Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Tokyo Gore Police

InläggPostat: tis apr 08, 2008 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Kommande film från samma team som ligger bakom The Machine Girl. Trailern är lika galen och blodig som The Machine Girl trailern :D Så titta och njut för detta kan bli hur skoj som helst:http://www.bloody-disgusting.com/news/11854

http://www.imdb.com/title/tt1183732/

Taget från Twitch.com:
Citera:
Strap yourselves in, boys and girls, because things are about to get very, very bloody and very, very strange.

The creative team behind The Machine Girl is back together for Tokyo Gore Police, a cult action-horror starring Audition‘s Eihi Shiina as a cop forced to battle off a swarm of hideous mutants spawned by a man made virus. Machine Girl effects guru Yoshihiro Nishimura takes the helm for this one, working from a script by the writer Uzumaki while Versus star Tak Sakaguchi handles the action sequences, all of which means this thing has cult credentials like nobody’s business. What it also has is an unstoppable string of wildly over the top creature and gore effects washed down by buckets and buckets of blood.

If you’ve been waiting to get a look at this your wait is over. The first trailer debuted at the recent Yubari Fantastic Film Festival and the producers of the film have been kind enough to give Twitch an exclusive first look at that same trailer, all four minutes and forty nine seconds of it. It starts off fairly straight before building to a fever pitch and, good news for fans, as insane as this trailer is it doesn’t spoil the biggest shots of the film. Madness, I say. Madness.

InläggPostat: tis apr 08, 2008 12:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
Ja det ser skoj och rejält blodigt ut. Tycker det är synd bara att fotot och effekterna ofta ser så dåliga ut. Lite klass på det kunde lyft filmen helt tror jag.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 09, 2008 20:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Håller väl delvis med, men vafan, man har ju sett mycket värre :)

InläggPostat: sön sep 14, 2008 04:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Det som jag tyckte verka intressant var kvinnan som hade katanas som ben och armar. Annars såg den bara over the top blodig ut och inte alls min smak.

InläggPostat: sön okt 19, 2008 08:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Ser också fram emot denna,verkar helt underbar!

The Machine Girl var helt underbar, älskar när skådisarna suger, storyn är värdelös och effekterna så kassa så man inte kan låta bli att bara älska det. Borr bh...
Såg häromdagen trailer för Meatball Machine,en liten pärla som jag visst missat. Ska fixa den så snart som möjligt.

Några andra schyssta tips på liknande filmer vore tacksamt!!!

InläggPostat: sön okt 19, 2008 08:58 Svara med citat
kill187:Har du sett den här:http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?t=9522
Sprutande blod och nakna flickor :D

InläggPostat: sön okt 19, 2008 09:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Hmm,verkade tyvärr inte vara någon höjdare. Knappt nåt blod och bara en massa naket...
Men tack ändå!

Tog bort din quote igen!/lk

InläggPostat: sön okt 19, 2008 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
...Rebel Force... var ingen höjdare, en film man glömmer bort rätt snabbt.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 19, 2008 10:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
kill187... Meatball machine är bra!

annars rekommenderar jag ZOMBIE DEFENCE ARMY, EKO EKO AZARAK, HELLEVATOR, JUNK, WILD ZERO och Oh! My Zombie Mermaid

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 19, 2008 11:13 Svara med citat
gokudo...kollade in dem, verkade riktigt lovande. Skall införskaffas snarast!
Tackar!

InläggPostat: sön okt 19, 2008 19:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Meatball Machine var helt ok men Tetsuo är nog favoriten än så länge..

Tokyo Gore Police har jag sett trailer på, verkar intressant..

Machine Girl var helt ok! Cool.

/Ullis..

InläggPostat: sön okt 19, 2008 20:35 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
verkar intressant (baserat på trailern)

/Daydreamer

InläggPostat: ons dec 24, 2008 19:42 Svara med citat
Tokyo Gore Police (2008)

Wow, sådana här filmer finns det ont om!

Den här cyberpunk, ultragore rullen är en av mina favoritfilmer 2008 … här bjöds på tung musik, svarthumör, mycket blod, en sexy hjältinna och bisarra karaktärer som skulle passa in i Takashi Miikes värld!

Rekommenderas! Viva La Japan!

90%

Bild

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 29, 2008 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Helt ok, väldigt bizarr som denna typ av asiatisk gore kan vara..

6 av 10 poliser..

/Ullis

InläggPostat: ons jun 17, 2009 10:43 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons jun 17, 2009 08:21Inlägg: 13Ort: Linköping
Jag tyckte den var störtskön. Alla inslagen av gurohentai gjorde min dag. Det enda jag kan störa mig på med den här typen av film är det nördiga pojkflåsande tramset med rövsparkande dominatrixtjejer som är helt rekryterade från fotomodellsträsket. Stön. Ska det vara en tuff brud, kan hon väl för fan se lite hård ut? En rejäl jävla hundrakilos attackflata. Helst ful.

InläggPostat: ons jun 17, 2009 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Tokyo gore police var sjukt underhållande. Blodigare film får man leta efter. 8/10

The Machine Girl var inte lika bra, men fortfarande väldigt underhållande. Tyvärr hade inte filmen samma tempo som Tokyo Gore Police, utan blev ibland nästan seg. 7/10

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 17, 2009 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
MAchine girl var lite mer mainstream, ganska rakt upplagd utan så mycket konstigheter som japanerna gärna fyller sina rullar med. Det var lite mangakänsla över den. Jag gillade båda rullarna dock, kanske främst Tokyo Gore police. Parasiter är coola. :)

InläggPostat: ons dec 09, 2009 10:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Ingen höjdare förutom dom sjuka reklamfilmerna :lol:

The Machine Girl var bättre

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 17, 2009 19:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Jag kan tipsa om Samurai princess, en billig liten rulle av manusförfattaren till Tokyo Gore police. Lågbudget som fan, men massor med gore och skruvade påhitt.

InläggPostat: fre dec 18, 2009 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Såg trailern till Samurai princess nyss. Verkar ju skapligt galen och sevärd den med. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 18, 2009 19:24 Svara med citat
Jag tyckte att den var ganska tjatig... filmen altså. viewtopic.php?f=11&t=1829&start=24500

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 18, 2009 20:10 Svara med citat
Okej. Kan tänka mig att den typen av galen, Japansk toksplatter ganska fort blir uttjatad när man sett några stycken. Är väl dessutom ganska svårt att toppa Tokyo Gore Police i såväl gore som humor. Några fler ska man väl dock se innan man drar den slutsatsen.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 21, 2009 15:35 Svara med citat
Tyckte Tokyo Gore Police var rätt trist, gillade Machine Girl mycket mer. Men å andra sidan var Machine Girl den första filmen i genren som jag såg...kan ju påverka mitt omdöme!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
23 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori