gigantisk padda eller?

Lär ju bli årets jättemonsterfilm i alla fall.

Haha, det såg fan ut som en muterad jättepadda.

InläggPostat: tor aug 10, 2006 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
Engelskt uppslagsord
tadpole

Svensk översättning
grodyngel

:shock: :D

InläggPostat: tor aug 10, 2006 15:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Äntligen en film om ett enormt, muterat grodyngel - som hotar ödelägga en hel stad.
Kalas!

InläggPostat: tor aug 10, 2006 15:50 Svara med citat
Hur underbart är det inte att en respekterad regissör gör en storbudget-film om ett muterat jättegrodyngel?

InläggPostat: tor aug 10, 2006 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Grisen skrev:
Hur underbart är det inte att en respekterad regissör gör en storbudget-film om ett muterat jättegrodyngel?

Japp, du har the point, men Spielberg gjorde ju sådana filmer också. 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 28, 2006 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor jan 27, 2005 16:31Inlägg: 8
Gah, det här ser ut att bli kalajs! :)

InläggPostat: mån sep 04, 2006 23:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
The Host opened this week in Japan and the net is alive with flaming accusasions that Bong Joon-ho copied the idea for his monster, Gwoemul from the monster Waste No. 13 from WXIII Patlabor.

Waste No. 13
1. A secret biochemical weapon made by the US military escaped to become the monster
2. Anti-US message is included
3. Some battles take place in sewers
4. [Spoilerific death-reveal removed by the powers that be]

Gwoemul
1. A biochemical waste of the US military caused the birth of the moster
2. Anti-US message is included
3. Some battles take place in sewers
4. [It's the same death, but we're not telling you what it is.]

Kul med com skit!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 05, 2006 11:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Det här ser jag också fram emot. Kommer att inhandla dvdn när den kommer ut..

InläggPostat: tis sep 05, 2006 12:40 Svara med citat
gokudo skrev:
The Host opened this week in Japan and the net is alive with flaming accusasions that Bong Joon-ho copied the idea for his monster, Gwoemul from the monster Waste No. 13 from WXIII Patlabor.

Japaner och koreaner verkar ha så svårt att komma överens.
Det kan verka lite konstigt, med tanke på hur lika de är i övrigt, åtminstone från där jag sitter.
Men det är väl som att säga att svenskar och norrmän är likadana kanske... :mrgreen:

InläggPostat: ons sep 06, 2006 18:03 Svara med citat
Filmen har redan spelat in över $60 miljoner trots att den bara är släppt på vissa marknader i asien. Den kan bli den mest framgångsrika asiatiska filmen någonsin om det fortsätter så här och lätt den mest framgångsrika skräckfilmen. Vore ju lite lustigt med tanke på att den handlar om ett muterat jättegrodyngel.

InläggPostat: tor sep 14, 2006 02:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Ännu en recension på vad som helt klart är en av årets filmer :D :
http://fangoria.com/news_article.php?id=2740

InläggPostat: tor sep 14, 2006 04:14 Svara med citat
Ingen som har hört nåt om svensk premiär än? Såg att den går upp lite varstans i Europa i november så..

InläggPostat: tis sep 26, 2006 08:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Kort intervju med Bong Joon-Ho:
http://bloody-disgusting.com/features.php?id=302

InläggPostat: ons sep 27, 2006 17:07 Svara med citat
Har givetvis sett den på bio i Thailand. Väldigt imponerande och intelligent monsterfilm som kanske inte är riktigt lika genial som Memories of murder (behöver nog se om The Host för att bedöma det), men absolut en av dom finaste filmerna jag sett på ett bra tag.

Liksom Memories of murder, en intressant blandning av drama med allvarlig humor och väldigt mycket spänning. Tack och lov så tramsas det inte, och det görs inga försök att hemlighålla monstret. Man får se det på en gång, i klart dagsljus och det tackar jag för - för lustigt nog så minskas inte spänning alls. Den blir t o m mer intensiv.

Fantastiska skådespelare (mycket superlativ i den här kommentaren) och med en oerhörd dramatik. Det är känslor och det är action, det är människor och det är monster. Och allt känns så förjävla äkta, på alla plan.

Kan knappt vänta tills jag får se den igen.

InläggPostat: ons sep 27, 2006 18:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Oj! Fred är tillbaka. Är allt förlåtet nu? tar du oss till ditt hjärta igen? :D

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 27, 2006 18:35 Svara med citat
Bazzoni skrev:

Det har varit enormt skönt med semester från det här forumet ska du veta :) Mer säger jag inte.

InläggPostat: ons sep 27, 2006 18:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
fredzilla skrev:
Bazzoni skrev:

Det har varit enormt skönt med semester från det här forumet ska du veta :) Mer säger jag inte.

Ja, alla behöver vi ju en semester emellanåt. :wink:

ps. ber om ursäkt att jag går OT här. ska genast lägsna av mig.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 27, 2006 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Men vad fan!? Efter Freds recension blev man ju ännu mer sugen! Någon som sett datum för dvd-release? jag hörde att den blivit inköpt till Sverige och att den eventuellt ska på bio här (men håll inte andan).

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 27, 2006 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Trevligt o ha dig tillbaka Fred.

Nu ska de dock inte hinna gå långt med OT i trådarna när den nya
vicesheriffen vakar ;)

Måste helt klart kolla upp den här filmen.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
66 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori