Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Guinea Pig Filmerna

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
InläggPostat: lör okt 18, 2003 18:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
vad tycker ni om dom filmerna ?
Väldigt varierande kvalitet på filmerna ....Men jag gillar nog mest Flowers of flesh and blood och Mermaid in a manhole ..

Skön box ...Köp den medans de finns nåra ex kvar .... :mrgreen:

InläggPostat: lör okt 18, 2003 20:11 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör okt 18, 2003 15:23Inlägg: 95Ort: Kalmar
De är ganska trevlig underhållning, men främst intressanta för effektmakandet. Tycker också att Flowers... är den bästa, sen skulle jag nog välja He Never Dies och Mermaid in a Manhole. Måste ta och köpa boxen när jag har råd.

InläggPostat: lör okt 18, 2003 21:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Jag tycker flowers of flesh and blood är den bästa av dem jag sett helt klart och en helt ok film öht. Mermaid in a manhole är väl ok, android of notre damm tycker jag är riktigt dålig, blev väldigt besviken på den.
det som förstör filmerna mest enligt mig är de "köttiga" ljuden de lägger på så hårt i förgrunden att det överdrivs för mkt, det är ngt som minskar obehags känslan från flowers of flesh and blood.

Devils Experiment och He can´t die är jag sugen på att se iaf.. tycker Devils experiment verkar riktigt....bra.

InläggPostat: lör okt 18, 2003 22:29 Svara med citat
Android... är riktigt dålig ja, i särklass den sämsta ur serien. Jag håller med om att ljudeffekterna förstör en del av obehaget, de hade gärna fått skippa dem då det helst i Flowers... blir lite övertydligt.

Devils Experiment är rätt bra den också, påminner väl mest om Flowers... Den innehåller inte stora mängder blod eller liknande men har ändå sina ganska så obehagliga tortyrscener. man få tex se när den kidnappade kvinnan får sin naglar utdragna, när det hälls upphettad olja(?) över hennes kropp och andra metoder som verkar vara allt utom sköna!

He Never Dies är förmodligen den mest humorfyllda filmen av dem alla, den handlar som titlen säger om en kille som inte kan ta livet av sig. Innehåller sina minnesvärda gorescener men effekterna är långt ifrån så imponerande som i tex Flowers...

InläggPostat: sön okt 19, 2003 10:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
Men ...Vad är de den heter hmm ....Jo Devil women doctor ...De är då de sämsta jag sett ..Faan va dåligt ....Riktigt usel film ...Sänker hela boxen :?

InläggPostat: mån okt 20, 2003 17:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Finns det inte en Guinea pig film som heter Lucky sky diamond?
Den är väl inte med i boxen?
Den ska handla om en kille som har tagit LSD och är på en rejäl tripp.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 20, 2003 20:18 Svara med citat
Den är inte med i boxen ..Har inte hört talas om den heller förrän nu :-)

The plot is about this girl who was kidnapped by a man and a woman (they are either husband and wife or brother and sister) The girl was sick someone on the street, the two couple took her in and started to do experiments on her. Opening up her head and played with her brain and see how her brain responses when they touch different parts of it. The last few minutes is the girl trying to escape, also the best part of the movie. The ending is surprising. Overall it's a great collection to the Guinea Pig series.

Taget från www.imdb.com

InläggPostat: mån okt 20, 2003 20:26 Svara med citat
Vet någon varför de inte inkluderade alla delar i boxen?

InläggPostat: mån okt 20, 2003 22:11 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Ärligt talat tror jag inte detta är en officiell Guinea Pig-film. Om man tittar på IMDb ser man att den inte har "Za ginipiggu" i sin japanska originaltitel. Jag har dessutom aldrig stött på någon källa som angivit denna film - Lucky Sky Diamond - som en del av GP-serien (förutom reviewen på IMDb då).

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 20, 2003 23:15 Svara med citat
Jag gjorde lite mer research angående LSD. Så här står det i boken Eros In Hell - Sex Blood And Madness In Japanese Cinema: "...Izo Hashimoto's Shiroi Kabe No Kekkon (Lucky Star Diamond aka...) - a film often, in fact, erroneously catalogued as being part of the Guinea Pig collective".

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 21, 2003 07:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Jag tycker att det har varit mycket bråk om vilka filmer som är RIKTIGA Guinea pig filmer. Alla är ju överens om att Devils Experiment och Flowers of flesh and blood är Guinea pig, men sen så tycker jag att det verkar som att alla har sin egna uppfattning om vilka filmer som tillhör serien. Jag har hört folk säga att Andriod inte är en Guinea pig film och att Devil Woman Doctor inte heller tillhör serien. Så kan inte någon gammal goreräv ta och berätta vilka filmer som tillhör serien så vi får ett riktigt svar på den frågan en gång för alla :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 21, 2003 09:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ola skrev:
Jag gjorde lite mer research angående LSD. Så här står det i boken Eros In Hell - Sex Blood And Madness In Japanese Cinema: "...Izo Hashimoto's Shiroi Kabe No Kekkon (Lucky Star Diamond aka...) - a film often, in fact, erroneously catalogued as being part of the Guinea Pig collective".

Jag visste väl att jag läst om den filmen någonstans! :D

InläggPostat: tis okt 21, 2003 16:33 Svara med citat
Detta är Guinea Pig-filmerna (enligt mig):

Devil's Experiment (1985, IMDb) (1988, JCE)
(Za ginipiggu: Akuma no jikken)
(Guinea Pig Part 1: Devil's Experiment)

Android Of Notre Dame (1988, IMDb) (1989, JCE)
(Za ginipiggu 2: Notorudamu no andoroido)
(Guinea Pig Part 5: Android Of Notre Dame)

Flowers Of Flesh & Blood (1985, IMDb) (1990, JCE)
(Za ginipiggu 3: Chiniku no hana)
(Guinea Pig Part 2: Flowers Of Flesh & Blood)

Mermaid In A Manhole (1988, IMDb) (1991, JCE)
(Za ginipiggu 4: Manhoru no naka no ningyo)
(Guinea Pig Part 6: Mermaid In A Manhole)

Peter's Devil Woman Doctor (1990, IMDb) (1992, JCE)
(Za ginipiggu 5: Peter no akuma no joi-san)
(Guinea Pig Part 4: Devil Woman Doctor)

Slaughter Special (1992, IMDb) (1992, JCE)
(Za ginipiggu 6: Zansatsu supeshyaru)
Denna del är inte med i den tyska boxen. Både IMDb och JCE skriver att denna film innehåller bitar från Devil's Experiment och Flower's Of Flesh And Blood. JCE berättar också att Peter (från Devil Woman Doctor) är med i denna och att en bit från He Never Dies också finns med. En "Best Of" kanske man skulle kunna säga.

Making of Guinea Pig (1986, IMDb) (1992, JCE)
(Meikingu obu Za ginipiggu)
(Guinea Pig Part 7: Making Of Guinea Pig)

He Never Dies (1992, IMDb) (1992, JCE)
(Za ginipiggu 8: Senritsu! Shinanai otoko)
(Guinea Pig Part 3: He Never Dies)

Guinea Pig Part 8: Making Of Devil Woman Doctor
Denna "Making Of" finns med i den tyska DVD-boxen men jag har inte lyckats hitta den på IMDb. Den nämns inte heller i JCE.

Den understa titeln av varje film är från den tyska DVD-boxen och som synes så överenstämmer delnummret från den boxen sällan med nummren i den japanska originaltiteln.

JCE=Japanese Cinema Encyclopedia (Horror, Fantasy, Science Fiction)

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 21, 2003 17:20 Svara med citat
*nickar* ...Joo skulle nog säga att jag håller med :)

InläggPostat: tis okt 21, 2003 17:54 Svara med citat
Tack för den infon Ola. :D

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 24, 2003 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Av de jag sett tycker jag att Devil's Experiment , Flowers of Flesh and Blood, Android of Notre Dame, Mermaid in a Manhole och He Never Dies är helt klart sevärda, resten behöver man inte bry sig om ;)

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 18, 2004 10:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Har sett hela Flower of flesh and blood och tyckte den var mycket bra gjord. Men jag har även sett en hel del från de övriga filmerna men jag blev inte speciellt imponerad. Devils womans docktor var riktigt kass.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Blodig filmer... Schyssta effekter... Lite tunn story... Fast en del i serien är riktigt usla..

InläggPostat: tor mar 18, 2004 16:38 Svara med citat
Nong Fuansheng skrev:
Av de jag sett tycker jag att Devil's Experiment , Flowers of Flesh and Blood, Android of Notre Dame, Mermaid in a Manhole och He Never Dies är helt klart sevärda, resten behöver man inte bry sig om ;)

hahaha, jag fattar skämtet! :P :wink:

det låter ju föresten som att Unearthed ska släppa en ny Gp box med Slaughter Special (alla våldsdelarna från GP serien) samt en till disc, det kanske blir ngt att slå till på ändå.. om det är en mustig limiterad box kommer jag nog känna mig tvungen iaf. :)

InläggPostat: fre mar 19, 2004 08:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
:shock:
En GP box från unearthed, var kan man hitta mer fakta om det?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 12:27 Svara med citat
från nyhetssektionen på hemsidan:
Citera:
Devil Doctor Woman and The Guinea Pig’s Greatest Cuts, (aka the Slaughter Special) is almost finished, menu design is done and tightening up the subtitles. The Guinea Pig Box Set will be just around the corner.

låter lovande om ni frågar mig. det har ni inte gjort, men jag berättar ändå. vad berättar jag? jo, att det låter lovande. :D
smaskigt med en till box minst sagt..

InläggPostat: mån aug 30, 2004 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
vill ha boxen riktigt mkt.. funderar på att köpa den

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 18:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
FLOWER OF FLESH AND BLOOD -- för de blodiga och makabra effekterna...

MERMAID IN A MANHOLE -- om man vill ha makabra och smaskiga scener och en antydan till story...

Det där avsnittet där de pucklade på den stackars tjejen mådde jag bara dåligt av...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 18:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
mamoulian skrev:
FLOWER OF FLESH AND BLOOD -- för de blodiga och makabra effekterna...

MERMAID IN A MANHOLE -- om man vill ha makabra och smaskiga scener och en antydan till story...

Det där avsnittet där de pucklade på den stackars tjejen mådde jag bara dåligt av...

Någon som vet hur STOR boxen är i cm?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 23:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Jag har hört att den är 37 * 37 cm.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 8
184 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori