Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  The Host (Gwoemul) Monsterfilm slår kassarekord i Korea.

InläggPostat: ons sep 27, 2006 20:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
fredzilla:
Ett ord:avundsjuk :evil: :wink: .

Slänger upp ett par bilder för att stilla den värsta törsten:
BildBild
BildBild
Bild
Song Kang-ho: my kind of hero :wink:.

InläggPostat: tor okt 05, 2006 23:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8250Ort: Borås, Sweden
En film jag verkligen längtar efter att få se. Helskön trailer!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 06, 2006 17:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Saxat från kfccinema.com:
"Korean films seem to have taken a step closer to reclaiming the domestic box office from the evil clutches of Hollywood, with local productions accounting for 82.7% of September's domestic box office sales, breaking the previous record of 81.8% percent set in February 2004. During this period, Japanese films took 7.3% of the domestic market, while U.S. films had a pathetic 5.4% percent share. Yay! Of course, this was mostly down to the ongoing success of "The Host", as well as the presence of a few other big hitters such as "Maundy Thursday". Incidently, Yesasia are listing the Hong Kong DVD of "The Host" as coming out on the 1st of December here, though this has not yet been confirmed." :D

InläggPostat: lör okt 07, 2006 10:41 Svara med citat
Ännu en recension:
http://www.kaijushakedown.com/2006/10/t ... .html#more
"The set-pieces are startling. I haven't jumped during a movie since god-knows-when and I jumped twice in this one. And the initial monster attack is so different from what you were expecting that you actually experience actual emotions during a special effects set piece."

InläggPostat: sön okt 08, 2006 19:15 Svara med citat
En recension till:
http://fangoria.com/ghastly_review.php?id=2891
"It also makes THE HOST unpredictable as hell, which is probably a good thing in the final analysis, and Bong should be commended for the originality and freshness of his vision."

InläggPostat: tor okt 26, 2006 10:33 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor mar 24, 2005 18:49Inlägg: 79
The Host visas på Sthlms Filmfestival. Biljetter införskaffade. Den får bara inte missas. Ska även se Re-cycle under festivalen.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 26, 2006 14:13 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor okt 26, 2006 14:09Inlägg: 2
THE HOST kommer att få svensk biopremiär, den 19 januari 2007 närmare bestämt. Distribueras av NonStop Entertaiment.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 26, 2006 20:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Trevligt, men att det måste ta sån tid? Nu finns det ju en risk för att ett dvd-släpp hinner komma först och då lär både import och spridning på nätet sabba en del av utsikterna till framgång även här.

InläggPostat: fre okt 27, 2006 07:34 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor okt 26, 2006 14:09Inlägg: 2
Visst är det trist att det dröjer, fastän branschen är väl medveten om dvd-konkurrensen. Till bions fördel är väl att monster gör sig bäst på stor duk.. Under tiden kan jag rekommendera den fina franska siten http://www.thehost.fr/ .

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 07, 2006 02:55 Svara med citat
Bong Joon-ho uttalar sig om re-maken:
http://fangoria.com/news_article.php?id=3106

InläggPostat: lör nov 11, 2006 05:58 Svara med citat
Ett litet klipp ur filmen :wink: :
http://fangoria.com/news_article.php?id=3138

InläggPostat: tis dec 05, 2006 19:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Fasen, jag stängde av filmen efter 40 minuter. Inte exakt min "cup of tea". 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 05, 2006 19:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Håller med dig.
Föll inte mig i smaken i heller :|

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 05, 2006 21:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Jag tyckte allt att den var rätt ok. Riktigt bra till och med.
Samtidigt som det var en uppenbart amerikaniserad produkt, vågade den vara lite mer oförutsägbar och intelligent än vad de brukar vara därborta i väst.
Men den film som ligger närmast till hands att jämföra med är väl ändå Godzilla (US).

InläggPostat: sön dec 10, 2006 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 09, 2004 16:39Inlägg: 273Ort: Göteborg
Kan inte låta bli att känna en viss besvikelse. Monstret i sig är mkt välgjort & hyffsat skrämmande. Men så fort huvudkaraktärerna visar sig i bild blir det ofta ofrivillig komik. Det spelas över så mkt att man skäms. Men det är å andra sidan inget ovanligt i asiatiska filmer.

Men min största invändning är ändå att filmen är för snäll. För anpassad för "den breda publiken".

Synd.

InläggPostat: sön dec 10, 2006 20:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Komik håller jag absolut med om, men att den skulle vara ofrivillig tror jag inte på. Snarare är det i allra högsta grad avsiktligt.
Och visst är den väldigt publiktillvänd. Svårt att tro att det skulle bli en sån succé annars. :|

InläggPostat: sön dec 10, 2006 22:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 09, 2004 16:39Inlägg: 273Ort: Göteborg
Det överspelande jag pratar om sker oftast i scener som i sig inte innehåller ren komik. Tänker bl.a. på en scen där ett flertal personer i sorg ligger på golvet & sprattlar som skadeskjutna fiskar på torra land. Ser inte klokt ut.

I andra scener kan det såklart vara att mitt sinne för humor inte går i linje med filmmakarnas men hursom drar det ner MITT betyg.

Tror inte heller publiktillströmningen hade blivit mindre om filmen vågat lite mer. Speciellt med tanke på vad asiatiska filmer brukar innehålla i form av våld.

Men jag tycker i alla fall att delen där monstret presenteras fungerar riktigt bra. :wink:

InläggPostat: mån dec 11, 2006 02:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Jag får hålla med om invändningarna. Även om man har vant sig med koreanskt skådespeleri och deras lite annorlunda humor, så fick jag lite problem med The Host. Filmen hade helt enkelt för mycket av just sånt som jag kan tycka är lite jobbigt med koreansk film. Delar av filmen var riktigt bra, men andra var bara tramsiga. Jag tyckte tex inte att satiren eller samhällskritiken funkade sådär klockrent. Scenerna där monstret var med var däremot bra.

InläggPostat: fre dec 15, 2006 22:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 17, 2004 22:33Inlägg: 105
PinheadGbg skrev:
Det överspelande jag pratar om sker oftast i scener som i sig inte innehåller ren komik. Tänker bl.a. på en scen där ett flertal personer i sorg ligger på golvet & sprattlar som skadeskjutna fiskar på torra land. Ser inte klokt ut.

Haha, såklart den scenen var avsiktlig. Det är ju helt klart gjort för att vissa vilken patetisk familj vi handskas med och jag tyckte det var orginellt att lägga in scenen på ett ställe där vanliga filmer skulle tagit fram stråkarna och smörat på så mycket de bara kan. Du kan inte seriöst påstå att det var oavsiktligt?

Jag skulle säga att det var den bästa monsterfilm jag sett på länge, eller antagligen den bästa monsterfilmen jag sett någonsin. Snyggt foto, bra skådisar, skön humor och en hel del spänning. Sedan klarade sig filmen att komma undan alla hollywoodklyschor som oftast är standard i såna här filmer 10/10!

InläggPostat: lör dec 16, 2006 13:32 Svara med citat
Bleichman -> word!

InläggPostat: lör dec 16, 2006 16:00 Svara med citat
-----> Bleichman

Glädjer mig att du är så lättroad. En kotte & några tändstickor & du är sysselsatt i timmar.

Om det nu är filmmakarnas avsikt att vara "icke-Hollywood" i den scenen så upplevs det tyvärr lika illa som när stråkmaskinen går igång. En överdrift som mer känns som buskis. Inget positivt i min bok.

InläggPostat: lör dec 16, 2006 19:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Jag tyckte just den scenen var alldelens utmärkt. Det var inte direkt som att man kunde förvänta sig att den skulle dyka upp. Men jag tror det är en scen som man antingen älskar eller hatar. Personligen tycker jag också den är helt galen, men på ett mycket mycket bra sätt :).

InläggPostat: lör dec 16, 2006 21:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
PinheadGbg skrev:

I andra scener kan det såklart vara att mitt sinne för humor inte går i linje med filmmakarnas men hursom drar det ner MITT betyg.

Tror inte heller publiktillströmningen hade blivit mindre om filmen vågat lite mer. Speciellt med tanke på vad asiatiska filmer brukar innehålla i form av våld.

Men jag tycker i alla fall att delen där monstret presenteras fungerar riktigt bra. :wink:

Välkommen till asiatisk underhållning! :D

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 19, 2006 00:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 17, 2004 22:33Inlägg: 105
PinheadGbg skrev:
-----> Bleichman

Glädjer mig att du är så lättroad. En kotte & några tändstickor & du är sysselsatt i timmar.

Om det nu är filmmakarnas avsikt att vara "icke-Hollywood" i den scenen så upplevs det tyvärr lika illa som när stråkmaskinen går igång. En överdrift som mer känns som buskis. Inget positivt i min bok.

Det var ju en rolig slutsats du har dragit om min humor...

Smaken är som baken (likaså humorn), jag tycker iallafall att den scenen vi diskuterar är väldigt befriande.

InläggPostat: tis jan 09, 2007 23:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 20, 2005 14:13Inlägg: 112
Monstret påminde om en korsning mellan en delfin och en säl... Vet inte riktigt om denna film kan kallas för "skräckfilm", men den gick (med lite ansträngning) att se en gång.

Jag ger den 4,5/10.

Om monstret in hade sett ut som ett monster hade jag kunnat gett den 6,5/10.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
66 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori