Författare |
Meddelande |
|
Alexander
|
Postat: fre mar 25, 2011 19:52 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6882Ort: Stockholm Norra
|
Äh, jag tar fan & livar upp den här tråden igen! Tänkte ta nån splatterkväll framöver & undrar om denna serien är värd att "ödsla tid" på?  Inte så jättebevandrad inom japansk extremfilm nämligen Vet inte hur jag kom att tänka på GP, jag satt väl bara & tänkte på nåt riktgt sjukt & kontroversiellt att ödsla hjärnceller på Att endast få se en kvinna bli brutalt misshandlad ( Devils experiment då) känns inte som min kopp te, men Mermaid in a manhole låter skönt skruvad/bisarr så vad tycker folket?
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
utan_armar
|
Postat: lör mar 26, 2011 17:16 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
|
Nu har jag inte sett alla, men Devils experiment och Flower of flesh and blood är inget jag skulle ödsla tid på iaf. Har du sett en minut så har du sett hela filmen liksom. Inget material för en "splatterkväll" enligt mig. Eller ja, det är ju det om det bara är blodiga scener som är syftet med kvällen, men inte om syftet är att se underhållande splatter.
He Never Dies var rätt skruvad och lite halvkul kanske, men kort.
Om man ska ta sig en helkväll med galen asiatisk splatter så finns det mycket bättre alternativ än Guinea Pig.
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör mar 26, 2011 17:40 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6882Ort: Stockholm Norra
|
OK, jo underhållande sådan med en intressant story, skruvade karaktärer etc är det jag tänker på. Blir för jävla enformigt annars Jag ska ha din syn på saken i åtanke, fast jag kan ju aldrig lova att jag håller mig borta från en intressant titel om jag får möjlighet att inhandla den (ignorerar varningar alltför ofta  ) OT: kul att se dig härinne UA! Var ett tag sen vi hördes av!
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
|
|
|
Alexander
|
Postat: sön mar 27, 2011 21:28 |
|
|
|
|
|
|
utan_armar
|
Postat: mån mar 28, 2011 16:45 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
|
Detsamma Alex!
|
|
|
essmoll
|
Postat: mån mar 28, 2011 17:19 |
|
|
Moderator Blev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
|
Dessa filmer började jag gå igenom för ett antal år sedan men kom bara genom tre. Får ta tag i resten när dygnet får fler timmar...
|
|
|
Ilsa's_Human_Hammer
|
Postat: tis apr 12, 2011 02:20 |
|
|
Newbie Blev medlem: fre apr 08, 2011 21:15Inlägg: 2
|
Gillar den här serien som fan. Favoriterna är väl Flowers of Flesh & Blood, He Never Dies och Mermaid in a Manhole.
Flowers för effekterna, Dies för humorn Mermaid för storyn/effekterna
|
|
|
Greigh
|
Postat: lör sep 10, 2011 00:01 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 367Ort: Västra Götaland
|
Ilsa's_Human_Hammer skrev: Gillar den här serien som fan. Favoriterna är väl Flowers of Flesh & Blood, He Never Dies och Mermaid in a Manhole.
Flowers för effekterna, Dies för humorn Mermaid för storyn/effekterna Säger som här ovan. Flowers är egentligen inte speciellt bra. Mermaid där emot är en svårslagen konsthistoria, bland det vackraste i dess form!
_________________ Gammal räv i forna kläder. |
|
|
|
Walrossen
|
Postat: sön mar 31, 2013 07:46 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: fre jan 23, 2004 16:10Inlägg: 479
|
Flower of Flesh & Blood är min favorit bland dem, med tanke på åldern så är jag sjukt imponerande och fotot är exceptionellt i all sin enkelhet. Och om man inte vill se "extrem"film så är nog guinnea pig filmerna nått man inte bör ödsla tid på.
_________________ "if you want to see the future, picture a boot stamping on a human face forever" - Orwell |
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons aug 05, 2020 21:50 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2556
|
Notoriska filmer. Av allt o döma. Har sett ettan o den var tämligen tråkig. Och tvåan, även om den har mycket väl- gjorda FX, så är den där tomten som är klädd som en samuraj rena buskisen!  Charlie Sheen hade visst sett tvåan på nå'n fest o blivit chockad o kontaktat FBI! Filmen fick mycket välkommen reklam.  Hursomhelst, skulle jag se en till i den här serien, så skulle det förmodligen vara den med sjöjungfrun.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
|