Författare |
Meddelande |
|
Steppo4u
|
Postat: sön jan 02, 2005 00:32 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
|
Bhoot skrev: EddieGein skrev: Citera: Jojo, men fodralet finns bara i 666 exemplar. inte när jag skrivit ut en från datorn, då finns det 667  Tänk egentligen vad fånigt det är med sådana "limiterade" utgåvor. Självklart så är en bit papper värd 500 kronor mer än en annan bit papper.. vem bryr sig om filmen?
Så säger du bara för att du inte själv har den...
_________________ The way I feel I don’t expect to go to sleep for a year. I’m on fucking fire.
 |
|
|
|
Papillon
|
Postat: sön jan 02, 2005 01:08 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
|
en plåtlåda eller något sådant kan vara rolig att ha i limiterad men en bit papper är faktiskt rätt skumt.
|
|
|
Steppo4u
|
Postat: sön jan 02, 2005 01:11 |
|
|
|
Men är jag en dålig människa nu bara för att jag har limiterade?
Ni vill ha den så ni skäms!
_________________ The way I feel I don’t expect to go to sleep for a year. I’m on fucking fire.
 |
|
|
|
Inferno
|
Postat: sön jan 02, 2005 12:46 |
|
|
Goremeister Blev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
|
Steppo4u skrev: Men är jag en dålig människa nu bara för att jag har limiterade? Ni vill ha den så ni skäms!
Nja, skulle nog hellre vilja ha hela boxen, som Schnaas har. Dessutom så var det inte menat som ett angrepp mot dig (är ledsen om du tog illa upp)Jag menade typ att många limiterade utgåvor är likadana: Släng med en tröja, en gubbe eller klä in filmen i siden så har du en helt ny utgåva som vi konsumenter gärna köper. Och jag är likadan! Självklart vill jag ha den limiterade versionen av en film framför den "vanliga" versionen.
_________________ a.k.a Bhoot |
|
|
|
Steppo4u
|
Postat: mån jan 03, 2005 10:20 |
|
|
|
Bhoot skrev: Steppo4u skrev: Men är jag en dålig människa nu bara för att jag har limiterade? Ni vill ha den så ni skäms! Dessutom så var det inte menat som ett angrepp mot dig (är ledsen om du tog illa upp)
Jag var inte så seriös i det uttalandet heller.
Men annars så håller jag fullständigt med, men om det finns en så pass limiterad version, på vilket sätt de än må vara, är det klart att man väljer den i första hand.
 |
|
|
|
lizzardking
|
Postat: sön apr 02, 2006 09:33 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
|
Lånade hem de här filmerna av brorsan i går och bänkade mig framför tv:n och såg Devils Experiment och Flowers Of Flesh And Blood och måste erkänna att det var samma sak där som för mig när jag kollar på stänkare
Snabbspolning och stopp när det blev intressant
Detta är väldigt upphaussat enligt mig och rätt tråkiga filmer faktiskt.
Fast jag ska se de andra 4:a med och hoppas de är lite mer underhållande
Effekterna ser ut som att de skär i en gummisvamp som man tvättar bilen med
_________________ If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!
Bring Me The Blogg Of lizzardking |
|
|
|
Sephiroth
|
Postat: sön apr 02, 2006 16:25 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
|
lizzardking skrev: Fast jag ska se de andra 4:a med och hoppas de är lite mer underhållande
Jag tror att He Never Dies kan vara lite kul i alla fall då den har någon slags substans liknande handling. Flowers of flesh and blood är ju bara brutalt tråkig.
_________________ The farmers have won. We have lost. |
|
|
|
fredzilla
|
Postat: sön apr 02, 2006 16:29 |
|
|
|
Jag tycker Flowers of flesh and blood är enormt vacker. Pretto? Utan tvekan, men min kinda pretto!
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tis apr 04, 2006 17:28 |
|
|
|
Såg He Never Dies innan och den var fanimej ännu sämre
Riktigt seg och fruktansvärt tråkig
Men jag ska ta mig igenom de andra mer så håll tummarna för mig att jag hittar någon som är bra
_________________ If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!
|
|
|
Hellbender
|
Postat: ons apr 05, 2006 22:18 |
|
|
Moderator Blev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
|
Jag har fyra stycken filmer i Guinea Pig serien på VHS. Tror dock att jag kommer att sälja iväg dom här framöver.
|
|
|
mamoulian
|
Postat: tor apr 06, 2006 08:31 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
|
Flowers of Flesh och Mermaid in a Manhole är de enda som är värda nåt i den här samlingen... Får jag lust till japansk slafs försöker jag nog köpa separat... Förresten så har jag ju en ganska bra vhs-ripp i hyllan nånstans av alla filmerna (vet inte om det var taget från LD eller DVD)
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tor apr 06, 2006 12:26 |
|
|
|
Har sett alla nu och måste säga att detta är väldigt överreklamerade filmer
När det kommer till Japansk slafs så ser jag hellre Naked Blood, där pratar vi kvalité
Visst var det slafsigt men fruktansvärt drygt.
Mermaid hade ju något som påminde om handling men den var också för tråkig och långsam för min smak, dock var den inte sämst av dem.
Mest underhållande var som sagt Devil´s Woman Doctor
|
|
|
gokudo
|
Postat: tor apr 06, 2006 12:47 |
|
|
Shinjuku Drifter Blev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
|
Du får tacka skådisen Charlie Sheen för den stora reklamen.
PS: Jag tycker att Mermaid är den bästa i serien, resten är junk.
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tor apr 06, 2006 12:49 |
|
|
|
Det var väl någon tomte i Sverige som fick en sändning av Flowers av missstag med
Sket på sig stackarn och ringde bylingen
På din inrådan, kompis så blir det en omtitt av just Mermaid
|
|
|
mamoulian
|
Postat: tor apr 06, 2006 12:52 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
|
lizzardking skrev: Det var väl någon tomte i Sverige som fick en sändning av Flowers av missstag med Sket på sig stackarn och ringde bylingen På din inrådan, kompis så blir det en omtitt av just Mermaid 
Stackars jävel... säljaren alltså
Mermaid... och kanske Flowers... sen, som sagt... överreklamerat!
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tor apr 06, 2006 12:54 |
|
|
|
Tror det var en privatnisse som fick den på posten
Det var någon som hade skickat den fel bara, efter han hade polisanmält dem för filmen så polisanmälde dem honom för att öppna ett paket som inte var hans
|
|
|
mamoulian
|
Postat: tor apr 06, 2006 12:57 |
|
|
|
lizzardking skrev: Tror det var en privatnisse som fick den på posten Det var någon som hade skickat den fel bara, efter han hade polisanmält dem för filmen så polisanmälde dem honom för att öppna ett paket som inte var hans 
Snoka inte i andras post, tomtenissen... Du kan få en motiverad samuraj på halsen, någon som inte gillar färdigskuret
|
|
|
Spietato
|
Postat: sön maj 28, 2006 01:35 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
|
metmask skrev: det som förstör filmerna mest enligt mig är de "köttiga" ljuden de lägger på så hårt i förgrunden att det överdrivs för mkt, det är ngt som minskar obehags känslan från flowers of flesh and blood.
Exakt, tyckte likadant.
|
|
|
Spietato
|
Postat: ons maj 31, 2006 08:07 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
|
Mictlantecuhtli skrev: lizzardking skrev: Tror det var en privatnisse som fick den på posten Det var någon som hade skickat den fel bara, efter han hade polisanmält dem för filmen så polisanmälde dem honom för att öppna ett paket som inte var hans  Snoka inte i andras post, tomtenissen... Du kan få en motiverad samuraj på halsen, någon som inte gillar färdigskuret 
Huja, samurajer som inte gillar färdigskuret, de ska man akta sig för.
Särskilt såna som har varit med i reklamfilmer också.
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: tor jun 29, 2006 16:47 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
|
Såg nyss Flowers of flesh and blood, väldigt bra gjord, men jag störde mig som sagt på dom pålagda köttiga ljuden och att mördarens hjälm ser ut som en blandning mellan en engelsk polis och Darth vader!
|
|
|
gokudo
|
Postat: tor jun 29, 2006 17:26 |
|
|
Shinjuku Drifter Blev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
|
vaultkeeper skrev: Såg nyss Flowers of flesh and blood, väldigt bra gjord, men jag störde mig som sagt på dom pålagda köttiga ljuden och att mördarens hjälm ser ut som en blandning mellan en engelsk polis och Darth vader! 
Det är ju ett samurajhjälm.  Undrar vem var först ute med designet?
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: tor jun 29, 2006 17:38 |
|
|
|
gokudo skrev: vaultkeeper skrev: Såg nyss Flowers of flesh and blood, väldigt bra gjord, men jag störde mig som sagt på dom pålagda köttiga ljuden och att mördarens hjälm ser ut som en blandning mellan en engelsk polis och Darth vader!  Det är ju ett samurajhjälm.  Undrar vem var först ute med designet?  Jo jag vet att det är en samurai hjälm, men kom bara och tänka på just det.
|
|
|
mamoulian
|
Postat: tor jun 29, 2006 17:43 |
|
|
|
gokudo skrev: vaultkeeper skrev: Såg nyss Flowers of flesh and blood, väldigt bra gjord, men jag störde mig som sagt på dom pålagda köttiga ljuden och att mördarens hjälm ser ut som en blandning mellan en engelsk polis och Darth vader!  Det är ju ett samurajhjälm.  Undrar vem var först ute med designet? 
Apropå Vader: Samurajer, ja... eller kanske mongolerna  Lucas kan inte ha kommit på det helt själv
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: tor jun 29, 2006 18:44 |
|
|
|
mamoulian skrev: gokudo skrev: vaultkeeper skrev: Såg nyss Flowers of flesh and blood, väldigt bra gjord, men jag störde mig som sagt på dom pålagda köttiga ljuden och att mördarens hjälm ser ut som en blandning mellan en engelsk polis och Darth vader!  Det är ju ett samurajhjälm.  Undrar vem var först ute med designet?  Apropå Vader: Samurajer, ja... eller kanske mongolerna  Lucas kan inte ha kommit på det helt själv  Hollywood regissörer kan aldrig komma på någonting själv!
|
|
|
gokudo
|
Postat: tor jun 29, 2006 22:55 |
|
|
|
Lucas är en jerk!
|
|
|
|