Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Söker asiatisk skräck som får hjärtat att sluta slå

InläggPostat: tis sep 02, 2008 14:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Någonstans i all överdriven hype av asiatisk skräck när alla koncept dessutom våldtogs av jänkarna så tröttnade jag på spökflickor med svart hår för ansiktet. Men igår när jag såg re-maken av "Prom Night" blev jag förbannad av hur jävla ineffektiv den var på skrämselfronten. Inte ens billiga plötsliga ljudeffekter kunde de bjuda på, så jag tänkte kolla ifall ni kunde ge mig köptips på senare asiatiska filmerna som får mig att svettas lika mycket som första gången jag såg Sadako? Är i princip helt lost när det gäller filmer som gjorts efter "Shutter"...

(menar förstås inte att "Prom Night" skulle vara asiatisk, bara jävligt dålig och lämnade mig med en längtan efter de kalla kårar asiatisk skräck en gång gav mig)

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 02, 2008 15:07 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön aug 31, 2008 09:11Inlägg: 420
Art of the devil filmerna kanske?

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 02, 2008 15:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 03, 2008 00:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Håller med gokudo; Noroi är riktigt bra

InläggPostat: mån okt 06, 2008 22:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 07, 2008 06:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
japp!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 07, 2008 16:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Oh måste väl se den då men vete fan om jag pallar såna här filmer längre,
trailern var ju lite svettig den med.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 19, 2008 08:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Samma killar som gjorde Shutter kom 2007 med sin nya film Faet (alone), håller lika hög klass som Shutter enligt mig.
På den koreanska fronten kommer Death Bell och Loner som båda ser lovande ut.

Men mitt tips är att skippa j-horror. Kolla istället upp fransk,mexikansk och spank skräck istället, de är alla inne i en intressant fas och är bra på att skapa rysningar...

Senast redigerad av kill187 tor okt 23, 2008 19:41, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: ons okt 22, 2008 15:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
kill187 skrev:
Samma killar som gjorde Shutter kom 2007 med sin nya film Faet (alone), håller lika hög klass som Shutter enligt mig.
På den koreanska fronten kommer Beath Bell och Loner som båda ser lovande ut.

Ursäkta ot´n, men vet du var man finner en bra utgåva av faet?

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 22, 2008 21:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Arthax - www.dvdasian.com har en,den enda jag hittat, den heter Alone på engelska.

Senast redigerad av kill187 tor okt 23, 2008 15:32, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tor okt 23, 2008 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
Kanon sida, tack!

Köpte Noroi, faet och shutter! :D

tog bort din quote!/lk

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 23, 2008 21:35 Svara med citat
Arthax - Trevligt att du uppskattade sidan. De har mycket schysst där!!! Bra val av filmer du köpte också :P

Skrev härom dagen att man skulle skippa j-horror och finna andra vägar. Men en dag senare fick jag en nytändning när det gällde j-horror,så just nu är jag väldigt inne på det...livet är allt lustigt!!! :oops:

InläggPostat: lör okt 25, 2008 10:11 Svara med citat
Väntar på att filmerna skall dimpa ner i lådan. Tills dess tycker jag vi fyller på med lite mer filmer, kom igen nu! :)

Nån som sett Colic?

Tog bort dina quotningar igen!
/lk

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 11:46 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön aug 31, 2008 09:11Inlägg: 420
kill187 skrev:
Arthax - www.dvdasian.com har en,den enda jag hittat, den heter Alone på engelska.

tack för tipset. :)

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 28, 2008 14:24 Svara med citat
Ville bara säga tack för tipset med Noroi. Såg den precis och den var riktigt riktigt bra... :D

InläggPostat: tis okt 28, 2008 15:40 Svara med citat
det bådar gott! :)

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2008 08:08 Svara med citat
Såg Faet (Alone) igår kväll och blev lite besviken. Stundtals var det lite skrämmande, men på tok för förutsägbar.

Ska se om det finns chans att se Noroi ikväll, isf hämtar vi andan och gör ett försök :)

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2008 08:30 Svara med citat
Felet med Faet är att till skillnad från Shutter så går det att klura ut denna och jag tycker det är lite trist att det ej är så övernaturligt. MEN den slår ändå de flesta Hollywoodproduktioner på fingrarna...

InläggPostat: ons nov 12, 2008 09:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis mar 02, 2004 11:24Inlägg: 218
A tale of two sisters
One missed call
Phone
Grudge 1 o 2 (inte den amerikanska skiten...)

Mina favoriter...

InläggPostat: ons nov 12, 2008 09:51 Svara med citat
kill187 skrev:
Felet med Faet är att till skillnad från Shutter så går det att klura ut denna och jag tycker det är lite trist att det ej är så övernaturligt. MEN den slår ändå de flesta Hollywoodproduktioner på fingrarna...

Visst har du rätt i det! Såhär vid närmare eftertanke var den rätt okej ändå :)

en scen som fick mig att tappa andan var faktiskt [spoiler] när dom sover första natten i huset, och hon kramar om den cylinderformade kudden när hennes syster uppenbarar sig .. huuga [/spoiler]

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2008 10:09 Svara med citat
Hahaha!!! Ja vissa scener var sköna. Gillar deras stil, lånat See Prang (Phobia, 4bia) av en polare, den verkar också helt ok.

Phone och One Missed Call skulle inte jag vilja kalla för hjärtstoppare. Phone gillade jag inte alls men One Missed Call är skön, dock inte så läskig. Tale Of Two Sisters är suveränt bra, synd att USA gjort nån halvinspirerad remake av filmen bara.

InläggPostat: fre jan 09, 2009 21:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Ju-On 1 & 2 (föregångarna till Grudge) skrämde skiten ur mig när jag såg dem. Satt på helspänn hela tiden!
Sorgligt att de ska göra halvkassa amerikanska re-makes på alla bra asiatiska filmer, folk ser dem, tycker de är usla och vill inte se originalen.

För övrigt tycker jag Gawi är riktigt bra och Audition. Audition skräms inte riktigt på hjärtstoppsnivå, men den är riktigt otrevlig

InläggPostat: lör jan 10, 2009 15:47 Svara med citat
Gawi gillade jag inte alls, Förutsägbar och trist. Audition har jag faktiskt inte sett, får nog ta och kolla upp den. Har inte sett Ju-On heller för den delen, så Grudge och skrattade mig igenom hela filmen, MEN jag ska allt se Ju-On för vem vet den kan ju vara bra.
Sen måste jag bara tilläga att The Ring är bra mycket mer skärmmande än otroligt lama Ringu...

InläggPostat: lör jan 10, 2009 16:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Jag tycker nog att Ringu och The Ring ligger på samma nivå, men däremot var jag otroligt besviken på Ringu-2 och tyckte att The Ring 2 var bättre.

Chung Oi tyckte jag var riktigt obehaglig, kanske inte skrämmande men som sagt var obehaglig, även om den var svår att förstå sig på emellanåt.

Samma sak med Re-Cykle och Uzumaki, obehagliga

InläggPostat: lör jan 10, 2009 16:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Ja, asiater är väl inte direkt kända för att göra saker som är lätta att förstå sej på... Vet inte om jag nämnt det förut men "Ringu" är den läskigaste film jag sett, jag hade men långt efteråt p.g.a. den jävla Sadako.

Varken Ringu 2, Ringu 0 eller The Ring var dock sådär jättebra, har inte sett The Ring 2. Remaken av första koncentrerade sej ju betydligt mer på skrämselmoment än att försöka bygga upp en sån sjuhelvetes spänning som originalet gjorde, en sån där spänning som känns som den ligger alldeles utanpå skinnet hela filmen igenom.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
31 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori