Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Guinea Pig Filmerna

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: fre jun 30, 2006 14:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
gokudo skrev:
Lucas är en jerk!
WORD!!! 8)

InläggPostat: fre jun 30, 2006 14:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Trodde alltid att det bara fanns 6 Guinea pig filmer, men när jag sökte på Guinea pig på DC ++ så kunde man ladda ner en film som heter "Guinea pig 7: Lucky sky diamond", vad är det för något?
En annan fråga:
Varför är Guinea pig filmerna så jävla dyra att köpa?, 299 för 2 stycken är mycket dyrt, det vill säga 149,50 för ett avsnitt, och dom varar ju typ bara 40-60 minuter per avsnitt.

InläggPostat: sön jul 02, 2006 21:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Från IMDB:

Guinea Pig:Lucky Sky Diamond" aka "Bloody Fragments on White Walls" is often considered as a part of infamous "Guinea Pig" series,unfortunately such claims are wrong.This has nothing to do with those Japanese sickies.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 02, 2006 21:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Har förresten inte sett den filmen, har någon gjort det?

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 19, 2006 18:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Vilka Guinea Pig-filmer är dom råaste?

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 19, 2006 19:16 Svara med citat
Robin skrev:
Vilka Guinea Pig-filmer är dom råaste?
1. Flowers of flesh and blood.
2. Devils experiment
3. Mermaid in a manhole
4. He never dies
5. Devil woman doctor
6. Android of notre dame

InläggPostat: tis aug 22, 2006 18:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Vet inte vilken jag har, VHS skitgammal, är en samurai iaf som tar en kvinna ibörjan, såg inget nöje i dessa filmer. Salo är bättre om man vill se plågande själar.

InläggPostat: fre okt 13, 2006 22:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons okt 11, 2006 21:00Inlägg: 272Ort: Jönköping
Den enda av dessa filmer som jag skulle tänka mig att se om är Mermaid in a Manhole . Den har ju en handling och är ganska estetisk på ett skruvat sätt. Även gore nivån är rätt hög har jag för mig. Såg den dessutom utan text.

Flowers...är välgjord i alla fall. Det ser hyfsat verkligt ut även om vilken normal människa som helst borde fatta att det är fejk med tanke på allt blod som sprutar även långt fram i styckningen.

Övriga filmer bör undvikas då de är tråkiga och inte är obehagliga. Den ända anledningen att se dem är väll för att man ska ha sett dem.

Slutsatsen blir att filmerna är grovt överskattade.

InläggPostat: tis sep 11, 2007 22:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 19, 2007 12:01Inlägg: 126
Har bara sett Flowers of flesh and blood (som finns att se på google video för dom som inte sett den). Visst är det väldigt välgjorda effekter men denm är ju inte speciellt bra. Men klart sevärd pga av alla väldigt välgjorda och äckliga effekter ! :)

InläggPostat: sön maj 18, 2008 22:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Läste precis det här på Darkdisc.com

"Fick för ett tag sedan veta att Guinea Pig boxen för all framtid numera är Out Of Print och att den aldrig kommer tillverkas mer. Orsaken är att en del av skådespelarna skäms över att de är med i filmerna (hur kan man skämmas över att vara med i sådana mästerverk?) och därför har betalat rätt stora pengar för att bolagen INTE skall släppa filmer mer. Därför kommer den aldrig mer att säljas tyvärr. Detta gäller även de lösa filmerna. Boxen är helt slut (har du ett ex skall du alltså hålla hårt i den). Jag har dock fått tag i en låda (25 st) av varje del och detta är de sista som går att beställa. Vill du alltså ha tag i Guinea Pig filmerna är detta sista chansen ..."

InläggPostat: fre nov 14, 2008 10:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Boxen fr Unearthed Films - hur är bild, ljud, osv på dessa utgåvor? Klippta?

Bild

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 14, 2008 12:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Jag tycker att de har helt ok bild o ljud (för att va dessa filmer). Har sett igenom dem alla (utom devils experiment samt mermaid som jag sett tidigare) o de är oklippta (är jag rätt säker på). Dock är filmerna rätt trista (förutom devils woman doctor) så jag skulle inte lägga några stora pengar på dem. Sen är de inga filmer att visa sambon (iallafall skulle aldrig jag göra det). Tipsa oxå att det finns ett par trailers med (hidden extras tror jag de var) där en är riktigt grisig om jag minns rätt. Som sagt, finner dem intressanta men rätt trista (skulle definitivt tjänat på att ha lite sleaze i en del av rullarna som t.ex. android).

InläggPostat: fre nov 14, 2008 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
all right! tackar för svaret! :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 11, 2009 13:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Ska inom en snar framtid se dom två första GP-filmerna.
Börjar bli dax o se dessa. Resten skiter jag i. Är varken
intresserad av sjöjungfruar el. transvestiter.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 11, 2009 14:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Mermaid är ju den bästa i serien.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 11, 2009 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
En sjöjungfru i en snaskig film är för mycket fantasy för min smak.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 11, 2009 14:41 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Håller med gokudo. Om du ska plöja igenom GP så måste du kika på Mermaid också. Den tillsammans med Flower är dom bästa. Vore ganska dumt att hoppa över den bara för att den har en sjöjungfru...

InläggPostat: tis aug 11, 2009 15:52 Svara med citat
I denna typ av film (dvs. xtremfilm) så efterlyser jag realism så gott det går.
En sjöjungfru hör inte dit. När jag läst om dessa filmer, så har jag funnit första
o andra filmen mest intressanta. :)

Det är inte meningen att jag ska se hela serien.
Man måste inte göra det, bara för att det är en
serie med många delar.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 11, 2009 18:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Sen om filmen är bra spelar ingen roll?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 12, 2009 00:15 Svara med citat
Nej, jag vill bara beta av dom nämnda titlarna.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 12, 2009 09:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Hade jag också tänkt så hade jag missat massa bra film

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 12, 2009 12:50 Svara med citat
"Missar" inte en massa bra film. Ser dom filmer jag valt ut o se o dom allra flesta av dom är minst sagt bra. Det är bara en viss sorts film jag ser o från en viss period, så jag ser det jag känner att jag behöver se. Ser inget på impuls. O eftersom jag är skräckfantast o dessutom rör mig inom en särskilt period så faller det sig naturligt o se åtminstone ett par av Guinea Pig-filmerna, eftersom det var't så mycket snack om dom o då speciellt om tvåan.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 12, 2009 22:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons okt 11, 2006 21:00Inlägg: 272Ort: Jönköping
Samtidigt är det ju ganska korkat att dömma ut en film för att den innehåller en sjöjungfru, zombies är inte direkt vardags-realism heller...
Jag tycker helt klart att du ska se på Flowers och Mermaid om du vill stifta bekantskap med Guinea Pig serien. Devils Experiment är rätt värdelös. Mer gore i båda de andra dessutom om det är det man är ute efter.

InläggPostat: ons aug 12, 2009 22:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Personligen så tycker jag devil woman doctor är den bästa i serien,riktigt underhållande film. Den enda filmen som jag tycker är riktigt obehaglig är mermaid.., hade faktiskt svårt att se den klart. Den ser jag bara en gång. Nån här som sett den inofficiella guinea pig filmen lucky sky diamond (tror jag den heter)?

InläggPostat: ons aug 12, 2009 23:43 Svara med citat
Lord Humungus skrev:
Samtidigt är det ju ganska korkat att dömma ut en film för att den innehåller en sjöjungfru, zombies är inte direkt vardags-realism heller...

Jo, men sjöjungfruar är inte min grej, helt enkelt.
O jag föredrar zombier framför det förstnämnda.

Ska främst se dom två första för att det var't så
mycket snack om dom o då främst om tvåan. Så
det är inte bara snask jag är ute efter.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 8
184 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori