Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Guinea Pig Filmerna

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
InläggPostat: fre mar 25, 2011 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Äh, jag tar fan & livar upp den här tråden igen! :twisted:

Tänkte ta nån splatterkväll framöver & undrar om denna serien är värd att "ödsla tid" på? :twisted: Inte så jättebevandrad inom japansk extremfilm nämligen

Vet inte hur jag kom att tänka på GP, jag satt väl bara & tänkte på nåt riktgt sjukt & kontroversiellt att ödsla hjärnceller på :P 8)

Att endast få se en kvinna bli brutalt misshandlad (Devils experiment då) känns inte som min kopp te, men Mermaid in a manhole låter skönt skruvad/bisarr så vad tycker folket?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2011 17:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Nu har jag inte sett alla, men Devils experiment och Flower of flesh and blood är inget jag skulle ödsla tid på iaf. Har du sett en minut så har du sett hela filmen liksom. Inget material för en "splatterkväll" enligt mig. Eller ja, det är ju det om det bara är blodiga scener som är syftet med kvällen, men inte om syftet är att se underhållande splatter.

He Never Dies var rätt skruvad och lite halvkul kanske, men kort.

Om man ska ta sig en helkväll med galen asiatisk splatter så finns det mycket bättre alternativ än Guinea Pig.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2011 17:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
OK, jo underhållande sådan med en intressant story, skruvade karaktärer etc är det jag tänker på. Blir för jävla enformigt annars

Jag ska ha din syn på saken i åtanke, fast jag kan ju aldrig lova att jag håller mig borta från en intressant titel om jag får möjlighet att inhandla den (ignorerar varningar alltför ofta :)) )

OT: kul att se dig härinne UA! Var ett tag sen vi hördes av! :D

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 27, 2011 21:28 Svara med citat
OK, då har man gått igenom samtliga sex titlar:

viewtopic.php?f=11&t=1829&p=345138#p345138

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2011 16:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Detsamma Alex! :YMPARTY:

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2011 17:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Dessa filmer började jag gå igenom för ett antal år sedan men kom bara genom tre. Får ta tag i resten när dygnet får fler timmar...

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 12, 2011 02:20 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre apr 08, 2011 21:15Inlägg: 2
Gillar den här serien som fan. Favoriterna är väl Flowers of Flesh & Blood, He Never Dies och Mermaid in a Manhole.

Flowers för effekterna,
Dies för humorn
Mermaid för storyn/effekterna

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 10, 2011 00:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Ilsa's_Human_Hammer skrev:
Gillar den här serien som fan. Favoriterna är väl Flowers of Flesh & Blood, He Never Dies och Mermaid in a Manhole.

Flowers för effekterna,
Dies för humorn
Mermaid för storyn/effekterna

Säger som här ovan.
Flowers är egentligen inte speciellt bra.
Mermaid där emot är en svårslagen konsthistoria, bland det vackraste i dess form!

InläggPostat: sön mar 31, 2013 07:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre jan 23, 2004 16:10Inlägg: 479
Flower of Flesh & Blood är min favorit bland dem, med tanke på åldern så är jag sjukt imponerande och fotot är exceptionellt i all sin enkelhet. Och om man inte vill se "extrem"film så är nog guinnea pig filmerna nått man inte bör ödsla tid på.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 8 av 8
184 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori